Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Bezpečnost aut prodávaných v Česku je pod průměrem EU

Nové automobily prodávané v Česku poskytují účastníkům dopravních nehod méně ochrany než v ostatních zemích EU. Zatímco v tuzemsku plného počtu pěti hvězdiček v crash testech Euro NCAP dosáhlo 29 procent prodaných osobních automobilů, průměr v Evropské unii je 53 procent. Uvádí to zpráva nezávislé organizace The European Transport Safety Council (ETSC).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jl

16. 4. 2009 12:32
Připomínač ?

Jak ovlivňuje bezpečnost vozu existence či neexistence připomínače zapnutí pásů. To jako že to bude menší rána, když budu přikurtovanej a zároveň mi mebude svítit ledka na panelu ?

Je to jen další krám, který se může podělat a zase další metoda jak z lidí natahat co nejvíc peněz.

0 0
možnosti
ŠV

Štvavá vysílačka

16. 4. 2009 12:49
Re: Připomínač ?

Ano. Když budeš přikurtovanej, dostaneš menší ránu airbagem do kebule. 

0 0
možnosti
ŠV

Štvavá vysílačka

16. 4. 2009 12:25
Mě v článku zaujalo toto:

V Česku se od ledna do března prodalo 31 075 vozů, což je o téměř šest procent méně než loni.

  Krize jako prase ;-D

0 0
možnosti

mafa

20. 4. 2009 10:22
Re: Mě v článku zaujalo toto:

Ano, presne tak, kde je ta krize automobiloveho prumyslu? Kdyby to byl pokles o 20-30-50%. Ale toto? A to jeste rada lidi vyckavala kvuli odpoctum DPH.

A na co zavadet nesmyslne srotovne?

0 0
možnosti
N

nnyky

16. 4. 2009 9:42
Ono

je toho u nás mnohem víc pod průměrem EU. A zrovna uváděná "bezpečnost" aut mne až tak netrápí. Např. takovou signalizaci zapnutého pásu fakt nepotřebuju :-P

0 0
možnosti

houzar

16. 4. 2009 8:06
bezpečný automobil

co to je? když za volant usedne blbec je každý auto nebezpečný

0 0
možnosti

Who cares

16. 4. 2009 15:00
Re: bezpečný automobil

R^R^

0 0
možnosti
M

Martin.strike

15. 4. 2009 17:07
A je to tu zase.

Zase se ukazuje, jak je Škodovka "kvalitní". Ona dělá dobrá auta, ale problém je jinde. Škodovka dělá drahá auta s malou výbavou, kdyby slevnila o 30% tak bude cena adekvátní.

0 0
možnosti

MP

15. 4. 2009 17:28
Re: A je to tu zase.

Porovnej si konkurenci a pak tu pis takovy blaboly. A co se toho odbornika v clanku tyka, je to mamlas, Superb a Golf udelali pokud vim hodne podobny vysledek a obe maji 5 hvezdicek. Pan odbornik...blbec to je.

0 0
možnosti
L

Lobos

15. 4. 2009 16:22
Neni ten clanek trosku blbost?

"Podle motoristického odborníka Martina Jaroše si Češi kvůli ceně pořizují spíše menší a méně vybavené vozy. " Levny krapy - tomu bych rozumel...Ale jak se jinou vybavou stane ten vuz bezpecnejsi? Vezmu si ho s klimatizaci a je super bezpecnej?? Co to je za kravinu. Protoze cesi prevazne kupujou levny skodovky, to je mi jasny, ale jak se ta levna skodovka stane bezpecnejsi zmenou vybavy?:-/

0 0
možnosti

majkl

15. 4. 2009 16:41
Re: Neni ten clanek trosku blbost?

tak mozna autor myslel bezpecnostni vybavu jako dalsi airbagy, nic jineho me nenapada...

0 0
možnosti

karel

15. 4. 2009 14:44
auta

Jestli to náhodou taky nebude tím,že v česku jezdí převážně škodovky a ty si rozhodně na bezpečný auta nehrajou.Škodovka je v bezpečnosti na samém chvostě,ale čechům je to jedno a stále tyhle předražený hnusošroty kupují.

0 0
možnosti

Gourmet

15. 4. 2009 13:40
To je jasný

když se tady tolik prodávaj bambusový Hundaje a Kije. Jako tyhle "žihadla" v Německu nebo Rakousku téměř nepotkáte a když už, tak z 60% maj českou značku  ;-D 

0 0
možnosti
-

-drb-

15. 4. 2009 18:36
Re: To je jasný

http://www.euroncap.com/tests/hyundai/i30.aspx   http://www.euroncap.com/tests/kia/cee%27d.aspx   http://www.euroncap.com/tests/skoda/fabia.aspx   http://www.euroncap.com/tests/skoda/octavia.aspx   http://www.euroncap.com/tests/skoda/superb.aspx

To jen pro představu - bezpečnost je i u nových modelů KIA a Hyundai na úrovni evropských aut. Modely starší pěti let na tom nejsou nijak extra. Tenhle korejský koncern na bezpečnosti zapracoval, koneckonců i30 i Cee’d jsou víceméně evropská auta, mnohem hůř je na tom korejské Daewoo (nyní Chevrolet), případně čínské automobilky.

Upřímně řečeno - byl bych mnohem radši, kdybych potkával častěji nová bambusová žihadla místo 15 let starých bavoráků s blbečkem za volantem.

0 0
možnosti

takyřidič

15. 4. 2009 12:50
první auto na světě s 5 hvězdama je Renault Laguna 2001

Laguna jako první auto měla už v roce 2005 pět hvězdiček.

0 0
možnosti
ŠV

Štvavá vysílačka

16. 4. 2009 12:21
Re: první auto na světě s 5 hvězdama je Renault Laguna 2001

Nějak v těch ročnících plaveš ;-D

0 0
možnosti

Qwert

15. 4. 2009 11:40
hehe

Toto je údaj úplně ale úplně na nic. Jestliže dneska závisí pátá hvězdička na ESP a na indikátoru zapnutých pásů, je ta 5. hvězdička naprosto o ničem. Celá tahle mašinérie testů se musí brát s rezervou, s hodně velkou rezervou. Platí to, že čím víc systému ochrany ve voze, tím větší prase za volantem. Pokud jezdíte moderním evropským vozem, je v rámci kategorie jedno, čím jezdíte. Nebezpečné je dnes jezdit starými škodovkami, trabanty, favority apod. jinak je to naprosto jedno. Źádný náraz není ideálně rovně podle testu a dnešní auto se třemi hvězdami je na tom v podstatě stejně jako s pěti hvězdami. Na bezpečnost chodců (tvrdost kapoty) a podobné hlouposti dlabu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...