Nic jiného jim ani nezbývá, japonští výrobci totiž před evropskými značkami získali v hybridních technologicích náskok.
A tak zatímco Toyota Prius, která jako první začala kombinovat pod kapotou elektromotor s agregátem na benzin, se brzy představí už ve své čtvrté generaci, evropské značky stále ještě takový pohon vyvíjejí.
BMW s Mercedesem připravují tak zvaný lehký hybridní pohon. Jeho malý elektromotor bude dávat výkon okolo 15 až 20 koní. O hlavní zdroj výkonu se stará běžný pohon.
Hybridní technika se nejdříve objeví pod kapotami vlajkových lodí obou německých značek – BMW řady 7 a Mercedesu třídy S.
Zároveň však běží v rámci větší aliance obou německých automobilek ještě spolu s General Motors příprava plnohodnotného hybridního pohonu s velkým elektromotorem. Nejdříve jej dostanou užitková auta a velké vozy SUV. Jejich termín uvedení na trh zatím není známý.