Diskuze

Elektroauta se rozšíří s autonomně řízenými vozy, předpovídá expert

Rozvoj aut na elektřinu půjde ruku v ruce s rozvojem autonomních aut, tedy těch, které bude řídit počítač a nikoli člověk. Podle generálního ředitele české pobočky Siemensu Eduarda Palíška jde vývoj nesmírně rychle dopředu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SP

S11e26i64d53l 44P48e57t18r

5. 10. 2018 7:47

Stačí se podívat jak dnes dopadají sdílené bicykly nebo i ta auta ...

Problém všech těhle věrozvěstů lepších zítřků je, že potřebují k fungování své vize úplně jiné lidi než jsou momentálně k dispozici.

Mmch. bolševik se snažil socialistického/komunistického člověka "vychovat" 80 let a jak známo nakonec bez valného úspěchu... ;-D

0 0
možnosti
PB

P60e59t64r 32B95l62á26h31a

2. 10. 2018 15:38

TESLA třetí čtvrtletí - výroba: Model 3 = 53.239 ks, Model S = 14.470, Model X = 13.190 ks, celkem = 80.142 ks

0 0
možnosti
HT

H87o81n98z47a 10T19a40r

2. 10. 2018 23:20

Norsko na novém rekordu: 60 % nových aut do zásuvky!

Plných 60,2 % nově prodaných aut v Norsku za září 2018 tak byla auta do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy). Zároveň bylo do Norska dovezeno dalších 1252 bazarových elektromobilů a prodalo se také 174 nových elektrododávek. Podíl dieselů v oblasti nových osobních aut byl pouze 12,4 %, podíl čistě benzinových aut pak 16,1 %.

http://www.hybrid.cz

0 0
možnosti
DK

Stejně nechápu, proč se tak strašně tlačí na ty autonomně řízená auta, kde je neočekávaných situací, špatného značení, nedodržování pravidel ostatními účastníky, různé kvality povrchu, objížděk habaděj na každém kroku. Proč to napřed nezkusí vývojáři u vlaků, kde jsou vnjěší podmínky daleko jednodušší a situace předvídatelnější? Proč se musí jít zrovna od nejtěžšího možného případu?

0 0
možnosti
LP

L20i17b71o29r 45P57o25l98á39k

2. 10. 2018 15:11

Už aby to bylo!

0 0
možnosti
PB

P43e49t87r 71B55á88č27a

2. 10. 2018 14:50

To vis ze jo...

3 0
možnosti
RM

Taky jsem neviděl ještě funkční ty verze ani odděleně;-D

0 0
možnosti
Foto

Pán by si měl sundat růžové brýle.

- autonomní elektroauta budou muset stát několik hodin denně a budo use muset dobíjet

- dobíjecí stanice nebudo una každém rohu a elektroauto k nim bude muset dojet (bez pasážérů) a pak od nich dojet k pasažérům.

- sdílení automobulů dlouhodobě nefuguje (lidé se k tom ubudo uchovat jako prasata)

4 0
možnosti

asi předpojládá vývoj a vyšší kapacitu baterií

baterie se také dajíměnit kus za kus. Pak byse prázdná baterka nějakým robotickým manipulátorem vytáhla, zastrčila se nová a tradá. Dobíjení by pak mohlo probíhat v době přebytků elektřiny. Při vyšším využití obnovitelných zdrojů to bude nutnost....

0 0
možnosti
PM

P49e46t35r 23M28i30c33h25a94l

2. 10. 2018 13:12

Jako autonomní city taxi, proč ne. Ale pan expert má v úvaze jednu chybu. Ta auta nebudou moct jezdit dvacet hodin denně. Při průměrné rychlosti 30 km/h by to znamenalo minimálně dvakrát denně dobíjet, a spíš třikrát. To se nedá za 4 hodiny zvládnout.

1 0
možnosti
PZ

Se na https://abetterrouteplanner.com podívejte na rychlost dobíjení Tesla Model 3, při provozu 24x7 by se dobíjela cca 3h18m/24h při 130km/h. Při 60km/h (městský provoz) jen 1h6m/24h. A to je při nynějších 110kW, koncem tohoto roku bude Superchager v3 se 210kW, takže to můžete teoreticky vydělit dvěma (prakticky méně, protože to bude mít nejspíš dřív snižování dobíjecího výkonu). Druhá věc je, že trvalý Supercharging by nejspíš nedělal baterce dobře.

0 0
možnosti
JZ

J77i45ř87í 22Z70ý64k12a

2. 10. 2018 12:55

jsem ochoten akceptovat autonomní řízení na dálnicích. Tam se stejně nikdy nic moc neděje, lépe ten čas využít třeba i tlacháním na idnesu ;-D . Dokáži si i představit, že bude takový systém dostatečně bezpečný na to, abych mu svěřil život svůj a své případné rodiny.

Ale v případě okresek a městského provozu je tomu jinak. Nevěřím, že je možné naučit stroj reagovat na veškeré podněty při řízení jako člověk, resp. ještě lépe. Nehledě na to, že těžko takovému autonomnímu bazmeku řeknu "jeď támhle po té polňačce, zastav u těch klád se dřevem, bacha na vyjeté koleje od traktoru".

A co se týče elektromobilů, tak ty se rozšíří až zlevní. Pak si je lze pořizovat jako druhá auta do rodiny. Dojezd elektromobilu je pro takové použití již dnes dostatečný. Narváním hromady autonomizační elektroniky do elektromobilu jej ani nezlevní, ani mu neprodlouží dojezd ...

1 0
možnosti
TK

A plešatým narostou vlasy. ;-)

4 0
možnosti
AS

Autonomní auto má jeden problém

Já auto vůbec nepotřebuju. Já si ho koupil na výlety a pro radost.

Typická sobota u nás.

" Žena: Co budeme dneska dělat?

Já: Zajedem si někam autem kde jsme dlouho nebyli. Mrknu co se kde děje"

No sedneme do auta, já se vyřádím, zařídím si, odreguju se. Je hezký den.

Když auto bude řidít samo. Jednak na něj nebudu mít peníze a jednak když mně to někam odveze a pojede to jako důlchodce, tak mi to žádnou radost neudělá. To se raději projdeme do kina, restaurace, nebo se projedeme na kole.

0 0
možnosti
AS

Jinýni slovy. Nechat se vozit je pro mně jen další otrava.

0 0
možnosti