Autonovinky: koncept bez dveří, ceed s novým logem a samozřejmě elektro

  • 12
V týdnu, kdy Evropská komise oznámila, že chce všem nařídit elektromobilitu nejpozději od roku 2035, se představilo hned několik bateriových novinek. Zatím se ovšem automobilky zabývají i tradičními pohony, a tak se můžeme těšit třeba na novou generaci velkého kabria Mercedesu.
Pininfarina Teorema

První virtuální koncept slavného studia

Koncept Pininfarina Teorema byl vyvinut výhradně za použití virtuální reality a je tak zcela novým vyjádřením elektrické autonomní mobility, která má za úkol podpořit interakci mezi cestujícími a okolním prostředím.

Teorema měří na výšku 1,4 metru a na délku bez 10 cm 5,5 metru, je to tedy pořádný kus auta. Aerodynamika byla pochopitelně laděna za pomoci simulací a je důmyslně řešena tak, aby vůz byl co nejefektivnější. Auto je koncipováno zevnitř ven a interiér spíš připomíná odpočinkovou místnost s různými možnostmi uspořádání. 

Zajímavé je, že do vozu se nastupuje zezadu a nemá žádné boční dveře. Sedadla pak navrhovala známý italský výrobce nábytku Poltrona Frau. Teorema je z pohledu jízdy zcela autonomní a nabízí tři základní režimy jízdy – Autonomy, Drive a Rest. Inteligentní skla a povrchy interiéru navrhoval Continental a poskytují virtuálnímu konceptu důležité funkce z hlediska uživatelského komfortu i bezpečnosti. 

Vysouvací tlačítka jsou ukryta pod povrchem interiéru vozu a objeví se, až když nad nimi řidič přejede rukou. Každé tlačítko má mírně odlišný tvar, což umožňuje řidiči snadno je rozpoznat, aniž by spustil oči z vozovky.

Použití chytrého skla v zadní části vozu umožňuje cestujícím užívat si soukromí a regulovat světlo, které do auta proniká zvenčí, a dává jim pak možnost, také díky sklopným plochým sedadlům, vytvořit si pohodlný kokon, ve kterém mohou odpočívat. Pininfarina Teorema je ukázkou možností v oblasti digitálního vývoje automobilů, díky nimž je proces navrhování rychlejší a efektivnější. V nadcházejících týdnech bude auto k vidění na prezentacích určených italským i mezinárodním skupinám zákazníků.

Mercedes-AMG SL dostane zajímavý interiér

Představení nové generace Mercedesu-AMG SL se blíží a tak značka po fotkách z testování za polárním kruhem ukazuje interiér nového SL. Dle Mercedesu je to moderní interpretace interiéru z roadsteru 300 SL. Posouzení necháváme na vás. Pravdou ovšem je, že v interiéru se snoubí sportovnost, luxus a moderní technologie. 

Mercedes-AMG SL

To dokládají jak vybrané materiály, tak pečlivé zpracování s pozorností věnovanou sebemenším detailům. Dominantou je pak velký, nastavitelný displej infotainmentu s úhlopříčkou 11,9“ orientovaný na výšku. Nechybí ani systém BUX představený ve třídě S, v případě SL je však doplněn specifickým obsahem a zobrazením AMG. 

Sportovnost vozu dokládají i položky v menu jako například Performance nebo Track Pace. Zajímavé je, že poprvé o generace R129 z roku 1989 se Mercedes u modelu SL vrací k uspořádání interiéru 2+2, a i když Mercedes tvrdí, že se tam posadí cestující do výšky 150 cm, budou zadní sedadla spíš nouzová a budou sloužit k odložení drobností cestujících vpředu. Myslím, že pro budoucí majitele Mercedesu-AMG SL je důležitější fakt, že se na zadní sedadla bez problémů vejde golfový bag…

Ford Mustang Mach-E GT

Elektrický mustang má skoro 500 koní!

Ford spustil prodej prozatím vrcholné verze svého elektrického crossoveru Mustang Mach-E s přídomkem GT. Od běžných Mustangů Mach-E jej odlišuje jinak naladěný pohonný systém s celkovým výkonem 487 koní a točivým momentem 860 Nm, což i poměrně těžkému elektromobilu stačí na akceleraci 0-100 km/h v čase 3,7 sekundy. 

Vůz je vybaven podvozkem MagneRide s magnetoreologickými tlumiči, výkonnými brzdami Brembo s předními kotouči o průměru 365 mm nebo speciálně vyvinutými pneumatikami. Pro ježdění na okruhu je verze vybavena jízdním režimem Untamed Plus. Na karoserii je verze GT odlišena celou řadou výrazných doplňků, uvnitř najdete například sedadla Ford Performance. V České republice bude Ford Mustang Mach-E GT k dispozici až začátkem příštího roku, základní cena byla stanovena na 1 899 900 Kč.

Omlazený ceed dává vyniknout novému logu

Modernizace oblíbené Kie Ceed se na karoserii dotkla především předních partií, kde si nelze nevšimnou nově tvarovaného, výrazného předního nárazníku, změněných Full LED světlometů, jiné masky chladiče a v neposlední řadě také nového loga. 

Faceliftovaná Kia ceed

I záď vypadá moderněji, a to zejména díky novým koncovým LED svítilnám se zajímavou strukturou. Designéři si rovněž dali záležet, abyste na první pohled od sebe odlišili standardní provedení, verze s plug-in hybridní pohonnou jednotkou a provedení GT a GT-Line. V interiéru modernizovaného Ceedu najdete na dotyk příjemné materiály, uklidňující barvy a elegantní dekory. Samozřejmostí je digitální přístrojový štít i velký displej multimediálního systému, vše bylo tvořeno tak, aby bylo snadné auto obsluhovat a ovládat jednotlivé funkce. 

Zážehové motory zastupují známý tříválec 1.0 T-GDI (100 koní) a nový čtyřválec 1.5 T-GDI (160 koní). Oba můžete mít i v mild hybridní verzi, s přímo řazenou nebo dvouspojkovou převodovkou. Plug-in hybrid kombinuje s elektromotorem atmosférický zážehový čtyřválec 1.6 GDI s výkonem 141 koní, akumulátor s kapacitou 8,9 kWh vystačí na ujetí 57 km v čistě elektrickém režimu. Diesel 1.6 CRDI (136 koní) je vždy ve verzi MHEV a i tady lze volit mezi šestistupňovým manuálem nebo 7DCT. Verze GT si ponechala motor 1.6 T-GDI s výkonem 204 koní, párován je ovšem výhradně s dvouspojkovou převodovkou. Na trh modernizovaná Kia Ceed dorazí v poslední čtvrtletí letošního roku.

Audi Q4 e-tron dorazilo do Čech

Tento týden se v Česku oficiálně představily elektrické crossovery Audi Q4 a Q4 Sportback. Nabízeny jsou tři motorizace – 35 e-tron, kde jeden elektromotor s parametry 170 koní a 310 Nm pohání zadní kola a baterie má kapacitu 55 kWh, 40 e-tron, u kterého zadní kola pohání motor s parametry 204 koní a 310 Nm a baterie má kapacitu 82 kWh a prozatím jediná verze s pohonem všech kol je 50 e-tron quattro, jehož motory dávají dohromady 299 koní a 450 Nm a napájí je baterie s kapacitou 82 kWh.

Audi Q4 e-tron

Ačkoliv je Audi Q4 e-tron postaveno na stejné platformě jako koncernoví sourozenci Škoda Enyaq a VW I.D4, je komfort svezení s audi přece jen o něco lepší a lze si tím i ospravedlnit vyšší cenu ve srovnání s nimi.

Zejména tlumení nerovností i na velkých kolech s pneumatikami o nízkém profilu je znamenité. Při svižné jízdě se pak zdá být Audi o něco jistější a vyváženější. Zaujme hezky naladěný přechod z brzdy na plyn, kdy je reakce na sešlápnutí akcelerátoru příjemně plynulá. Rozdíl mezi verzí s pohonem všech kol a výkonnější zadokolkou poznáte při zrychlení z opravdu nízkých rychlostí, od nějakých 50 km/h není rozdíl tak citelný.

Auto s pohonem zadních kol na výjezdech ze zatáček pod plynem hezky „zasedne“ na zadní kolo a pěkně vykrouží oblouk, u verze s pohonem všech kol nic takového cítit není. Drobné nuance v chování auta jsou patrné i mezi karosářskými variantami. Zajímavé je, že Sportback navzdory splývající zádi disponuje nepatrně větším zavazadlovým prostorem. Ceny Audi Q4 e-tron začínají na částce 1 159 900 Kč, za Q4 e-tron zaplatíte minimálně 1 212 900 Kč.

Nissan brzy posílí svou EV flotilu

Japonská automobilka oznámila, že bude investovat přes 400 milionů liber do výroby nového, čistě elektrického crossoveru EV36Zero. Ten bude vyráběn v britském závodě v Sunderlandu, přičemž v novém autě chce Nissan zúročit jak bohaté zkušenosti s vozy typu SUV a crossover, ale také z elektrického modelu Leaf. EV36Zero bude postaveno na společné platformě Renault-Nissan CMF-EV a má přinést novou generaci konstrukce, efektivity a technologii baterií, takže by mělo učinit elektromobily ještě dostupnější.

Nissan EV36Zero