Chování opotřebené pneumatiky na mokré silnici může být velice zrádné, brzdná dráha se ve vysoké rychlosti dvakrát až třikrát prodlužuje. V nečekané situaci to může vést ke srážce. | foto: Motor

Špatný vzorek, brzdná dráha a akvaplanning. Test sjetých pneumatik

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Každý řidič by za provoz auta rád utrácel co nejméně a týká se to i výdajů za pneumatiky. Zhoršení vlastností pneumatik při opotřebení vzorku asi nikoho nepřekvapí. Šokující ale je, o jak velkou změnu může jít.

Často jsou pneumatiky používány tak dlouho, jak to jen jde. Zákon říká, že hloubka hlavních dezénových drážek u letních pneumatik nesmí být na osobním voze menší než 1,6 mm, a právě tuto hranici proto většina lidí považuje za bezpečnou. Tím spíš, že to tvrdí i někteří výrobci pneumatik. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se