Pondělí 6. prosince 2021, svátek má Mikuláš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 6. prosince 2021 Mikuláš

Peugeot 508 SW nehoní litry ani centimetry a nejlepší je zase s dieselem

  9:22
Pokud vám jde o maximální objem kufru, tak pro vás Peugeot 508 SW není tou pravou volbou. Toto auto totiž musíte zvolit srdcem. To bývá obvykle výmluva, u nového peugeotu to tak není. Je to skvělé auto, které prostě nechce jít s dobou v nekonečném nafukování.

Peugeot 508 SW | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Segment střední třídy je pro řadu automobilek prestižní – Volkswagen tady má svůj Passat, Ford Mondeo, Mercedes třídy C. Bodují zde především německé značky, proto je třeba ocenit odvahu Peugeotu se nevzdat a postavit novou generaci modelu 508. 

První generace byla oblíbená hlavně u starších klientů. Automobilka ovšem správně vyhodnotila, že je potřeba oslovit taky mladší zákazníky a především firmy, které chtějí atraktivní a moderní auto. 

Peugeot 508 SW

Peugeot proto model 508 úplně překopal a ze sedanu udělal designově zajímavý fastback s bezrámovými okny. Teď jsme se měli poprvé možnost svézt s verzí kombi, na kterou připadá v Evropě v této třídě 60 procent prodejů z celkem zhruba 1 400 000 vozů ročně. Ale stále víc zákazníků utíká k SUV. Co s tím? Peugeot 508 chce hlavně vzbudit v lidech vášeň.

Design nade vše

Kombík chce stejně jako fastback už na první pohled ohromit dynamickými liniemi a také bezrámovými dveřmi, což je v rámci konkurence unikátní. Výrobce si pohrál s takovými detaily, jako třeba že zadní LED světla ve tvaru „lvích drápů“ mění intenzitu podle toho, zda je den či noc, aby byl světelný podpis stále vidět.

Verze SW je téměř stejně nízká jako fastback – necelých 142 cm, což je zhruba o 6 cm méně než předchozí generace. Na délku má 479 cm, tedy jen o 4 cm víc než fastback a o 2 cm méně než předchozí generace. Už z toho je jasné, že o honbu za maximálním objemem zavazadlového prostoru tady nepůjde, Peugeot jasně upřednostnil design.

Základních 530 litrů je nejen podstatně méně, než nabídne třeba passat nebo superb, ale dokonce i o 30 litrů méně, než měla předchozí generace. Ale kufr má pravidelný tvar, výšku pod kryt přesně 500 mm a celkem nízkou nákladovou hranu (63,5 cm). Zadní lavice je dělená v poměru 2/3–1/3 a opěradla jdou sklápět i přímo z prostoru pátých dveří. Pak vznikne rovná podlaha a prostor o objemu 1780 litrů. Peugeot chce s modelem 508 zaútočit i na prémiové konkurenty a pak je třeba říct, že nabídne větší zavazadlový prostor než třeba Mercedes třídy C nebo BMW 3.

Peugeot 508 SW

A jen pro pořádek: honba za litry a centimetry prostoru dohnala auta této třídy často na dohled vyšších kategorií. Přitom střední třída nebyla primárně určená jako „stěhovací“. Vždyť právě zmiňované BMW řady 3 bylo ještě v devadesátých letech vlastně docela subtilní auto, na délku mělo v kombiverzi 443 centimetrů a uvnitř bylo místa asi jako ve fabii první generace.

Kosmický interiér

Interiér nepřekvapí nikoho, kdo zná aktuální produkci Peugeotu. Palubní deska současných modelů této značky je originální a v mnoha věcech odlišná od všech ostatních. Takže i v Peugeotu 508 najdete malý sportovní volant a přístroje umístěné v kapličce až nad ním, takže se ušetří peníze a nervy s vysouvacím sklíčkem head-up displeje. Pod velkou dotykovou obrazovkou je sedm přepínačů základních funkcí ve tvaru klavírních kláves. Zkrátka 508 budí emoce zvenku i zevnitř.

Spojení PSA  s Opelem do jednoho koncernu se projevilo v tom, že sedadla mají stejně jako ty v německých vozech certifikát AGR Asociace pro zdravá záda. Na přání mohou být vybavena i pěti masážními funkcemi. Do bočních kapes ve dveřích se sice vejdou jen litrové lahve, do větrané odkládací schránky však hned dvě 1,5litrové. U páčky automatické převodovky je prostor pro odložení i těch největších mobilních telefonů, v nabídce je i indukční nabíjení. 

Potěší i celkem 4 USB porty, i když ty dva přední jsou poněkud skryté pod mohutným středovým tunelem. Někteří řidiči se jím můžou cítit utlačovaní, jiní si naopak přijdou autem příjemně „obklopení“. Na zadních sedadlech je místa tak akorát, rekordmanem 508 určitě není. U verzí se střešním oknem ovšem mají zde usazení lidé v čalounění stropu nad hlavou vybrání.

Technickou vychytávkou, kterou zatím v žádném jiném Peugeotu nenajdete, je systém nočního vidění, který má identifikovat lidi a zvířata až na vzdálenost 200 metrů. Obraz kamery se zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu, tedy v zorném poli řidičových očí. 

Peugeot 508 SW

Sázka na komfort

Použití nové podvozkové platformy EMP2 snížilo mezigeneračně hmotnost auta o 70 kilogramů. Výrobce upřednostnil spíš komfort než sportovní vlastnosti, což je logické a správné rozhodnutí. Velmi dobře se mu podařilo vyladit podvozek už u menšího kombíku 308 SW, z něhož je momentálně jeden z nejlépe jezdících vozů nižší střední třídy.

Víceprvková zadní náprava je u modelu 508 SW ve stupni výbavy GT doplněna i tlumiči s řízeným variabilním odpružením. Jízda je celkově velmi příjemná a pohodová. Velmi příjemným překvapením je, že i s bezrámovými okny panuje uvnitř téměř absolutní ticho.

Ideál je stále dvoulitrový diesel

Motory jsou shodné s fastbackem – benzinový 1.6 o výkonech 180 a 225 koní a naftové 1.5 a 2.0 HDi s výkony od 130 do 180 koní. Pouze nejslabší naftový agregát je spojen s manuální převodovkou, všechny ostatní mají 8stupňový automat. Nejsilnější benzin má hodně výkonu, ale nikoli v nízkých otáčkách. Se slabším dieselem jsme udělali velmi dobrou zkušenost v modelu 308 SW, kde potěšil velmi nízkou spotřebou, pro pohon tak velkého auta jako je 508 SW mu už však trochu chybí výkon pro rychlé předjíždění. Optimální volbou je proto podle mého názoru dvoulitrový diesel, to už je dlouhé roky u střední třídy Peugeotu tradicí a také sázkou na bezproblémový provoz.

Fotogalerie

V druhém pololetí obohatí nabídku i plug-in hybrid. Základem bude benzinový 1.6 (180 koní), ve spojení s elektromotorem pak maximální výkon dosáhne 225 koní (165 kW). Dojezd čistě na elektřinu slibuje automobilka v rozmezí 40-50 kilometrů. Nákladový prostor by se neměl zmenšovat, protože baterie budou kompletně umístěny pod zadními sedadly.

Zatím neznámá je cena, protože auto se v Česku začne prodávat až v druhém pololetí příštího roku. Vzhledem k tomu, že fastback se prodává od 730 000 korun, dá se odhadnout, že kombi bude zhruba o 30 000 dražší, v těch nejvyšších výbavách bude atakovat milionovou hranici. To je už cena hodná prémiových konkurentů. Ceník třeba „céčkového“ Mercedesu C začíná v Česku na 814 000 Kč, takže bude jen o málo dražší. Ten sympatický Peugeot by si ovšem úspěch zasloužil.

Autoři:
  • Nejčtenější

Psychopati za volantem: pozor na dodávky, elektromobily a bouráky dvou značek

Beránci ve škodovkách a predátoři v bavorácích? Výběr auta o vás může prozradit víc, než byste možná chtěli. Ať už se...

Polská krabice od banánů umí drift, přežije crashtest a pak se opraví větví

Před třiceti roky představil Fiat revoluční miniauto Cinquecento. Ne, to není vtip. Ta krabice na kolečkách, kterou...

Nová Dacia Jogger bude hit. Oslava obyčejnosti, pod 360 tisíc jezdí na LPG

Dacia sice plánuje oslovovat i zákazníky s rozpočtem větším než malým, a proto nedávno uvedla na trh elektrický model...

Narozeninové dárky pro Stalina: zašantročený Minor objevili náhodou

Premium Sovětský diktátor dostal od Československa k sedmdesátinám tři automobily. Jedním z nich bylo i Aero Minor, jehož osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Svět Jawa: Na plochodrážní speciály nikdo neměl. Dnes je s nimi amen

Za vznikem provozu značky Eso ve středočeském Divišově stál Jaroslav Simandl (1907–1987). V roce 1963 však benešovský...

Blogera připravil lajdáctvím o nohu, další zranil. Za nehodu dostal podmínku

Premium S podmínkou na pět let odešel od soudu čtyřiačtyřicetiletý Moldavan. V červenci 2019 způsobil na obchvatu Chrudimi...

Přes víkend zemřou všichni z JIP. Sestra vypráví o práci v době covidu

Premium Markéta Svobodová, hlavní sestra z Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, stojí spolu s dalšími šesti kolegyněmi z...

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

Premium Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

  • Další z rubriky

Vyzkoušeli jsme Pumpu budoucnosti. Prim tu hraje elektřina

Celkem deset nabíjecích stojanů, které dokážou souběžně nabíjet 14 elektromobilů vysokorychlostně a 6 vozů pomaleji,...

Forester je nejoblíbenější ojetina Subaru. Variátorová převodovka vydrží

Premium Ojeté Subaru Forester z let 2012 až 2018 má překvapivě robustní techniku a je poměrně levně opravitelné. Ceny se však...

Zvuk, rychlost a zábava. Jaguar F-Pace má v souboji s Tiguanem R navrch

Premium Jaguar F-Pace SVR stojí skoro dvakrát tolik než vrcholné provedení Tiguanu s označením R. Přesto jsou si obě auta svým...

Fantastický nesmysl. Osmiválcový Defender uhrane zrychlením i jízdou v terénu

Premium Můžete lamentovat, že Defender už není, co býval. A máte samozřejmě pravdu. Nový Defender je ale celkově mnohem lepší...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Žena u porodu dítěte kamarádky zjistila, že ho má s jejím manželem

Osmadvacetiletá Hailey Custerová z Arizony zažila nepříjemný šok, když pomáhala přivést na svět dítě nejlepší...

Psychopati za volantem: pozor na dodávky, elektromobily a bouráky dvou značek

Beránci ve škodovkách a predátoři v bavorácích? Výběr auta o vás může prozradit víc, než byste možná chtěli. Ať už se...

Divadlo stahuje představení. Autor trvá na černošském herci, Sokol nestačí

Obsazením černošského herce si nově podmiňuje britský autor Martin McDonagh inscenování své hry Ujetá ruka (Behanding...

Ve StarDance předčasně skončil Mirai Navrátil

Ještě před sobotním večerem StarDance je jasné, že se s taneční soutěží musí rozloučit zpěvák Mirai Navrátil. Vyšel mu...

Jiří Krampol je hospitalizovaný se zápalem plic

Jiří Krampol leží v pražské nemocnici Na Františku. Třiaosmdesátiletý herec je během posledních tří měsíců už potřetí...