Bugatti 37A

Bugatti 37A | foto: Petr Bačapro iDNES.cz

Autofotka týdne: Klec na mouchu značky Bugatti je perlou českých garáží

  • 4
Osmiválcové Bugatti 35 proslavila Eliška Junková i řada dalších závodních pilotů té doby. Ettore Bugatti se proto rozhodl využít potenciál značky a dychtivým zákazníkům a amatérským závodníkům poskytnout dostupnější variantu vozu. Tak vznikl typ 37 – vůz s karoserií závodního typu 35, ale se skromnějším čtyřválcem pod kapotou.

Dohromady jich bylo vyrobeno přibližně dvě stě devadesát, z toho necelá čtvrtina typu 37A („A“ značí kompresorem dopovaný motor s o polovinu vyšším výkonem). Bugatti jako kdyby se přesně trefil do noty brazilskému velvyslanci, který bydlel v Paříži nad jedním z jeho autosalonů.

Představa výkonného stroje mu učarovala, kompromisy kvůli rozmarům počasí mu ale zřejmě byly cizí. Snad i proto si roku 1926 zakoupil podvozek typu 37A a nechal na něj zhotovit unikátní karoserii – právě tu, kterou dnes vlastní Ladislav Samohýl ze Zlína. Můžete ji vidět na snímcích. 

Dostala přezdívku La Cage a Mouche, tedy „klec na mouchu“ nebo „létající klec“.