- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stačí se podívat jak dnes dopadají sdílené bicykly nebo i ta auta ...
Problém všech těhle věrozvěstů lepších zítřků je, že potřebují k fungování své vize úplně jiné lidi než jsou momentálně k dispozici.
Mmch. bolševik se snažil socialistického/komunistického člověka "vychovat" 80 let a jak známo nakonec bez valného úspěchu...
TESLA třetí čtvrtletí - výroba: Model 3 = 53.239 ks, Model S = 14.470, Model X = 13.190 ks, celkem = 80.142 ks
Norsko na novém rekordu: 60 % nových aut do zásuvky!
Plných 60,2 % nově prodaných aut v Norsku za září 2018 tak byla auta do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy). Zároveň bylo do Norska dovezeno dalších 1252 bazarových elektromobilů a prodalo se také 174 nových elektrododávek. Podíl dieselů v oblasti nových osobních aut byl pouze 12,4 %, podíl čistě benzinových aut pak 16,1 %.
Stejně nechápu, proč se tak strašně tlačí na ty autonomně řízená auta, kde je neočekávaných situací, špatného značení, nedodržování pravidel ostatními účastníky, různé kvality povrchu, objížděk habaděj na každém kroku. Proč to napřed nezkusí vývojáři u vlaků, kde jsou vnjěší podmínky daleko jednodušší a situace předvídatelnější? Proč se musí jít zrovna od nejtěžšího možného případu?
Taky jsem neviděl ještě funkční ty verze ani odděleně
Pán by si měl sundat růžové brýle.
- autonomní elektroauta budou muset stát několik hodin denně a budo use muset dobíjet
- dobíjecí stanice nebudo una každém rohu a elektroauto k nim bude muset dojet (bez pasážérů) a pak od nich dojet k pasažérům.
- sdílení automobulů dlouhodobě nefuguje (lidé se k tom ubudo uchovat jako prasata)
asi předpojládá vývoj a vyšší kapacitu baterií
baterie se také dajíměnit kus za kus. Pak byse prázdná baterka nějakým robotickým manipulátorem vytáhla, zastrčila se nová a tradá. Dobíjení by pak mohlo probíhat v době přebytků elektřiny. Při vyšším využití obnovitelných zdrojů to bude nutnost....
Jako autonomní city taxi, proč ne. Ale pan expert má v úvaze jednu chybu. Ta auta nebudou moct jezdit dvacet hodin denně. Při průměrné rychlosti 30 km/h by to znamenalo minimálně dvakrát denně dobíjet, a spíš třikrát. To se nedá za 4 hodiny zvládnout.
Se na https://abetterrouteplanner.com podívejte na rychlost dobíjení Tesla Model 3, při provozu 24x7 by se dobíjela cca 3h18m/24h při 130km/h. Při 60km/h (městský provoz) jen 1h6m/24h. A to je při nynějších 110kW, koncem tohoto roku bude Superchager v3 se 210kW, takže to můžete teoreticky vydělit dvěma (prakticky méně, protože to bude mít nejspíš dřív snižování dobíjecího výkonu). Druhá věc je, že trvalý Supercharging by nejspíš nedělal baterce dobře.
jsem ochoten akceptovat autonomní řízení na dálnicích. Tam se stejně nikdy nic moc neděje, lépe ten čas využít třeba i tlacháním na idnesu . Dokáži si i představit, že bude takový systém dostatečně bezpečný na to, abych mu svěřil život svůj a své případné rodiny.
Ale v případě okresek a městského provozu je tomu jinak. Nevěřím, že je možné naučit stroj reagovat na veškeré podněty při řízení jako člověk, resp. ještě lépe. Nehledě na to, že těžko takovému autonomnímu bazmeku řeknu "jeď támhle po té polňačce, zastav u těch klád se dřevem, bacha na vyjeté koleje od traktoru".
A co se týče elektromobilů, tak ty se rozšíří až zlevní. Pak si je lze pořizovat jako druhá auta do rodiny. Dojezd elektromobilu je pro takové použití již dnes dostatečný. Narváním hromady autonomizační elektroniky do elektromobilu jej ani nezlevní, ani mu neprodlouží dojezd ...
Autonomní auto má jeden problém
Já auto vůbec nepotřebuju. Já si ho koupil na výlety a pro radost.
Typická sobota u nás.
" Žena: Co budeme dneska dělat?
Já: Zajedem si někam autem kde jsme dlouho nebyli. Mrknu co se kde děje"
No sedneme do auta, já se vyřádím, zařídím si, odreguju se. Je hezký den.
Když auto bude řidít samo. Jednak na něj nebudu mít peníze a jednak když mně to někam odveze a pojede to jako důlchodce, tak mi to žádnou radost neudělá. To se raději projdeme do kina, restaurace, nebo se projedeme na kole.
Jinýni slovy. Nechat se vozit je pro mně jen další otrava.