Diskuze

Stopařův přízrak a zatopené mosty: 22 tajemství prokleté D1

První česká dálnice slaví výročí: na podzim 1967 po téměř třicetileté pauze znovu začala výstavba. Ačkoli byla D1 otevřena v roce 1980, řidiči ji znají spíš jako věčné staveniště. Magazín Víkend DNES vybral 22 zajímavostí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AL

Tolik odborníků na dálnice...

0 0
možnosti
JP

10-15 mrtvých za rok, kdyby byly dálnice na všech hlavních tazích, ubylo by i mrtvých na cestách.

Kolik už to stálo za těch 20 let životů, neschopnost našich politiků postavit dálnice?

7 1
možnosti
RS

Spiš je to neschopnosti řidiču kteři odmitaji dodržovat zakladni pravidla silničniho provozu

3 2
možnosti
LS

Cela rekonstrukce dalnice je jedna velka ostuda. Nove useky drncaji uplne stejne jako ty stare co je prelestili frezou

4 2
možnosti
JP

Navíc celou stavbu měli začít až po dokončení dálnice Hradec-Mohelnice, aby byla možnost opravované úseky objet.

Ale ne - oni za plného provozu staví novou D1

1 0
možnosti
JS

J65a36n 71S64e53m33i18k

4. 10. 2017 11:09

ten dvoupatrovy most u humpolce je paradicka....vubec jsem netusil, a ta zajimava historie!

jinak jen drobnost ohledne zabehle terminologie:

"Protektoratni dalnice" je dost nepresny termin a troche "hanici" prvni pokus o dalnici u nas.

Dalnice byla vyprojektovana za prvni republiky, jen penize a otrebny ve 30. letech byly presmerovany na stavbu pohranicnich opevneni.

Pripravne prace konecne zacali uz po Mnichovu kdy diky situace se finance mohly presmerovat na stavbu.

To ze se realne zacala dalnice stavet az za Protektoratu byla shoda nahod, podobne jako treba zmena rizeni na pravou stranu- vse bylo uz naplanovano v danych terminech za 1. resp. 2. republiky

5 0
možnosti
MF

První dálnici jak správně píšete, projektoval už tomáš Baťa,

1 0
možnosti
FK

Teď jste mě, autore, hluboce naštval: kapacita restaurace U rybiček není taková, abyste zval další a další davy na návštěvu! Už nyní je zde po celý den a večer přeplněno a čekací doby na jídlo jsou dlouhé... Příště prosím napřed myslete, a potom teprve pište. Vypadá to, že po D1 na Prahu nejezdíte moc často, jinak byste Rybičky nemohl v tomto článku zmínit!;-)

3 0
možnosti
FO

A to ještě nevíte, že na 120. km ve směru na Prahu jsou ve svodidlech tři pozlacené nýty.

2 0
možnosti
JK

J12a32n 58K65r59k

4. 10. 2017 9:30

"roku 1539 ... spustil palbu, při které zahynulo devět lidí". a potom, ze cestovani casem neexistuje! (kde by jinak sedlak vzal na zacatku 16.stoleti takovou palebnou silu)

2 0
možnosti
IK

Palbu nespustil sedlák, ale zhrzený kupec. Kupci měli zbraně a uměli s nimi zacházet, jinak by toho moc nenaobchodovali, bývali oblíbeným terčem lupičských band. A na bohaté selské svatbě se také nějaká ta střená zbraň vyskytovala, generování nejrůznějšíh hluku, včetně střelby, bylo součástí každé větší svatby. Takže to tam klidně mohlo vypadat jako u OK corralu, navíc s vyšší účastí.

4 0
možnosti
AM

"Městská legenda" :D bravo, Google translator, který se stále více podílí na psaní článku, opět nezklamal. Novináři, ze se nestydite.

0 16
možnosti
FO

"Městská legenda" se používá.

12 0
možnosti
TK

"který nemá obdobu ani v obou velkoměstech" No teda, my tady v Brně se dmeme pýchou. Brno nazváno velkoměstem.. ;-D

I když, možná měl autor na mysli Humpolec. ;-)

20 0
možnosti
MP

Me ucili na ZS, ze velkomesto je kazde mesto nad 100 tisic obyvatel, takze je to defakto kazda vetsi dira ;-D

1 0
možnosti
TK

Článek pěkný, jen si dovolím upozornit na nepřesnost hned v první větě:

"Dnes už měří celá D1 z Prahy až na polské hranice za Ostravou 376 kilometrů..."

Bohužel, D1 není dodnes dokončena (pomineme-li průběžné změny trasy a budeme-li počítat, dle přeznačení, původní D47 za pokračování D1). Sice, z Prahy do Ostravy vede čtyřproudá silnice, dokonce dnes i značená jako dálnice, ale úsek z Vyškova do Olomouce a Lipníku n.B. je D46 a D35, kde D46 je opravdu dálnicí jen podle nového Ťokova názvosloví.

D1 v úseku Lipník - Přerov je momentálně ve výstavbě a výstavba zbylých 10 km úseku Přerov - Říkovice je ve hvězdách - momentálně se tam objevují jacýsi chránění parazité či co...

13 0
možnosti
PN

Zajímavé problémy dětí země. Křečci pod dálnicí jsou chránění, ale privátní obora v chráněné oblasti a nezřízená těžba (na soutoku Dyje a Moravy na trojmezí SK/ČR/A) to se nikdo neozve

4 0
možnosti