Diskuze
Budoucnost automobilů: řidič je na nic
Děkujeme za pochopení.
já
Nějak tomu nevěřim
na to, aby to jezdilo samo, to chce ještě hodně desítek let přípravu. Jednak je to dost nebezpečná polemika a zadalší pěkně drahá. A koho by to taky bavilo, když někam jedu tak jsem nejmíň unavenej jako řidič, jako spolujezdec se dosti nudim a s tím přichází únava. Navíc manuální řízení tam bude muset zůstat, protože nevěřim tomu, že je to schopné trefit se na nějakou poln cestu a zajet tam kam potřebuju. Taky by mě zajímalo jak bych pak auto přemlouval, že má zajet třeba do garáže a jestli tam má jet po čumáku nebo couvat? Jak ho přemlouvám, aby se akorát trefilo ke stojanu k pumpě, atd...
franta
Re: Nějak tomu nevěřim
jojo, pepa ze skladu taky nevěří že rakety lítaj na oběžnou dráhu, cituji: "to je přeci blbost!", svět je holt krutej
vodic
Predloni ?
Jaky predloni ? Predloni nikdo nedojel. Nejdal se dostalo jine auto a po 10km najelo na sutr a zaseklo se. Stanford to vyhral az loni, kdy sice dojel nejdriv, ale zdaleka ne sam.
R2D2_cz
Passat v plné palbě i s fičůrkama
Ty fičůrky na střeše Juniora bude montovat Volkswagen na Passaty standartně nebo za příplatek?
Phantom2005
Jeden z těch DARPA ...
... závodů jsem viděl a věřte mi, že takovému autu bych se nechtěl připlést do cesty. A to byla navigace v otevřeném terénu.
60mil (96km) za 6 hodin v městském provozu? Tak to zní jako čirá utopie.
vodic
Re: Jeden z těch DARPA ...
To si videl asi prvni pokus pred dvema lety. To ty auta opravdu jeste byla hloupa a vetsina bloudila nekde kolem startu, protoze je zmatly dlouhe a hodne kontrastni stiny. Tedy pokud se jim vubec povedlo vyjet. Ale to bylo dano tim, ze tymy mely malo casu na pripravu. V druhem rocniku (loni) uz dojela vetsina. A rozhodne to nebyl otevreny teren. Pokud by auta nepouzivala vyjete cesty, tak by v zivote nedojela. Stacilo, aby se pocitac spatne rozhodnul a auto by letelo ze skaly dolu.
Ebo
jop..
..a pak stačí něakej frustrovanej programátor, kterému ruplo v bedně.. a ven z výrobních linek vyjede pár tisíc aut obohacených o kousek zdrojového kódu, kde se díky tomu po jistém časovém období projeví malá chybyčka, která bude stát každého život..
Brouk Pytlík654
tohle už tu mělo být dávno
Minimálně na dálnicích a pro kamiony tady tohle mělo být dávno! Technologie na to je.
Kamioňáci by jen najeli na dálnici, předali řízení počítači, zapli třeba televizi a mohli odpočívat až do chvíle, kdy dálnice skončí. Beztak jsou na tenhle způsob jízdy už zvyklí. Jediné co odpadne je jednou za minutu mrknout z televize na vozovku.
Šotek
Re: tohle už tu mělo být dávno
Každý rok to testují někde jinde, ale zatím asi pouze na osobních autech. Třeba to jednou takovou soutěž vypíšou pro kamiony bez řidiče (a s nebezpečným nákladem) a bude probíhat na D1.
Hrochomut
Passat s Intel Core Duo?
No tak při známé spolehlivosti PC komponent bych si do takového auta jako spolujezdec raděj nesedal obzvlášť pokud by ten program jel na Windows - nerad bych pak na místě spolujezdce četl v momentě, kdy bude auto zrovna třeba na železničním přejezdu nebo uprostřed rušné křižovatky, na displeji hlášku "Aplikace Driver provedla neplatnou operaci a bude předčasně ukončena" (ale tak blbí zas nebudou )
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...