- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Článek mluví o statistice počtu nehod a najednou přepne na úmrtí na silnicích. To je ovšem trik, na který hodně lidí skočilo, jak je vidět v diskusi. Počty nehod lehce rostou, ale počty úmrtí na silnicích každý rok klesají. Za počtem nehod není žádná statistika. Policie neví, kolik z těchto nehod je obyčejná plechařina, která se v zemích na jihu Evropy vůbec neřeší, kolik nehod způsobí sami sobě cyklisté apod.
Přesně tak. Manipulace daty, fake news (ta samá, proti které vláda bojuje zároveň ráda aplikuje).
Nehodou je vše, co si zákonodárce usmyslí a určí zákonem. Dále je nutno přihlédnout ke skutečnosti zvýšeného povědomí občanů o právní ochraně, která spolu často nese nutnost objektivního zhodnocení nehody, byť za pár tisíc, prostřednictvím PČR, aby byla nehoda následně dobře vymahatelná.
Resumé - "zvýšený" počet nehod je důsledkem spousty proměnných, které vedou řidiče a majitelé vozidel k hlášení i banálních nehod.
PČR dlouhodobě zištně manipuluje se statistikami, resp. statistická data manipulativně a neobjektivně hodnotí (ve svůj prospěch).
Uděláme si malý testík. Přijíždíte na kruhový objezd se dvěma jízdními pruhy z dvoupruhé komunikace. Auta vjíždí na objezd z obou pruhů. Zelené auto v levém pruhu chce vyjet druhým výjezdem, stejně jako červené auto vpravo, ale při vjezdu mělo rychlejší start a je mírně před vozidlem vpravo. Kdo má při výjezdu z kruhového objezdu přednost? Předveďte se :-)
z hlediska přejíždění mezi pruhy neplatí na kruháči nic víc než co platí u přejíždění mezi pruhy u normální víceproudé komunikace, ne
Pan ministr ani poldové asi nechápou, že čím víc vozidel tím víc bude bouraček. Ať jdou do základky, tam je to naučí.
aha, takže každé auto jezdí proto, aby bouralo, no to jsem netušil.....měl jsem se víc učiti....
Jestli se nove silnice budou delat tak dlouho jako oprava D1, tak se nedivim, že vzhledem k houstnoucimu provozu bude vic nehod
Silnice jsou sice precpane to je pravda, ale nejvetsi problem je v tom, ze se tu dava ridicak uplne kazdymu, ale uplne. Jenom dneska dvakrat nepredvidat, tak uz mam dvakrat vymalovano. To uz davno neni o tom umet jezdit sam, tady jak nedavate pozor jeste za vsechny ostatni, tak nemate sanci dojet do cile.
Lidi jezdí jako dobytek. Dnes během půl hodiny mě třikrát nedali přednost. Dvakrát na hlavní a jednou na neoznacene jsem byl přijíždějí z prava
Za poslední měsíc cca se na silnicích kolem našeho města objevilo dost gumových čar po břždění u nehod. Rozbitá svodidla, rozryté příkopy, přitom je to na docela přehledných místech. Je pravda že tu je silný provoz, ale který hlupák by tu předjížděl, když je jistota, že před autem před ním jsou další.
Taky občas vídám silnice kam nasízeli svodidla z obou stran, tak když se auta ťuknou a někdo jede naproti, tak je pravděpodobnější, že se na něj bourané auto odrazí. Nemluvě o motocyklistech, kteří se o taková svodidla rozpůlí. Je to na úzké silnici 2 třídy. To fakt vymyslel nějaký dopravní expert.
Na svodidla lze získat dotace, takže teď se všude množí jak houby po dešti.
Já už mám pokrok toho jak se neustále někdo vymlouvá na houstnoucí provoz. Je to nesmysl. Je to nesmysl už tak 10 let. Počet řidičů se nemění. Akorát je více aut. Ale to neznamená že jsou všechny neustále v provozu. Je to zaklínadlo kterým neustále plánovači nulové aj nehodovosti krmí. Nové postihy, biče na piráty drastičtější tresty a policie která sedí za bukem nebo v kanclu a opravdu nebezpečné chování nepostihuje a jen sbírá čárky za banální přestupky.
Tak pravdu máte tak napůl. Počet aktivně jezdících aut a řidičů skutečně neroste tak dramaticky jak by se z některých statistik mohlo zdát (na druhou stranu zcela bezpečně roste), ale zase se shlukují primárně do aglomerací, takže tam doprava houstne fest a to nejen statisticky.
Ale houby zastaralé silnice. Stále víc lidí myslí jen na sebe, nevnímá okolí (nejlépe se sluchátky v uších a očina zapíchnutýma do displeje) a ejhle - nesmrtelní nejsou.
A ve snaze tupouny ochránit se propast jen prohlubuje - z aut se kvůli pasivní bezpečnosti stávají tanky, přednost na přechodu nadělala víc škody než užitku, o výstabě cyklostezek vedle každé okresky, kdy se pak cyklista neumí v běžném provozu orientovat, nemluvě.
Nechte přírodu, ať to trochu pročistí, a ono si to za pár let sedne...
hlavní problém je v lidech, že nedodržují předpisy... rychlost, předjíždění, mobily... atd., atd., atd.