Čtvrtek 29. října 2020, svátek má Silvie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. října 2020 Silvie

Peugeot 508 SW nehoní litry ani centimetry a nejlepší je zase s dieselem

  9:22
Pokud vám jde o maximální objem kufru, tak pro vás Peugeot 508 SW není tou pravou volbou. Toto auto totiž musíte zvolit srdcem. To bývá obvykle výmluva, u nového peugeotu to tak není. Je to skvělé auto, které prostě nechce jít s dobou v nekonečném nafukování.

Peugeot 508 SW | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Segment střední třídy je pro řadu automobilek prestižní – Volkswagen tady má svůj Passat, Ford Mondeo, Mercedes třídy C. Bodují zde především německé značky, proto je třeba ocenit odvahu Peugeotu se nevzdat a postavit novou generaci modelu 508. 

První generace byla oblíbená hlavně u starších klientů. Automobilka ovšem správně vyhodnotila, že je potřeba oslovit taky mladší zákazníky a především firmy, které chtějí atraktivní a moderní auto. 

Peugeot 508 SW

Peugeot proto model 508 úplně překopal a ze sedanu udělal designově zajímavý fastback s bezrámovými okny. Teď jsme se měli poprvé možnost svézt s verzí kombi, na kterou připadá v Evropě v této třídě 60 procent prodejů z celkem zhruba 1 400 000 vozů ročně. Ale stále víc zákazníků utíká k SUV. Co s tím? Peugeot 508 chce hlavně vzbudit v lidech vášeň.

Design nade vše

Kombík chce stejně jako fastback už na první pohled ohromit dynamickými liniemi a také bezrámovými dveřmi, což je v rámci konkurence unikátní. Výrobce si pohrál s takovými detaily, jako třeba že zadní LED světla ve tvaru „lvích drápů“ mění intenzitu podle toho, zda je den či noc, aby byl světelný podpis stále vidět.

Verze SW je téměř stejně nízká jako fastback – necelých 142 cm, což je zhruba o 6 cm méně než předchozí generace. Na délku má 479 cm, tedy jen o 4 cm víc než fastback a o 2 cm méně než předchozí generace. Už z toho je jasné, že o honbu za maximálním objemem zavazadlového prostoru tady nepůjde, Peugeot jasně upřednostnil design.

Základních 530 litrů je nejen podstatně méně, než nabídne třeba passat nebo superb, ale dokonce i o 30 litrů méně, než měla předchozí generace. Ale kufr má pravidelný tvar, výšku pod kryt přesně 500 mm a celkem nízkou nákladovou hranu (63,5 cm). Zadní lavice je dělená v poměru 2/3–1/3 a opěradla jdou sklápět i přímo z prostoru pátých dveří. Pak vznikne rovná podlaha a prostor o objemu 1780 litrů. Peugeot chce s modelem 508 zaútočit i na prémiové konkurenty a pak je třeba říct, že nabídne větší zavazadlový prostor než třeba Mercedes třídy C nebo BMW 3.

Peugeot 508 SW

A jen pro pořádek: honba za litry a centimetry prostoru dohnala auta této třídy často na dohled vyšších kategorií. Přitom střední třída nebyla primárně určená jako „stěhovací“. Vždyť právě zmiňované BMW řady 3 bylo ještě v devadesátých letech vlastně docela subtilní auto, na délku mělo v kombiverzi 443 centimetrů a uvnitř bylo místa asi jako ve fabii první generace.

Kosmický interiér

Interiér nepřekvapí nikoho, kdo zná aktuální produkci Peugeotu. Palubní deska současných modelů této značky je originální a v mnoha věcech odlišná od všech ostatních. Takže i v Peugeotu 508 najdete malý sportovní volant a přístroje umístěné v kapličce až nad ním, takže se ušetří peníze a nervy s vysouvacím sklíčkem head-up displeje. Pod velkou dotykovou obrazovkou je sedm přepínačů základních funkcí ve tvaru klavírních kláves. Zkrátka 508 budí emoce zvenku i zevnitř.

Spojení PSA  s Opelem do jednoho koncernu se projevilo v tom, že sedadla mají stejně jako ty v německých vozech certifikát AGR Asociace pro zdravá záda. Na přání mohou být vybavena i pěti masážními funkcemi. Do bočních kapes ve dveřích se sice vejdou jen litrové lahve, do větrané odkládací schránky však hned dvě 1,5litrové. U páčky automatické převodovky je prostor pro odložení i těch největších mobilních telefonů, v nabídce je i indukční nabíjení. 

Potěší i celkem 4 USB porty, i když ty dva přední jsou poněkud skryté pod mohutným středovým tunelem. Někteří řidiči se jím můžou cítit utlačovaní, jiní si naopak přijdou autem příjemně „obklopení“. Na zadních sedadlech je místa tak akorát, rekordmanem 508 určitě není. U verzí se střešním oknem ovšem mají zde usazení lidé v čalounění stropu nad hlavou vybrání.

Technickou vychytávkou, kterou zatím v žádném jiném Peugeotu nenajdete, je systém nočního vidění, který má identifikovat lidi a zvířata až na vzdálenost 200 metrů. Obraz kamery se zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu, tedy v zorném poli řidičových očí. 

Peugeot 508 SW

Sázka na komfort

Použití nové podvozkové platformy EMP2 snížilo mezigeneračně hmotnost auta o 70 kilogramů. Výrobce upřednostnil spíš komfort než sportovní vlastnosti, což je logické a správné rozhodnutí. Velmi dobře se mu podařilo vyladit podvozek už u menšího kombíku 308 SW, z něhož je momentálně jeden z nejlépe jezdících vozů nižší střední třídy.

Víceprvková zadní náprava je u modelu 508 SW ve stupni výbavy GT doplněna i tlumiči s řízeným variabilním odpružením. Jízda je celkově velmi příjemná a pohodová. Velmi příjemným překvapením je, že i s bezrámovými okny panuje uvnitř téměř absolutní ticho.

Ideál je stále dvoulitrový diesel

Motory jsou shodné s fastbackem – benzinový 1.6 o výkonech 180 a 225 koní a naftové 1.5 a 2.0 HDi s výkony od 130 do 180 koní. Pouze nejslabší naftový agregát je spojen s manuální převodovkou, všechny ostatní mají 8stupňový automat. Nejsilnější benzin má hodně výkonu, ale nikoli v nízkých otáčkách. Se slabším dieselem jsme udělali velmi dobrou zkušenost v modelu 308 SW, kde potěšil velmi nízkou spotřebou, pro pohon tak velkého auta jako je 508 SW mu už však trochu chybí výkon pro rychlé předjíždění. Optimální volbou je proto podle mého názoru dvoulitrový diesel, to už je dlouhé roky u střední třídy Peugeotu tradicí a také sázkou na bezproblémový provoz.

Fotogalerie

V druhém pololetí obohatí nabídku i plug-in hybrid. Základem bude benzinový 1.6 (180 koní), ve spojení s elektromotorem pak maximální výkon dosáhne 225 koní (165 kW). Dojezd čistě na elektřinu slibuje automobilka v rozmezí 40-50 kilometrů. Nákladový prostor by se neměl zmenšovat, protože baterie budou kompletně umístěny pod zadními sedadly.

Zatím neznámá je cena, protože auto se v Česku začne prodávat až v druhém pololetí příštího roku. Vzhledem k tomu, že fastback se prodává od 730 000 korun, dá se odhadnout, že kombi bude zhruba o 30 000 dražší, v těch nejvyšších výbavách bude atakovat milionovou hranici. To je už cena hodná prémiových konkurentů. Ceník třeba „céčkového“ Mercedesu C začíná v Česku na 814 000 Kč, takže bude jen o málo dražší. Ten sympatický Peugeot by si ovšem úspěch zasloužil.

Autoři:
  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Premium Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

ANALÝZA: Proč Čína v boji s covidem uspěla a Západ se zmítá v chaosu

Premium Zatímco Západ se potýká s druhou vlnou koronaviru, východoasijské země dokázaly virus porazit. Proč tomu tak je? Nejde...

Jsme rozvedení. Ještě nevím, zda se vrátím k dívčímu jménu, říká Koukalová

Premium Nepochopení, odsouzení. Konec vrcholové sportovní kariéry. Hledání práce. A ještě rozvod. Gabriela Koukalová (30) má za...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

  • Další z rubriky

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

Jak na zkušební jízdu. Pozornost věnujte dokumentaci i nastavení sedadel

Premium Nákupu ojetého vozu by vždy měla předcházet zkušební jízda. Jak by měla probíhat, aby opravdu pomohla udělat dobré...

Spolehlivý, kvalitně zpracovaný, dostupný. Peugeot 508 je jako dobré víno

Premium Díky solidní konstrukci, skvělým dieselům a cenově dostupným dílům je ojetý Peugeot 508 jedním z nejzajímavějších tipů...

Pozor, zvíře pod kapotou! Následky mohou být smutné pro vetřelce i majitele

Premium Blížící se zima a nízké teploty vzduchu vedou různá zvířata k tomu, aby hledala úkryt pod kapotou motoru. Mohou při tom...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...