- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějak mi to moc vtipné nepřipadá. Taky se tam tomu nikdo nesmál.
Jsem druhy týden v Kalifornii a je to tu sama Tesla. Zároveň jsem pochopil proč nebude Tesla nikdy auto pro evropský trh. Napovím, maximální rychlost US Highway 110 km za hodinu, nemrzne tu.
jsem šedesátý rok v našem městě na evropském trhu a tesly potkávám denně, nejvyšší rychlost je v našem městě 80 km v hodině a mrzne tu v průměru jen několik dní v roce
Ne nadarmo někteří lidé tuto zemi přejmenovali na "Commifornia".
Mimochodem, viděli jste ty videa, jak vybuchne baterie mobilního telefonu? To nechci vidět ty bouračky elektroaut, až do sebe napálí... Vlastně máte v celým podvozku nainstalovanou kvalitní bombu. Pro teroristy a kriminálníky ušetřená práce, stačí jenom rozbuška, zbytek už zvládne auto samo...
...tak objektivně vzato bomba to přímo není, protože hustota energie v AKU je cca 10x menší než v benzínu a ten při hoření vydá násobně méně energie na jednotku času než výbušnina při výbuchu..Ale na rozdíl od benzínu (o naftě ani nemluvě) je potřeba k zapálení jiskra atp... Zato Li-on baterie spolehlivě začne hořet při propíchnutí kovovým předmětem nebo jen při fyzické deformaci, kdy se zkratují smotané vrstvy elektrod..a od jednoho článku se to rozšíří dál a dál a některé typy (s manganem) si generují vlastní kyslík, takže to ani nejde uhasit.. Takže to bomba není,ale kdybych v tom seděl při havárii, tak bych snad byl raději, aby byla...lepši vybuchnout v setině vteřiny než být minuty upalován...Děsná představa...
Tohle bude stejná pastička jak když nás nutili topit elektrickými přímotopy... Nejdřív slevy, a až to bude mít dostatek lidí, nebude cesty zpět, tak vám to pěkně osolíme... Kdyby aspoň souběžně s propagací elektroaut nechtěli rušit atomové elektrárny!? Co si pak má člověk o těch zelených imbecilech myslet?
Dřív jsem byl velký fanda elektromobilů. Dnes to ale vidím jinak. Jejich výroba rozhodně eko není. V bateriích jsou velmi drahé a nedostupné drahé kovy, jejichž těžba a následná výroba z nich znečišťuje životní prostředí.
Druhá věc je doba nabíjení. Nikdy, ale opravdu nikdy nedosáhnete dobu nabíjení 1-2 minuty což zhruba zabírá průměrné tankování. Nedovedu si představit, jak by masové rozšíření elektromobilů fungovalo v praxi, když rychlodobíjení trvá v řádu hodin a ještě jste max. na 80 procentech.
Další nevýhodou je životnost baterií a jejich následná pořizovací cena při výměně v částce okolo 0,5 milionu korun! To nechceš!
Elektromobily se prodávat budou, ale se současnými typy baterií budou nákladné asi jako notebooky, u kterých baterku měníte po pár letech (ale za úplně jiný peníze).
Shrnuto:
Lidstvo potřebuje baterie s mnohem delší životností a s mnohem kratší dobou nabíjení.
A to je prostě nereálné.
Doplním:
- kumulovaná materiálová náročnost elektromobilu je dvojnásobná oproti klasickému autu (nemluvě o těch méně běžných kovech, které nejsou zrovna eko), tj. dvojnásobná ekologická zátěž už při těžbě a dobývání surovin
- nesrovnatelně vyšší energetická náročnost na výrobu baterie, která má u průměrného elektroauta takovou CO2 stopu, jako by klasické auto ujelo zhruba 200.000 km (což je asi tak maximální výdrž jedné baterie)
- pokud berete elektroauto jako auto do města, doba nabíjení by vás trápit nemusela, nabijete přes noc a to vám minimálně na další den vystačí; tedy, pokud budete mít kde nabíjet
- pořizovací cena baterie je tak obrovská, že prakticky vyloučí, aby ji kdo v autě měnil (kromě záruky); a tak budou zánovní auta končit na šrotišti, aby je mohla nahradit nová
- ať už se koukneme na jakoukoliv alternativu benzinu či nafty, má jednu (sice v extrémním případě, přesto) nevýhodu, nenatankujete si do rezervy, nedojdete si s kanystrem pro elektřinu, ale ani pro plyn; jednou nám ta vlastnost bude chybět
to jsem jedinej koho spíš zarazilo, že ho poznal jen jeden týpek? a ten mexikán nepochopil ani při "I will be back"
Co čekáte? :D Moje děti tomu budou říkat filmy pro pamětníky za chvili
Teda za ten překlad by si měl pan redaktor nafackovat, páč "hungry" tady nemá význam "hladová" ale "NAŠTVANÁ"
Ale baštvaný se píše angry, jen to má podobnou výslovnost jako hungry
Velkej ekologickej bojovník. Co má soukromej tryskáč, 10 soukromých vozidel humvee, armádní tank M60 Patton se spotřebou 300l/100km.
Nemá příliš ponětí o tom co propaguje, ale to tak u svalovců bývá. Ovšem smysl pro Hummer mu upřít nelze.