- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já ho celkem chápu, kdyby dělal celý život do elektromotorů, tak teď v důchodu nadává na spalováky a vymýšlí, jak to vytváří závislost na Rusku a na Arabech.
Jako největší problém vidím ten kobalt. Koupit si el. auto s vědomím, že kvůli baterii v Kongu otročí malé děti. To je hodně přes čáru. Otázka pak je na jaké množství kobaltu připadá jedno mrtvé dítě. Z toho pohledu je pro mne elektromobilita naprosto nepřijatelná a přijde mi zrůdné ji ještě dotovat.
Myslím, že toto většina lidí vůbec neřeší a řešit nebude...pro většinu lidí jsou největšími problémy elektromobility pořizovací cena, dojezd a doba dobíjení.
Ano, to je realistický pohled na věc. Za současného technologického a infrastrukturálního stavu je to nesmysl! Přechod na nové technologie musí pozvolný a hlavně nám musí něco přinášet. Ochrana ŽP v případě EV aut je v současné době velmi sporná.
Stačí použít matematiku základní školy a zjistíte, že tzv. expert pan Indra lže jako když tiskne:
http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu
Takhle lze nabíjet velmi levne, tohle zařízení z Ostravy: https://www.vsb.cz/info/?&reportId=31180&lang=en&block=simple
Nebo jinde ve světe se to dělá takto: http://e360.yale.edu/assets/site/_1500x1500_fit_center-center_80/EVsOslo_CarlosBryantFlickr2500.jpg
Lež o dráhých bateriích, co přiznal sám šéf AUDI:
https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/
Podrobnější propočet kolik potřebují eauta temelínů: https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808
Nepřímá podpora spalovacích motorů (Fossil fuels subsidised by $10m a minute, says IMF): https://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/fossil-fuel-companies-getting-10m-a-minute-in-subsidies-says-imf
Eauta by byla "ekologičtější" i kdyby jezdila na elektřinu jen z uhlí:
http://eautoportal.sk/elektromobily-ekologia-prevadzky-porovnanie/
Téměř 80letý odborník by se už k ničemu vyjadřovat neměl. Jeho myšlení už není schopno pochopit změnu v systému čehokoli.
Když budeme do nekonečna tvrdit, že to nejde Ono to nikdy nepůjde a nikam se to neposune
Je těžko očekávat, že v zemi kde jsou její občané rádi, že se mnohdy zmůžou na ojeté auto s druhé ruky, že Budou s nadšením očekávat osobní vozidla s cenou pohybující se kolem 1Milionu kč. Které jsou mimo jejich finanční horizont.
Henry ford
“Kdybych se zeptal lidí, co chtějí, řekli by mi rychlejšího koně’”
“Většina lidí spotřebuje více energie na mluvení o problémech než na jejich řešení.’”
“Není hanbou čestný neúspěch, ale strach z neúspěchu. ”
A taky Henri Ford byl příčinou spotřebitelských úvěrů, které dávají lidem spotřební věc, která ztrácí hodnotu na půjčku a vytváří spirálu dlužníků.
Prodej el.aut , to je asi jako by jste chtěli naučit vegetariána jíst maso.
Pan Indra má pravdu...to je vtip ?
Již jistý pan HITLER přišel na to, že vbíhá-li z jedné strany kyslík, tak ze druhé lezou (s prominutím sračky) tedy jedy, které život zabíjí. Možná že to nevíte, ale úspěšně to realizoval. Nechápete ?
A ekonomicky to není žádný blábol...pan Indra zastává názor obrovských korporací těžících ropu a chemického průmyslu...přemýšlejte někdy..nepotřebujete olej,filtry, chladící kapalinu a tedy jedovaté nemrznoucí přísady ...a jejich likvidace ??? a téměř žádný servis, žádné pravidelné prohlídky atd, atd.
A že jste na dojezdu se spalovacím motorem bez omezení. Musíte přeci dotankovat u Shellu (mimochodem viděli jste za jakých podmínek se těží ropa ze dna moře a kde všude a jaké má následky, když unikne do moře?) stejně jako dobít baterii a tu klidně vyměnit kdekoli. A že je nutné na baterie kovy. Ježíši kriste a na spalovací motory a katalyzátory a a výfuky a a a a.. ne ?
JE MĚ VÁS LÍTO, ŽE SE NÁZORY RÁDOBY OBROVSKY ZKUŠENÝCH A INTELIGENTNÍCH LIDÍ NECHÁTE OVLIVNIT NESPRÁVNÝM SMĚREM.
Jj, chce to vic Cenobilu, Fokusim, zaplacat pole solarnima panelama a vetrakama, postavit novy uhelky aby meli uhlobaroni odbyt, etc.