- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
10-15 mrtvých za rok, kdyby byly dálnice na všech hlavních tazích, ubylo by i mrtvých na cestách.
Kolik už to stálo za těch 20 let životů, neschopnost našich politiků postavit dálnice?
Spiš je to neschopnosti řidiču kteři odmitaji dodržovat zakladni pravidla silničniho provozu
Cela rekonstrukce dalnice je jedna velka ostuda. Nove useky drncaji uplne stejne jako ty stare co je prelestili frezou
Navíc celou stavbu měli začít až po dokončení dálnice Hradec-Mohelnice, aby byla možnost opravované úseky objet.
Ale ne - oni za plného provozu staví novou D1
ten dvoupatrovy most u humpolce je paradicka....vubec jsem netusil, a ta zajimava historie!
jinak jen drobnost ohledne zabehle terminologie:
"Protektoratni dalnice" je dost nepresny termin a troche "hanici" prvni pokus o dalnici u nas.
Dalnice byla vyprojektovana za prvni republiky, jen penize a otrebny ve 30. letech byly presmerovany na stavbu pohranicnich opevneni.
Pripravne prace konecne zacali uz po Mnichovu kdy diky situace se finance mohly presmerovat na stavbu.
To ze se realne zacala dalnice stavet az za Protektoratu byla shoda nahod, podobne jako treba zmena rizeni na pravou stranu- vse bylo uz naplanovano v danych terminech za 1. resp. 2. republiky
První dálnici jak správně píšete, projektoval už tomáš Baťa,
Teď jste mě, autore, hluboce naštval: kapacita restaurace U rybiček není taková, abyste zval další a další davy na návštěvu! Už nyní je zde po celý den a večer přeplněno a čekací doby na jídlo jsou dlouhé... Příště prosím napřed myslete, a potom teprve pište. Vypadá to, že po D1 na Prahu nejezdíte moc často, jinak byste Rybičky nemohl v tomto článku zmínit!
A to ještě nevíte, že na 120. km ve směru na Prahu jsou ve svodidlech tři pozlacené nýty.
"roku 1539 ... spustil palbu, při které zahynulo devět lidí". a potom, ze cestovani casem neexistuje! (kde by jinak sedlak vzal na zacatku 16.stoleti takovou palebnou silu)
Palbu nespustil sedlák, ale zhrzený kupec. Kupci měli zbraně a uměli s nimi zacházet, jinak by toho moc nenaobchodovali, bývali oblíbeným terčem lupičských band. A na bohaté selské svatbě se také nějaká ta střená zbraň vyskytovala, generování nejrůznějšíh hluku, včetně střelby, bylo součástí každé větší svatby. Takže to tam klidně mohlo vypadat jako u OK corralu, navíc s vyšší účastí.
"Městská legenda" :D bravo, Google translator, který se stále více podílí na psaní článku, opět nezklamal. Novináři, ze se nestydite.
"Městská legenda" se používá.
"který nemá obdobu ani v obou velkoměstech" No teda, my tady v Brně se dmeme pýchou. Brno nazváno velkoměstem..
I když, možná měl autor na mysli Humpolec.
Me ucili na ZS, ze velkomesto je kazde mesto nad 100 tisic obyvatel, takze je to defakto kazda vetsi dira
Článek pěkný, jen si dovolím upozornit na nepřesnost hned v první větě:
"Dnes už měří celá D1 z Prahy až na polské hranice za Ostravou 376 kilometrů..."
Bohužel, D1 není dodnes dokončena (pomineme-li průběžné změny trasy a budeme-li počítat, dle přeznačení, původní D47 za pokračování D1). Sice, z Prahy do Ostravy vede čtyřproudá silnice, dokonce dnes i značená jako dálnice, ale úsek z Vyškova do Olomouce a Lipníku n.B. je D46 a D35, kde D46 je opravdu dálnicí jen podle nového Ťokova názvosloví.
D1 v úseku Lipník - Přerov je momentálně ve výstavbě a výstavba zbylých 10 km úseku Přerov - Říkovice je ve hvězdách - momentálně se tam objevují jacýsi chránění parazité či co...
Zajímavé problémy dětí země. Křečci pod dálnicí jsou chránění, ale privátní obora v chráněné oblasti a nezřízená těžba (na soutoku Dyje a Moravy na trojmezí SK/ČR/A) to se nikdo neozve