Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

D1 se staví už čtyřicet let, hotova bude v roce 2013

Dálnice je nejdelší, nejvytíženější, nejnebezpečnější a nedokončená... 8. září 1967 začala pražským úsekem Spořilov-Čestlice výstavba dálnice D1. Nejznámější "brněnská" dálnice slaví dnes čtyřicet let. Stále jí ale chybí šest let stavby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

paolo

10. 9. 2007 20:54
nebezpečný úsek

je někde mezi nultým a 200. kilometrem, jinak to ujde...:-/

0 0
možnosti

AAA

10. 9. 2007 9:28
zvyste rychlost

udelejte jeste jeden pruh navic a max. rychlost na 250 km/h.....to je napad....to se urcite snizi nehodovost (hlavne v zime)(Y)

0 0
možnosti
H2

honza2007

14. 9. 2007 13:06
Re: zvyste rychlost

maximální rychlost je maximální. Přečti si zákon a tam máš napsáno, kolik můžeš jet...;-D;-D;-)

0 0
možnosti

Kebison

9. 9. 2007 19:54
Mytne...

Dat praci soukromnikum a investorum...ti at postavi potrebne cesty a pak at na nich vybiraji myto...treba i 20let...pokud se o ni budou nalezite starat....

0 0
možnosti

kutil

9. 9. 2007 15:50
Stavba dálnic

Jsem pro to, aby byly úseky dálnice placené, hlavně když bude hotová. Ať ji postaví investor na své náklady, vybírá naní mýtné a po cca 10letech ji odprodá státu. Důležité je aby dálnice, okruhy a obchvaty byly hotové a ne aby se jejich výstavba řídila tím, zda má stát peníze či nemá. To, že stát neumí hospodařit s penězi, které vybere na mýtném je jeho chyba. A to že nezdraží dálniční známku i když dálnic přibývá je taky jeho chyba. Proč volíme takové pit*mce, kteří se nedokáží domluvit a věci rozhodnout. Ono je to celé na hlavu. Dříve se říkalo, že spotřební daň paliva je vlastně daň za užívání komunikací. Dnes najednou bude silniční daň nejen na dálnice ale i na normální silnice. K čemu je tedy spotřební daň? Není to jen o tom, že spotřební daň nestačí a tak vymysleli další daň? Nebylo by lepší podívat, se kam peníze ze spotřební daně mizí?

0 0
možnosti
H2

honza2007

14. 9. 2007 13:07
Re: Stavba dálnic

vždyť jsou placené VŠECHNY úseky ;-(

0 0
možnosti
PK

Hekynen

9. 9. 2007 13:19
Zase špatně, pisálkové!

Dálnice D1 se začala stavět v roce 1938!!! Výstavba byla přerušena v r 1942. Po válce se s výstavbou opět pokračovalo, byla ale přerušena komanči (dálnice nepotřebujeme, lid autem jezdit nebude). Úsek Praha-Mirošovice byl postaven v 38...

0 0
možnosti
PK

Hekynen

9. 9. 2007 13:26
Re: Zase špatně, pisálkové!

Omlouvám se, nečetl jsem článek celý... Asi je lepší nejprve přečíst článek CELÝ a pak na něj reagovat. Hold, před chvílí jsem vstával...:-)

0 0
možnosti

xxx

9. 9. 2007 12:38
k financování dálnic

možná by u nás šla výstavba taky chorvatskou rychlostí.Je to i tím,že na to mají z mýta více peněz - cca 2Kč/ujetý km.Zavést to u nás,tak se řidiči pos..ou.Cesta Brno-Praha a zpět za 800Kč.1x týdně na víkend za rodiči do brna krát 52 týdnů=41600Kč... A to lidi brečí nad zdražením známky o stovku... Ono je to taky dost o penězích.Ale možná by z toho byly jen nové vily pro ŘSD.

0 0
možnosti

kutil

9. 9. 2007 15:41
Re: k financování dálnic

Pokud chceš srovnávat s Chorvatskem, tak si uvědom, že oni stavějí v krajině skal, roklí a že velká část dálnice je na náspu, mostu nebo terénním zářezu. V Čechách je ale jen hlína a skal jen trochu. A třeba pražský okruh z Chaber na Černý most by mohl být bez mostů jen polema a přitom se místo něj staví ta blbost z ČM na Kbelskou, která bude určitě stát víc jak okruh z Chaber, protože součástí je složitá křižovatka. Rozdíl je v tom, že spojka z Chaber na ČM by pomohla, zatímco spojka z ČM na Kbelskou je o ničem!

0 0
možnosti

p.peska@centrum.cz

9. 9. 2007 7:51
Zajmave

Je zajimave ze se od roku 1971 postavilo kazdy 2 rok kus dalnice ,ale od roku 1992 do 2005 se toho moc nepostavilo.

Proc?Penize?Byla nejaka prestavka?

V clanku nejsou rozpocty kolik penez stala kazda stavba dalnice.

0 0
možnosti

tomnejez@seznam.cz

9. 9. 2007 8:22
Re: Zajmave

milý příteli, v letech 1992 - 2005 se stavěly jiné dálnice jako např D 5 na Plzeň cca 100 km, je vidět že jste dost mimo, pro info náklady jsou cca 400 mil Kč na 1 km ( pokud to není tunel )

0 0
možnosti

Rigo

8. 9. 2007 13:52
A co takhle

ploty podel dalnice, ktere jsou standartem napr. v Rakousku? Aby se clovek nemusel bat jet povolenych 130, aniz by se nestretl se srnou...

0 0
možnosti
VM

werr

8. 9. 2007 13:55
Re: A co takhle

Ani ploty nejsou idealni reseni majici take dost negativ a ani v civilizovanejsich zemich nejsou vsude, mozna dokonce v mensine. Rakousko je zeme hlupaku takze bych si ji za vzor nebral.

0 0
možnosti

Anonym z anonymova

8. 9. 2007 13:32
Bum prásk

Nejraději mám ty úseky z panelů, jak to dělá při jízdě buch, buch, buch, buch, buch, buch...

0 0
možnosti
MK

hihi

8. 9. 2007 12:49
ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

DÁLNICE D1 BY MĚLA MÍT 8 A NE 6 PRUHŮ A NANÁŠET NA NÍ TZV. TICHÝ ASFALT, KTERÝ SE POUŽÍVÁ VE ŠVÉDSKU A JE SKVĚLÝ,NESLYŠÍTE HLUK PNEUMATIK.SNAD SE NĚKDY ZA 30 LET DOČKÁME.

0 0
možnosti

inkvizitor2005

8. 9. 2007 13:46
Re: ZLATÝ ŠVÉDSKÝ TICHÝ ASFALT

Beton má daleko lepší vlastnosti než asfalt - např. delší životnost, větší odolnost (např. se na něm nemůžou vytvořit koleje). Pro vytíženou dálnici typu D1 je ideální. A hlučnost se dá technologicky snížit (není řeč o panelech mezi Prahou a Brnem, že)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!