- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještě by to chtělo dámskou "očesanou" verzi pro muslimské země , kde pokud vím, minimálně v rámci práva "šaría" má každá žena poloviční hodnotu muže.
Zcela jistě se na nehodovosti a úmrtnosti nepodepisuje kvalita silnic, technického stavu vozidel a dostupnost složek první pomoci.
Podle OSN na méně rozvinuté země připadá až 90 % z 1,3 milionu obětí dopravních nehod na celém světě. Podobná auta od stejných výrobců musejí totiž v každé zemi splňovat jiná bezpečnostní kritéria a některé automobilky tak na některé trhy dodávají konstrukčně jiná auta než na ostatní.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/crashtest-bezpecnost-aut-ncap.A210105_125510_automoto_fdv
Takže by se tohoto faktu dalo naopak využít a vybírat nejbezpečnější auta třeba dle Afriky. Protože pokud tam nějaké auto dostane dobré hodnocení v pasivní bezpečnosti, tak to znamená, že je dost bezpečné i přes to, že nemá hromadu dalších nesmyslů. Takže u nás na tom bude ještě desetkrát "lépe" :-)
Jakože podle euro NCAP to nezjistis?
Načo bude Afrike auto so sledovaním jazdných pruhov, keď jediná čínska dialnica vedie z hlavného mesta do prezidentovej rodnej viesky? A zvyšok ciest v krajine nemá ani asfalt a nie to pruhy.
A takhle to je stejné i s potravinami. Pokud to ten trh skousne a nikdo nenařizuje nic lepšího, tak proč by se snažili více.
To zase někdo objevil Ameriku. A hned zítra by chtělo vydat pojednání o tom, jak máme na každém kontinentu jiná pravidla pro emise a tudíž, že se liší i motorizacemi.
Proč do článku tahá redakce lockdown a nějaký redaktor si takto vylévá svou frustraci?
A proto si v rusku muzete koupit novou ladu 2105 za 60 000kc zatimco v EU to nedostanete ani na znacky :-D Prijde mi ze v EU jsou ty normy uz prehnane. Nevidim sebemensi duvod, aby auta musela mit ve vybave milion asistentu a cena za auto se tak splhala k pul milionu za holobyt
Těmi asistenty a normami to asi nebude, když je plní i Dacia za 200k že?
Nejedná se jen o bezpečnost aut - předpokládám, že v rozvojových zemích bude i dost odlišná kvalita komunikací, dopravního značení a dalších věcí, které mají vliv na bezpečnost silničního provozu. Pokud se jedná přímo o auta, tak výrobci (logicky) dodávají na trh vozidla, která odpovídají normám a předpisům v té dané zemi, takže pokud chtějí mít v té zemi bezpečnější auta, musejí upravit normy. Další věcí pak ale je, nakolik si mohou tamní obyvatelé (z hlediska příjmů) dovolit to, co je u nás považováno za standard. Stejně bych ale řekl, že tamní obyvatelstvo je rádo, že se dá sehnat něco, co má čtyři kola, motor a jakous takous kastli a bezpečnost tam moc neřeší. Házet to na výrobce nemá smysl, ti se prostě přizpůsobují podmínkám místního trhu.
A co teprva, až je napadne kupříkladu elektrifikovat Afriku a spol... to bude veselo na scéně...