- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
meli jsme v rodine hodně Citroenů (vše vždy nové), já sám jsem měl novu C3 rok 2013. Všechny ty auta byly hezký, ale tohle... já teda nevim, al enedovedu si představit že bych to měl. Vnitřek je hezkej, ale ten zevnějšek...to už je i kija nebo hnůjdaj hezčí. škoda...
...nez hydraulickeho podvozku si to muzou.... vite co... mam C 5 II s dvoulitrovym turbodieselem a az to jednou doslouzi (zatim 250 kKm) tak si zariskuju s trilitrovym sestivalcem... a samozrejme zase na hydraulice...
Ten třílitrový benzín má manželka a doufám, že ještě dlouho vydrží.
I kdyby to tak reálně nebylo, působí to stejně lacině jako jejich nejmenší modely, jen ve větším měřítku...
Kdesi jsem četl, že by C5 měla konkurovat 3008 od Peugeotu. Nicméně si myslím, že tu moc o konkurenci nejde, C5 je podle mě úplně jiný segment.
Když vezmu v potaz povedené motory, které jsou u obou aut stejné, tak design je diametrálně odlišný. Citröen udělal krok do neznáma, kde francouzské automobilky nikdy nebyly. Zatímco Peugeot se podle mě vrací k tomu dobrému, co ve Francii vzniklo - ostřejší tvary. Toto je naopak takové "vajíčko" na kolech.
Jinak tedy ke zkušenosti s motory - tu mám osobní. Mám 3008 v 1.2 PureTech a v automatu a "univerzálnější" auto dle mého názoru neexistuje. Do kufru nacpete opravdu cokoli, po sklopení sedadel jsem odstěhoval půlku chalupy. Podvozek je nastaven přímo ideálně na naše silnice - hodně komfortně, zároveň auto "neplave" ani v rychlostech nad 150 kilometrů v hodně, ani v zatáčkách. Po ujetí 10.000 kilometrů se průměrná spotřeba ustálila někde na 8 litrech - jezdím 70% město, 10% dálnice, 20% okresky. I přes nízký objem auto docela slušně zrychluje i v rychlostech nad předpisových 130 kilometrů v hodině. Zátah turba je zároveň příjemný, nejedná se "trhnutí" jako například u motorů TSI.
Byl jsem dlouhé roky zastáncem Fordu, konkrétně Mondea v 2.0 TDCi a do "frantíka" bych tehdy nešel ani omylem, vůbec ne do benzínu. Nicméně dnes dělají Francouzi (konkrétně Peugeot) natolik kvalitní auta, že bych nic jiného nepořídil. A k naftě bych se už s jistotou nevrátil nikdy.
Mno, a zrovna ten motor TDCi pochází od PSA, takže jste pouze přesedlal z francouzského motoru do kompletně francouzského auta .
Jojo z ikony je zase jenom další SUV. Raději tomu měli dát jiný název, než C5.
Další automobilový expert Lukáš Vaverka se připojil k jiném automobilovému expertovi idnesu Františku Dvořákovi a píše o "Citröenu". V příštím článku nám pravděpodobně představí nový Wolksvagen, Porche nebo Hiunday.
PS: nechcete radši psát o vaření?
Tak z nadpisu už to zmizelo, teď ještě v perexu
Vše,pro co byli lidé ochotni koupit si Citroen,tak je pryč.
Jezdil jsem týden v C4 kaktus (za mě fajn auto) a seděl jsem v novém Berlingu, které je velmi povedené a opravdu obrovské. Za mě toho Citroen nabízí dostatek.