- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
CATL se ukazuje jako velmi zdatný konkurent. Umí nejen klasické Li-ion, ale mají i rozsáhlý výzkum a vývoj nových technologií. Už několikrít překvapili. Jak vylepšením kapacity a životnosti, tak například Na-ion bateriemi, které už vyrábí a také vylepšují. Chystají semi-solid state a solid state baterie s dost lepšími parametry. Rok 2023 by měl být v tomto směru dost zajímavý. Chystá se toho dost a nejen v CATL.
Vidím, že ta zastrčená věta, že ta firma cATL již vyrábí v Německu většině unikla......
Tohle je ovšem značně schizofrenní situace pro naše flastence. Samozřejmě je jejich morální povinností jásat nad čínskou investicí. Ale pak si uvědomí, že to bude vlastně ta tolik nenáviděná zahraniční montovna. A navíc na baterky do elektroaut, která nám podle nich vnucuje ta zlá EU. Z toho se jim musí zcela zákonitě rozletět hlava
Kdybyste byl trošku v obraze, tak byste věděl, že za Elektro nesmyslem celou dobu stojí v pozadí Čína. EU se jen veze. Uvědomujete si vůbec jaký to je business pro Čínu? Vše související s elektromobilitou je z drtivé většiny vyrobené a dodávané z Číny.
No, poláci zkusili číňany jednou a už nikdy více .... naprosto příšerná kvalita ... takže jak dlouho bude trvat, než to shoří?
Pokud vím, tak CATL dodává baterie pro Teslu v Šanghaji (mimo jiné i LFP baterie). Nečetl jsem o nějakých problémech. To co poslední dobou hořelo byly články LG pro Hyundai a Chevrolet.
Nejlepším nástrojem k dosažení tohoto cíle je přilákat špičkové investice do nejrevolučnějšího odvětví automobilového průmyslu, a to elektromobility.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/
S tím by se dalo polemizovat, zda je elektromobilita nejrevolučnější odvětví. Podle mě je to slepá ulička. Budoucností jsou syntetická paliva, jejich výroba s použitím CO2 ze vzduchu.
Ze vzduchu ziskame CO2 a zpet vypustime CO2, CO, NOx, benzeny, ..... No neni to vyhodne ?
A co na to Milos Zeman a jeho obdivovatele ?
Spíš co na to Vystrčil a celá vláda. Díky nim je investice v Maďarsku.
K cemu jim to bude, az je vylouci z EU? Kdo pak bude platit ta cla?
Vy, protože oni budou jezdit benzínovou Ladou zatímco ti v EU...
Pamatuju doby, kdy se v bývalém východním bloku budovaly montovny pro Němce.
A už začínáme stavět montovny pro Číňany.
A ještě tomu říkáme investice a poplácáváme se za to po zádech, jak jsme dobří, že jsme tak skvělý kšeft urvali. :D
Ty "montovny" pro Nemce do CR prinesly take investice do navazujiciho prumyslu - napriklad vyvoj a vyroba komponent pro automotive.
V čem? Vy byste chtěl mít něco takového za barákem? Navíc od Číny, která je známá svým vztahem k přírodnímu prostředí?