Automobilkám se daří řidiče přesvědčit, že nejlepší výlety do přírody jsou za volantem auta. SUVčka, tedy auta do lehkého terénu, jsou fenoménem dneška, proč by takové nemohlo být také mini.
Minískovi určenému pro takové mimosilniční projíždění poskytne technickou základnu právě stěhovavý mini.
Už je i rozhodnuto o jeho výrobě u rakouské firmy Magna Steyr. Jmenovat se má podle informací Auto Business News "Monte".
V nedávné historii najdeme ale ještě zajímavějšího miníska. Přišel na svět ještě dřív, než se začalo mluvit o ukončení výroby legendárního předchůdce v roce 2001.
Jmenoval se MINI ACV 30 a představil se v roce 1997. Auto, stavěné jako speciál pro rallye Monte Carlo, vcelku povedeně předpovědělo podobu stávajícího miníska
ACV 30 byl jakýsi výroční koncept, před deseti lety s ním britská automobilka oslavila třicetileté výročí vítězství Mini Cooperu S v rallye, které se v knížectví na jihu Francie odehrává.
Do sériového auta měl ale na hony daleko. Čtyřválcová jedna-osmička z MGF spočívala uprostřed auta za sedadly pilota a navigátora. Výkon se přenášel na kola zadní nápravy.