Volání v nouzi i pro motorkáře. Dvoukolová BMW si zavolají pro pomoc

aktualizováno 
Inteligentní systém automatického záchranného volání se už osvědčil v osobních vozech, u kterých podle výzkumů dokáže při závažných nehodách zkrátit dojezdový čas první pomoci až o polovinu. Tato technologie může na celém světě podle odhadů ročně zachránit až 2 500 životů, nyní se tato výbava poprvé objevuje i u motocyklů.

Systém automatického záchranného volání dokáže až o polovinu zkrátit čas dojezdu záchranných jednotek. | foto: BMW Motorrad

Motocyklová divize BMW vyvinula ekvivalent systému eCall, který bude povinný u osobních aut od roku 2018. Nový systém lze aktivovat i ručně pomocí zakrytého tlačítka na řídítkách, ale důležitější je automatická aktivace v případě nehody.

Fotogalerie

K vyhodnocení rizikové situace slouží snímače náklonu i zrychlení, které spolehlivě rozpoznají nehodu a nebudou systém aktivovat například při pouhém pádu motocyklu ze stojánku.

Při detekci pádu systém pomocí vestavěného telefonního modulu okamžitě vyšle na centrálu přesné souřadnice motocyklu a dokonce i směr, kterým motocykl před kolizí jel.

BMW Call Center následně vyhodnotí závažnost a může odpovídajícím způsobem reagovat a uvědomit záchranné složky.

V případě silného nárazu systém vydá zvukovou výstrahu a okamžitě umožní jezdci komunikaci s centrálou v jeho rodném jazyce. Při menší kolizi, například položení motocyklu v malé rychlosti, má systém 25 sekund prodlevu a jezdec má možnost kontakt zrušit.

Třetí možností je již zmíněná aktivace systému pomocí tlačítko SOS. Systém BMW eCall bude zatím k dispozici pouze v Německu a postupně se bude pokrytí rozšiřovat. Už teď by měl být systém pokrytý všemi hlavní jazyky, čeština k nim přibude během letošního roku.

Autoři:

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Další z rubriky

Odešla legenda československé silnice. Stašu dodnes doma nikdo nepřekonal

Staša ještě za Paulem Smartem na Yamaze. V šestém kole jej předjel.

V 75 letech zemřel Bohumil Staša, poslední z generace nejúspěšnějších československých motocyklových závodníků, do...

Dámy na prskoletech: Vespa je láska i životní styl

Vespařky

Může mít člověk pěkný vztah k vose? Ano, pokud ji bude oslovovat italsky, přidá dvě kola, elegantní design a pohodlný...

Jawy jsou zas snem Indů. Perak se s velkou slávou vrací

Detail indické JAWY 300

Je neděle a v novém motosalonu Jawa v indickém Džajpuru je rušno. Čtyři zaměstnanci se nestačí otáčet. Na barové...

Najdete na iDNES.cz