- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nevím, ale nelibí se mi design ani u jednoho z nich. Některý mi přijdou i ošklivá.
A v čem tu Teslu chtějí prorazit? Ve výši obdržených dotací?
Výkon- Pořizovací cena ? TOP 10 Best Electric SuperCars in the World
1. Lamborghini Terzo Millennio
2. Rimac C_Two
3. Mercedes-AMG Project ONE
4. Tesla Roadster
5. Porsche Mission E
6. NIO EP9 7. Vision Mercedes-Maybach 6
8. Renault TREZOR 9. Audi PB18 E-tron
10. Vanda Electrics Dendrobium
Samé lidovky, nemáte pro nás zazobanější něco dražšího?
Nejdražší elektromobil, který byl kdy vyroben
Bohužel tech. parametry nic moc, až na to, že dokáže pracovat v extrémních podmínkách.
http://www.hybrid.cz/nejdrazsi-elektromobil-ktery-byl-kdy-vyroben
Elektromobil je pekna vec ale zrovna v cine se stavi jedna uhelna elektrarna za druhou .....
Čínská flotila 38 komerčních jaderných reaktorů vyrobila během prvních 6 měsíců roku 2018 celkem 129,9 TWh elektřiny.
Čínští jaderní experti ohlásili ambiciózní plán. Chtějí uhelné elektrárny přeměňovat na jadern
Místo obřího kotle budou usazeny HTGR reaktory. Nelze takto přestavět všechny uhelné elektrárny, ale pouze ty pracující se vysokotlakou/superkritickou párou (pára o nižším tlaku, kde mizí fyzikální rozdíl mezi vodní párou a vodou v kapalném skupenství).
Další podmínkou je, aby původní uhelné elektrárny byly co nejblíže populačním centrům. Právě tam totiž způsobují největší problémy s ohledem na znečištění ovzduší. Musí proto být extrémně bezpečné.
Má proto jít o nejmodernější kuličkový reaktor 4. generace typu PBMR. V něm má palivo podobu keramických kuliček s radioaktivním palivem uvnitř. Kuličky jsou velké asi jako tenisový míček.
OZE
Rozvoj obnovitelných zdrojů táhne Čína
Kumulativní kapacita čínských solárních elektráren v roce 2017 činila 130,25 GW. Původní cíl číských plánovačů přitom zněl: 110 GW do roku 2020.
Čína v plánuje investovat do roku 2020 do zelené energie 361 mld. dolarů, vyplývá z minulý týden zveřejněného pětiletého plánu rozvoje čínské energetiky. Čína tak ještě posílí své světové prvenství co do investic do OZE, získá značné výrobní kapacity v zahraničí a sníží vlastní ekonomickou závislost na uhlí.
Čínské úsilí o nízkoemisní energetiku přitom silně motivuje snaha omezit znečištění ovzduší, které má škodlivé důsledky na zdraví milionů lidí i na ekonomiku.
Bublá to, bublá, a pekne. Ako voda tesne pred tým než sa začne variť.
Jedna otázka na telo: predstavte si, že bývate v rodinnom dome, ročne najazdíte cca 20.000 kilometrov a dostane od niekoho zaujímavú ponuku: zaplaťte 200.000 korún a do konca vášho života máte pohonné hmoty zadarmo. Brali by ste?
Pretože zhruba toľko stoja solárne panely s inštalovaným výkonom cca 5kW, pomocou ktorých je možno ročne získať cca 5000 kWh elektriny v našich podmienkach. Náklady sú bez dotácie, s dotáciou by to bolo podstatne menej. To v pohode stačí na 20.000 kilometrov pri spotrebe 25 kWh/100 km (sú v tom zarátané aj straty pri nabíjaní). Plánovaná životnosť solárnych panelov je 40 rokov.
Krátka poznámka: u elektromobilov na rozdiel od spaľovákov je najnižšia spotreba v meste. Môže za to rekuperácia energie a relatívne malý odpor vzduchu, ktorý výrazne začne spotrebu zvyšovať až od rýchlosti 80 km/h. Naopak najvyššia je spotreba na diaľnici. Takže ak používate auto prevažne v meste, tak sa v pohode dostanete pod tých 25 kWh.
Pre tých, čo nie sú moc kamaráti s matematikou, návratnosť investície je 3-4 roky. Pritom u spaľovákov treba ešte rátať aj s ďalšími nákladmi - pravidelné výmeny oleja (1 liter cca 800 korún - len olej + filtre + sviečky+ práca) + výmena brzdových doštičiek a kotúčov (pri normálnej jazde elektromobilom klasické brzdy takmer nepoužívate). Ešte stále vám prídu elektromobily ako nezmysel? Aj vtedy, ak by boli za cenu nafťákov?
Ak nesúhlasíte, bol by som rád, ak by ste uviedli nejaké konkrétne dôvody, prečo. Najlepšie vo forme overiteľných čísel a výpočtov. Nálepka, že som eko fanatik, mi príde dosť plytká.
Výpočet je správně, dokonce, mnozí najezdí mnohem míň, takže by na plochu stačilo pár m2. Problém je jinde a tím je nerovnoměrnost slunečního záření v ročních obdobích. Takže budete muset akumulovat a to dost masivně. Baterie se vyplatí jen v přídatě krátkodobého uložení a jen jako jakýsi buffer (nezisklad). Trvale se to dá uložit jen při syntéze H2, potažno CH4. To s s ebou ale nese ztráty a rozhodně se to nevyplatí soukromníkovi. Opětovná přeměna CH4 na elektrickou energii je opět možná ve FC článcích, buď příno v autě, nebo ve stacionární stanici. Úplně jednoduchá úloha to prozatím není.
Problém elektromobilů vidím v tom,že si chtějí hrát na luxus nebo na sportovní auta.At vyrobí něco jako fábie v základu s dojezdem dvěstě kilometrů.Egolf za milion dojezd třista.
To prijde :) Nejdriv nasyti bohate pak prijdou na radu stredni trida a dal. Tak to je vzdycky se vsim.
Vůbec jsem nechtěl zacházet do technických detailů. Ale moje jističe by dovolily nabíjení tak cca 24 hodin. Napětí se musí transformovat, napětí se zmenšuje, ale proud se zvětšuje, takže potřebujete mnohem hrubší kabely, to máte v nabíječce, tam jsou zase ztráty. Čekat 24 hodin než vyjedu? Tak to nechci.
Já mám doma 3x32A, to za těch vašich 24h odpovídá cca 530kWh. To jezdíte lokomotivou? A každý den tolik, že to baterku vycucne do nuly? Nebo jste z paneláku a máte k dispozici 1x16A?
Najväčší start-up je VW. Včera sa súdruhovia zobudili do nového rána a ohlásili investíciu 30 miliárd euro do elektromobility. Takže od zajtra bude svet iný - viac zelený a bez smradu...
To neni od “zajtra”..ted najeli na Attack2020, aby splnili Strategii2025..sam jsme zvedavej, jak se jim to povede, ale je pozoruhodne sledovat, jak se stahujou naklady na vse az o 50%
★ Už vidim ten krásnej tichej čistej svět bez spalovacích motorů, to je sen, ale pochybuji , že se toho dožiju.
My se ho nedožijeme, ale naši vnuci možná na sklonku svého života asi ano. Ropa zde nebude navždy, a to co příjde po ní musí být srovnatelným mediem. Jen si dnes vemte, kde všude se v lidské činnosti používají spalovací motory a stroje. Nejedná se jen a pouze o osobní a nákladní auta a busy včetně železnice. Plyn, vodík, xy budou muset nahradit medium v mnoha lidských oborech a odvětvích.
Až bude elektromobil konkurenceschopný, nebude potřebovat reklamu, ani žádné dotace. K tomu je ovšem velmi, velmi daleko. Pak si je lidé budou kupovat automaticky. Zářným příkladem je zima, to je potvora, nejenže velmi rychle snižuje kapacitu baterií, ale k pohonu je nutno přidat i vytápění, tudíž vyšší spotřeba energie. Jak daleko takové auto v zimě dojede?
No, reklamu....to potřebuje každá automobilka, dokonce i Ferrari.