VIDEO: Hvězdu frankfurtského autosalonu byste snědli. Je to Nanuk

  13:56aktualizováno  13:56
Frankfurt nad Mohanem (Od zpravodajů iDNES.cz) - Nanuk je lahůdka. Podle internetové encyklopedie jde o "zmrzlinu zpravidla smetanové příchutě obalenou v mléčné čokoládě a připevněnou na tenké dřívko". Anebo taky parádní koncept Audi.

Citronově žluté Audi Quattro stojící po boku Nanuku, do poslední chvíle utajovaného konceptu, je slabota. Však taky s designem oranžového konceptu Audi Nanuk Quattro pomáhal Audi slavný Giugiaro. Jeho studio Italdesign patří už nějakou dobu koncernu Volkswagen.

Letos v březnu přivezl Giugiaro na autosalon do Ženevy studii parcour a italskou designérskou legendu chválili, že se po letech vytáhla. A právě z parcouru nanuk vychází. Je to jakési supersportovní kupé do terénu, dravý přikrčený atlet na zvýšeném podvozku s vyváženými proporcemi a ráznými linkami.

Pokud by nanuk doputoval do výroby, byl by to parádní konkurent BMW X6.

Audi nanuk quattro

O pohon čtyřapůlmetrového dravce se stará podélně uložený pětilitrový desetiválec. Turbodiesel s výkonem 544 koní a tisíci kroutícími newtonmetry vystřelí nanuka na stovku za necelé čtyři sekundy. Maximálka má být 305 kilometrů za hodinu. Sílu přenáší na všechna čtyři kola sedmistupňové dvouspojkové DSG.

Nicméně je to opravdový obr, který váží skoro dvě tuny. A to při jeho stavbě použili lehký hliník a karbonové výztuhy. Přesná délka je 4 541 milimetrů, široký je 1 990 mm a vysoký 1 337 mm. Rozvor mezi dvaadvacetipalcovými ráfky (přední pneumatiky 235/50, zadní 295/45) je 2 710 mm.

Fotogalerie

Kola zavěšená na dvojitých lichoběžnících jako u správného sporťáku jsou odpružena vzduchem. Řidič díky tomu může měnit světlou výšku, od středové polohy tři centimetry dolů, nebo o čtyři nahoru. Řídící jednotka podvozku také pracuje s údaji z navigačního systému a podle toho výšku ještě sama upravuje.

Důležitější pro manévrování mimo zpevněné cesty a jistou jízdu je systém natáčení kol obou náprav, který je vypůjčený od Porsche. V nízkých rychlostech se kola na stejné straně natáčí souhlasně, ve vysokých protiběžně. V prvním případě to znamená větší agilitu (je to jako by se rozvor zkrátil o metr), v druhém jistotu při průjezdu zatáčkou (natočení zadních kol o 2,5 stupně virtuálně prodlouží rozvor o 1,4 metru).

Nanuk bude na autosalonu ve Frankfurtu k ochutnání do 22. září.

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Najdete na iDNES.cz