VIDEO: Hvězdu frankfurtského autosalonu byste snědli. Je to Nanuk

  13:56aktualizováno  13:56
Frankfurt nad Mohanem (Od zpravodajů iDNES.cz) - Nanuk je lahůdka. Podle internetové encyklopedie jde o "zmrzlinu zpravidla smetanové příchutě obalenou v mléčné čokoládě a připevněnou na tenké dřívko". Anebo taky parádní koncept Audi.

Citronově žluté Audi Quattro stojící po boku Nanuku, do poslední chvíle utajovaného konceptu, je slabota. Však taky s designem oranžového konceptu Audi Nanuk Quattro pomáhal Audi slavný Giugiaro. Jeho studio Italdesign patří už nějakou dobu koncernu Volkswagen.

Letos v březnu přivezl Giugiaro na autosalon do Ženevy studii parcour a italskou designérskou legendu chválili, že se po letech vytáhla. A právě z parcouru nanuk vychází. Je to jakési supersportovní kupé do terénu, dravý přikrčený atlet na zvýšeném podvozku s vyváženými proporcemi a ráznými linkami.

Pokud by nanuk doputoval do výroby, byl by to parádní konkurent BMW X6.

Audi nanuk quattro

O pohon čtyřapůlmetrového dravce se stará podélně uložený pětilitrový desetiválec. Turbodiesel s výkonem 544 koní a tisíci kroutícími newtonmetry vystřelí nanuka na stovku za necelé čtyři sekundy. Maximálka má být 305 kilometrů za hodinu. Sílu přenáší na všechna čtyři kola sedmistupňové dvouspojkové DSG.

Nicméně je to opravdový obr, který váží skoro dvě tuny. A to při jeho stavbě použili lehký hliník a karbonové výztuhy. Přesná délka je 4 541 milimetrů, široký je 1 990 mm a vysoký 1 337 mm. Rozvor mezi dvaadvacetipalcovými ráfky (přední pneumatiky 235/50, zadní 295/45) je 2 710 mm.

Fotogalerie

Kola zavěšená na dvojitých lichoběžnících jako u správného sporťáku jsou odpružena vzduchem. Řidič díky tomu může měnit světlou výšku, od středové polohy tři centimetry dolů, nebo o čtyři nahoru. Řídící jednotka podvozku také pracuje s údaji z navigačního systému a podle toho výšku ještě sama upravuje.

Důležitější pro manévrování mimo zpevněné cesty a jistou jízdu je systém natáčení kol obou náprav, který je vypůjčený od Porsche. V nízkých rychlostech se kola na stejné straně natáčí souhlasně, ve vysokých protiběžně. V prvním případě to znamená větší agilitu (je to jako by se rozvor zkrátil o metr), v druhém jistotu při průjezdu zatáčkou (natočení zadních kol o 2,5 stupně virtuálně prodlouží rozvor o 1,4 metru).

Nanuk bude na autosalonu ve Frankfurtu k ochutnání do 22. září.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Najdete na iDNES.cz