Diskuze

Auta jsou pokladnice drahých kovů. Ceny rekordně rostou, výroba zdražuje

Mám tě ráda jako měď! Kdyby dnes natáčeli film Byl jednou jeden král, tak by pohádková Maruška možná použila trochu jiné přirovnání. Automobily jsou stále dražší nejen kvůli většímu počtu povinných prvků bezpečnostní výbavy, ale také v souvislosti s prudkým vzrůstem cen nejčastěji používaných kovů. A bude hůř.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

K23a46r11e52l 23R37y67b43á45k

11. 5. 2021 20:13

Tak proto jsou ve skodofkach ty hlinikove draty

0 0
možnosti
PN

P40e23t13r 93N25e46d56o43m84a

11. 5. 2021 19:06

Je to absurdní. Na jednu stranu mají lidé obecně málo pohybu, na druhou stranu musí být v autě vše elektrické, což zvyšuje cenu, hmotnost a spotřebu. Když jsem si ve Wartburgu stahoval okénko kličkou, nijak mě to neomezovalo.

3 0
možnosti
JS

J71a95n 17S37v60o90b70o49d19a

11. 5. 2021 19:09

Co je to za blabol? ;-D Koho dneska zajima takovej hnusnej krap jako wartburg kristova noho?

0 1
možnosti
JS

J26i26r10i 54S53l52a31v97i86k

11. 5. 2021 22:49

agentura zminena v seznamzpravy. Otazka neni, jestli naklady budou klesat, ale jak moc rychle. Dokud bude elektromobil bateriovy, tak nema sanci byt levnejsi nez spalovak, protoze radpidni pokles cen baterii uz mame davno za sebou a zacina byt dominantni cena surovin a tam uz moc nejde s cenou hybat, kdyz je potreba 400kg baterie

0 0
možnosti
VP

Hezky jste okecali vysoké ceny automobilů. Bylo by načase tedy vyrábět vozidla, které lidi chtějí a budou kupovat. Přestat vyrábět miliony nechtěných aut na uskladnění na letištích a různých plochách po celém světě. A hlavně důsledně recyklovat.

9 0
možnosti
ZM

Které milióny uskladněných automobilů na letištích máte na mysli?

0 0
možnosti
GS

Jestli něco ze současné podoby autoprůmyslu vstoupí do dějin ekonomie a marketinku, budou to dvě věci.

První je prooganizovanost výroby, dodavatelů, dodávky na přesný čas atd. Toto se naučil WV od Japonců, které najal (výroba Brouka). Dotáhli možné na maximum možného, jak ve výrobě, tak marketingu a vlivu na technické požadavky, které dokázaly eliminovat z pozice silného ekonomického vlivu.

Posledních 15 let bylo pro manažery Zlatým obdobím, které díky silnému lobbismu přežilo v nezměněné podobě déle než bylo zdrávo pro tento model.

Problém je, že zaspali a to je druhá věc, která možná vstoupí do dějin, tedy odchod dinosaurů.

Vnutili lidem marketingový model společenského statu, nové auto po 4 letech, dojem, že je super bezpečné, neškodlivé životnímu prostředí. Do toho se začaly oklepávat vlády a přišly nové požadavky na bezpečnost, emise a společenský model šel jinam. Navíc se objevila elektroauta produkovaná myšlenkami člověka s Aspergovým syndromem a to už stávající model podnikání neunesl.

Peněz bylo dost na dehonestaci čehokoli a vyzvihování doby, kdy to bylo snadné.

Druhou věcí, která vstoupí do dějin je demontáž tohoto systému, pokud se v pár příštích letech nezhroutí sám, což by tam nepochybně vstoupilo také.

2 0
možnosti
GS

společenského statutu

0 0
možnosti
AS

No sleduju. Auto co jsem koupil v roce 2018 a mám najeto 40 tisíc. Tak pokles reálné ceny oproti mojí kupní ceně jen 25% :-D

1 0
možnosti
JJ

J40a94n 83J39í76c72h75a

11. 5. 2021 16:39

a je spousta aut, co jsou na nule...

0 0
možnosti
VK

Hm.

Mě by zajímala cenotvorba auta. Kolik činí výrobní náklady, kolik marketink, kolik marže prodejce, marže výrobce na prodeji jednoho auta.

1 0
možnosti
VP

Tak to je dobré specifikovat auto. Jinou cenotvorbu bude mít Berlingo, jinou Octavia Combi, jinou S classe a docela jinou nějaké Ferrari. ;-)

3 0
možnosti