Test softwarových úprav motoru 2,0 TDI prováděly evropské autokluby. | foto: ADAC

Dieselgate: Konec éry aut začal v roce 2015, výrobci v elektrické defenzivě

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Aféra Dieselgate se stala tečkou za stoletím, kdy auto mobilizovalo svět, bylo symbolem úspěchu i svobody, kulturním fenoménem. Když vypukla, odborníci ji označovali za přelomovou. Spíš než o cinknuté motory šlo však o to, že výrobci aut se z pozice kapitánů průmyslu stali odpadlíky.

Automobil jako symbol pokroku dvacátého století, prostředek, který udělal svobodné a bohaté miliardy lidí, řadí zpátečku. Začíná být v nemilosti. „Vy jste od Volkswagenu? S vámi se nebavíme, podvodníci. Zkazili jste to všem...,“ nějak tak dodnes okřikují německou automobilku konkurenti, politici, úřady.

Aféra Dieselgate zavinila především to, že se nechce s automobilkami nikdo moc bavit. U politiků převažuje názor, že si kontaktem s nimi „špiní ruce“. I proto procházejí často radikální a nerealistické normy.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
,