Diskuze

Číňané postaví v Maďarsku za 7,3 miliardy eur závod na baterie elektroaut

Čínská společnost Contemporary Amperex Technology postaví v Maďarsku za 7,3 miliardy eur (178 miliard korun) závod na výrobu baterií pro elektromobily, který bude největší v Evropě. Připravuje se tak na uspokojení rostoucí poptávky po bateriích od výrobců aut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

CATL se ukazuje jako velmi zdatný konkurent. Umí nejen klasické Li-ion, ale mají i rozsáhlý výzkum a vývoj nových technologií. Už několikrít překvapili. Jak vylepšením kapacity a životnosti, tak například Na-ion bateriemi, které už vyrábí a také vylepšují. Chystají semi-solid state a solid state baterie s dost lepšími parametry. Rok 2023 by měl být v tomto směru dost zajímavý. Chystá se toho dost a nejen v CATL.

0 0
možnosti
JV

Vidím, že ta zastrčená věta, že ta firma cATL již vyrábí v Německu většině unikla......

0 0
možnosti
OF

Tohle je ovšem značně schizofrenní situace pro naše flastence. Samozřejmě je jejich morální povinností jásat nad čínskou investicí. Ale pak si uvědomí, že to bude vlastně ta tolik nenáviděná zahraniční montovna. A navíc na baterky do elektroaut, která nám podle nich vnucuje ta zlá EU. Z toho se jim musí zcela zákonitě rozletět hlava ;-D

3 5
možnosti
PB

Kdybyste byl trošku v obraze, tak byste věděl, že za Elektro nesmyslem celou dobu stojí v pozadí Čína. EU se jen veze. Uvědomujete si vůbec jaký to je business pro Čínu? Vše související s elektromobilitou je z drtivé většiny vyrobené a dodávané z Číny.

0 5
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
ON

No, poláci zkusili číňany jednou a už nikdy více .... naprosto příšerná kvalita ... takže jak dlouho bude trvat, než to shoří?

5 8
možnosti
ZM

Pokud vím, tak CATL dodává baterie pro Teslu v Šanghaji (mimo jiné i LFP baterie). Nečetl jsem o nějakých problémech. To co poslední dobou hořelo byly články LG pro Hyundai a Chevrolet.

4 1
možnosti
DR

Nejlepším nástrojem k dosažení tohoto cíle je přilákat špičkové investice do nejrevolučnějšího odvětví automobilového průmyslu, a to elektromobility.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/

S tím by se dalo polemizovat, zda je elektromobilita nejrevolučnější odvětví. Podle mě je to slepá ulička. Budoucností jsou syntetická paliva, jejich výroba s použitím CO2 ze vzduchu.

8 4
možnosti
BK

Ze vzduchu ziskame CO2 a zpet vypustime CO2, CO, NOx, benzeny, ..... No neni to vyhodne ?

2 1
možnosti
BK

A co na to Milos Zeman a jeho obdivovatele ? :-P

2 7
možnosti
MK

Spíš co na to Vystrčil a celá vláda. Díky nim je investice v Maďarsku.

2 5
možnosti
AN

A42l19e56s 10N14o78v60a38k

15. 8. 2022 12:17

K cemu jim to bude, az je vylouci z EU? Kdo pak bude platit ta cla?

0 7
možnosti
RM

Vy, protože oni budou jezdit benzínovou Ladou zatímco ti v EU...

2 0
možnosti
MO

Pamatuju doby, kdy se v bývalém východním bloku budovaly montovny pro Němce.

A už začínáme stavět montovny pro Číňany.

A ještě tomu říkáme investice a poplácáváme se za to po zádech, jak jsme dobří, že jsme tak skvělý kšeft urvali. :D

10 2
možnosti
BK

Ty "montovny" pro Nemce do CR prinesly take investice do navazujiciho prumyslu - napriklad vyvoj a vyroba komponent pro automotive.

2 0
možnosti
DR

V čem? Vy byste chtěl mít něco takového za barákem? Navíc od Číny, která je známá svým vztahem k přírodnímu prostředí?

2 4
možnosti