VIDEO: Hvězdu frankfurtského autosalonu byste snědli. Je to Nanuk

  • 33
Frankfurt nad Mohanem (Od zpravodajů iDNES.cz) - Nanuk je lahůdka. Podle internetové encyklopedie jde o "zmrzlinu zpravidla smetanové příchutě obalenou v mléčné čokoládě a připevněnou na tenké dřívko". Anebo taky parádní koncept Audi.

Citronově žluté Audi Quattro stojící po boku Nanuku, do poslední chvíle utajovaného konceptu, je slabota. Však taky s designem oranžového konceptu Audi Nanuk Quattro pomáhal Audi slavný Giugiaro. Jeho studio Italdesign patří už nějakou dobu koncernu Volkswagen.

Letos v březnu přivezl Giugiaro na autosalon do Ženevy studii parcour a italskou designérskou legendu chválili, že se po letech vytáhla. A právě z parcouru nanuk vychází. Je to jakési supersportovní kupé do terénu, dravý přikrčený atlet na zvýšeném podvozku s vyváženými proporcemi a ráznými linkami.

Pokud by nanuk doputoval do výroby, byl by to parádní konkurent BMW X6.

Audi nanuk quattro

O pohon čtyřapůlmetrového dravce se stará podélně uložený pětilitrový desetiválec. Turbodiesel s výkonem 544 koní a tisíci kroutícími newtonmetry vystřelí nanuka na stovku za necelé čtyři sekundy. Maximálka má být 305 kilometrů za hodinu. Sílu přenáší na všechna čtyři kola sedmistupňové dvouspojkové DSG.

Nicméně je to opravdový obr, který váží skoro dvě tuny. A to při jeho stavbě použili lehký hliník a karbonové výztuhy. Přesná délka je 4 541 milimetrů, široký je 1 990 mm a vysoký 1 337 mm. Rozvor mezi dvaadvacetipalcovými ráfky (přední pneumatiky 235/50, zadní 295/45) je 2 710 mm.

Kola zavěšená na dvojitých lichoběžnících jako u správného sporťáku jsou odpružena vzduchem. Řidič díky tomu může měnit světlou výšku, od středové polohy tři centimetry dolů, nebo o čtyři nahoru. Řídící jednotka podvozku také pracuje s údaji z navigačního systému a podle toho výšku ještě sama upravuje.

Důležitější pro manévrování mimo zpevněné cesty a jistou jízdu je systém natáčení kol obou náprav, který je vypůjčený od Porsche. V nízkých rychlostech se kola na stejné straně natáčí souhlasně, ve vysokých protiběžně. V prvním případě to znamená větší agilitu (je to jako by se rozvor zkrátil o metr), v druhém jistotu při průjezdu zatáčkou (natočení zadních kol o 2,5 stupně virtuálně prodlouží rozvor o 1,4 metru).

Nanuk bude na autosalonu ve Frankfurtu k ochutnání do 22. září.