- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já bych už diesela taky nechtěl. V loni jsem pořizoval octávku v bezínu a to je jiná. Rozhodně větší klady u benzínu.
To jsem zvědavý co budou dělat chytré hlavy, až v nějakém německém městě vyhlásí zákaz dieslů a pak zjistí, že ovzduší se nijak zvlášt nezlepšilo. Ono hlavním problémem je totiž hustota dopravy, která stále roste. Mimochodem žiju v německu už nějaký ten pátek a jejich myšlenkové pochody jsem dodnes nepochopil. Všude po městě nasázejí omezení rychlosti na 30, a pozor kvůli emisím a loni si nechal německý ADAC nechal udělat studii a strašně se divili, že je to naopak, že když se ty auta pomalu plouží městem, tak ty emise se zvyšují. Doslova les semaforů, jenže nějaká zelená vlna je pro ně španělská vesnice, protože chodec má všude přednost takže jak si to lidi mačkaj, tak auta stojí co 50 metrů, plouží se pomalu v zácpách a čoudí. Takže jsem si celkem jistý, že se v německých městech nic co se týče ovzduší nic nezlepší ani omezením dieslů. Dnešní diesel se v emisích v pohodě vyrovná benzínům, takže tudy cesta nevede, elektro v současné době taky není cesta, není kde nabíjet, argument nabijete doma v noci, je úplně mimo, zrovna v německu žije hromada lidí kteří mají prachy na to aby si koupili e-auto v bytech, soudě podle toho jaké auta stojí přes noc na ulicích kde to jde i nejde, prostě je přeautováno, nehledě na to, že e- auto není zase tak čisté jak se na první pohled zdá. Ale to je na delší diskuzi. Takže se fakt těším, protože to bude docela legrace. Asi se budu řídit radou , svého pana domácího, ten si udělal před nedávnem radost, vyměnil svého Mercedesa za BMW 7 , jak jinak než v dieslu, a když jsem se ho ptal jestli nemá strach že mu s tím zakážou jezdit, tak jen mávl rukou, že on se o politiku nezajímá. A já mám pocit, že dnešní hon na čarodějnice v podobě dieslů a protlačování elektra, nic jiného než špinavá politika není.
Naprosto souhlasím. Máme 2.0 TDI splňující přísnou normu E6 a polovina lidí v paneláku má 15 let staré vozy bez jakékoli emisní úpravy. A tak je to v celé republice. Obávám se, že tady něco nehraje - také nákladní dopravou se nikdo moc nevzrušuje...
Na jednu stranu jdou Němci ode zdi ke zdi, ale na druhou stranu, se jim v tomhle vůbec nedivím. Ono stačí přijet do jakéhokoliv města tady v ČR, tak na první křižovatce bez včasného zapnutí vnitřního okruhu ventilace je ve voze za chvíli nedýchatelný smrad, takže vypínám vždy až při výjezdu z města. Pak se divte odpůrcům dieselů, kteří musejí nechtě ten smrad dýchat, protože ČR je dieselová popelnice Evropy. A pro dieselové mínusáře jezdíme v rodině už roky s vozy na LPG, takže za náma se nikdo doslova nedusí a navíc je provoz levnější než u smradlavého dieselu a je jedno jestli to jezdí pouze po městě nebo pouze dálkové
No já zapínám vnitřní okruh i když jedu za vozem na LPG, to je totiž smrad, že by jeden pad.
Z článku je vidět, že politika je vlastně to nejhorší, co může lidi potkat. Moderní je hon na diesel a proto budeme preferovat benzín. Co na tom, že z benzínu se valí tisíckrát až deset tisíckrát více sazí, které škodí právě ve městech. Je to na blití tento eurosocialismus.
Výňatek z textu: Jako „míra” byl vybrán dieselový Citroën C4 Cactus, který emitoval pouze 5 pevných částic na cm3 výfukových plynů, a to v prostředí, ve kterém okolní vzduch obsahoval 5 500 pevných částic v centimetru krychlovém. Plyny, které šly z výfuku Cactusu, byly tedy po stránce pevných částic 1 100x čistší, než ty, které jeho motor nasál do válců.
„Vítěz” testu ovšem vypustil téměř 360 000x (opravdu tři sta šedesát tisíckrát, není to překlep) větší množství pevných částic než Cactus, který samozřejmě filtrem pevných částic vybaven je.
Nedávno jsem se svezl v novém Karoqu s motorem 1,5 tsi, svezení moc pěkné, ale s lehkou nohou na plynu spotřeba cca 8-8,5l. Zatím jsem rád za moje 1,6tdi se spotřebou 4,2-4,5 (bez lehké nohy na plynu) :-)
SUV ala Karog nikdy nebude jezdit za 4,5 ani s tím dieselem....
Diesely emisně selhávají po celou dobu. Špiní zbytečně městský vzduch desítky let. Další šanci si tahle selhávající technologie nezaslouží.
Tak se podívejte na výfuk třeba nového passata, ale klidně i Rapida TDI a na výfuk toho samého auta s TSI... U dieselu je suchý, čistý, u benzínu černý, mastný šlem.
Nejsmutnejsi je, ze cela leta tady diesely cmudily tony prachu a dusiku a u nas vlastne jeste muzou a kdyz je diesel konecne cisty, tak ho nikdo nechce. Uplne od zacatku mely byt pravidla stejna pro emise benzinu i dieselu a nemuseli jsme ted nic resit. Kdo by najel 50tisic rocne po dalnicich Evropy a mel auto v odpoctu DPH, koupil by diesel. Vyjezdil a sesrotoval. Zbytek by mel benziny nebo jina paliva.
Tohle si někteří mysleli už u euro 3, 4, 5 i 6. A jak to dopadlo. Karcinogenů pořád plnè ulice.
Každý brečí na TDi, ale zkuste koupit rodinné auto v benzinu???
Budto to má 1,5 objem což na SMaxe je pidimotůrek a nebo právě diesel...
Benzinu staci mensi objem, nez dieselu, tak je to jiz od praveku.
Je celkem jasné, že vývoj se bude ubírat směrem k hybridům. Možná ještě CNG má nějakou šanci, ale i tam si myslím, že bude hybrid lepší možnost. Nakonec pro nějakých 50 let dopředu vznikne podle mě taková taková směska hybridů, BEV, vodíkových EV a čisté spalováky budou jezdit jen jako historická vozidla a budou muset mít výjimku.
Ve městaech můžou klidně převládnout BEV.
Když započítám MHD, tak si klidně tipnu, že na elektřinu se dopraví už dnes možná víc jak 5x tolik lidí, než ve spalovácích. Nejvíc cestujících pojme metro a a tramvaje.
Jo a ještě vlaky. Do práce jezdí hodně lidí elektrickými vlaky, například.