Peugeot 508 SW nehoní litry ani centimetry a nejlepší je zase s dieselem

  9:22aktualizováno  9:22
Pokud vám jde o maximální objem kufru, tak pro vás Peugeot 508 SW není tou pravou volbou. Toto auto totiž musíte zvolit srdcem. To bývá obvykle výmluva, u nového peugeotu to tak není. Je to skvělé auto, které prostě nechce jít s dobou v nekonečném nafukování.

Peugeot 508 SW | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Segment střední třídy je pro řadu automobilek prestižní – Volkswagen tady má svůj Passat, Ford Mondeo, Mercedes třídy C. Bodují zde především německé značky, proto je třeba ocenit odvahu Peugeotu se nevzdat a postavit novou generaci modelu 508. 

První generace byla oblíbená hlavně u starších klientů. Automobilka ovšem správně vyhodnotila, že je potřeba oslovit taky mladší zákazníky a především firmy, které chtějí atraktivní a moderní auto. 

Peugeot 508 SW

Peugeot proto model 508 úplně překopal a ze sedanu udělal designově zajímavý fastback s bezrámovými okny. Teď jsme se měli poprvé možnost svézt s verzí kombi, na kterou připadá v Evropě v této třídě 60 procent prodejů z celkem zhruba 1 400 000 vozů ročně. Ale stále víc zákazníků utíká k SUV. Co s tím? Peugeot 508 chce hlavně vzbudit v lidech vášeň.

Design nade vše

Kombík chce stejně jako fastback už na první pohled ohromit dynamickými liniemi a také bezrámovými dveřmi, což je v rámci konkurence unikátní. Výrobce si pohrál s takovými detaily, jako třeba že zadní LED světla ve tvaru „lvích drápů“ mění intenzitu podle toho, zda je den či noc, aby byl světelný podpis stále vidět.

Verze SW je téměř stejně nízká jako fastback – necelých 142 cm, což je zhruba o 6 cm méně než předchozí generace. Na délku má 479 cm, tedy jen o 4 cm víc než fastback a o 2 cm méně než předchozí generace. Už z toho je jasné, že o honbu za maximálním objemem zavazadlového prostoru tady nepůjde, Peugeot jasně upřednostnil design.

Základních 530 litrů je nejen podstatně méně, než nabídne třeba passat nebo superb, ale dokonce i o 30 litrů méně, než měla předchozí generace. Ale kufr má pravidelný tvar, výšku pod kryt přesně 500 mm a celkem nízkou nákladovou hranu (63,5 cm). Zadní lavice je dělená v poměru 2/3–1/3 a opěradla jdou sklápět i přímo z prostoru pátých dveří. Pak vznikne rovná podlaha a prostor o objemu 1780 litrů. Peugeot chce s modelem 508 zaútočit i na prémiové konkurenty a pak je třeba říct, že nabídne větší zavazadlový prostor než třeba Mercedes třídy C nebo BMW 3.

Peugeot 508 SW

A jen pro pořádek: honba za litry a centimetry prostoru dohnala auta této třídy často na dohled vyšších kategorií. Přitom střední třída nebyla primárně určená jako „stěhovací“. Vždyť právě zmiňované BMW řady 3 bylo ještě v devadesátých letech vlastně docela subtilní auto, na délku mělo v kombiverzi 443 centimetrů a uvnitř bylo místa asi jako ve fabii první generace.

Kosmický interiér

Interiér nepřekvapí nikoho, kdo zná aktuální produkci Peugeotu. Palubní deska současných modelů této značky je originální a v mnoha věcech odlišná od všech ostatních. Takže i v Peugeotu 508 najdete malý sportovní volant a přístroje umístěné v kapličce až nad ním, takže se ušetří peníze a nervy s vysouvacím sklíčkem head-up displeje. Pod velkou dotykovou obrazovkou je sedm přepínačů základních funkcí ve tvaru klavírních kláves. Zkrátka 508 budí emoce zvenku i zevnitř.

Spojení PSA  s Opelem do jednoho koncernu se projevilo v tom, že sedadla mají stejně jako ty v německých vozech certifikát AGR Asociace pro zdravá záda. Na přání mohou být vybavena i pěti masážními funkcemi. Do bočních kapes ve dveřích se sice vejdou jen litrové lahve, do větrané odkládací schránky však hned dvě 1,5litrové. U páčky automatické převodovky je prostor pro odložení i těch největších mobilních telefonů, v nabídce je i indukční nabíjení. 

Potěší i celkem 4 USB porty, i když ty dva přední jsou poněkud skryté pod mohutným středovým tunelem. Někteří řidiči se jím můžou cítit utlačovaní, jiní si naopak přijdou autem příjemně „obklopení“. Na zadních sedadlech je místa tak akorát, rekordmanem 508 určitě není. U verzí se střešním oknem ovšem mají zde usazení lidé v čalounění stropu nad hlavou vybrání.

Technickou vychytávkou, kterou zatím v žádném jiném Peugeotu nenajdete, je systém nočního vidění, který má identifikovat lidi a zvířata až na vzdálenost 200 metrů. Obraz kamery se zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu, tedy v zorném poli řidičových očí. 

Peugeot 508 SW

Sázka na komfort

Použití nové podvozkové platformy EMP2 snížilo mezigeneračně hmotnost auta o 70 kilogramů. Výrobce upřednostnil spíš komfort než sportovní vlastnosti, což je logické a správné rozhodnutí. Velmi dobře se mu podařilo vyladit podvozek už u menšího kombíku 308 SW, z něhož je momentálně jeden z nejlépe jezdících vozů nižší střední třídy.

Víceprvková zadní náprava je u modelu 508 SW ve stupni výbavy GT doplněna i tlumiči s řízeným variabilním odpružením. Jízda je celkově velmi příjemná a pohodová. Velmi příjemným překvapením je, že i s bezrámovými okny panuje uvnitř téměř absolutní ticho.

Ideál je stále dvoulitrový diesel

Motory jsou shodné s fastbackem – benzinový 1.6 o výkonech 180 a 225 koní a naftové 1.5 a 2.0 HDi s výkony od 130 do 180 koní. Pouze nejslabší naftový agregát je spojen s manuální převodovkou, všechny ostatní mají 8stupňový automat. Nejsilnější benzin má hodně výkonu, ale nikoli v nízkých otáčkách. Se slabším dieselem jsme udělali velmi dobrou zkušenost v modelu 308 SW, kde potěšil velmi nízkou spotřebou, pro pohon tak velkého auta jako je 508 SW mu už však trochu chybí výkon pro rychlé předjíždění. Optimální volbou je proto podle mého názoru dvoulitrový diesel, to už je dlouhé roky u střední třídy Peugeotu tradicí a také sázkou na bezproblémový provoz.

Fotogalerie

V druhém pololetí obohatí nabídku i plug-in hybrid. Základem bude benzinový 1.6 (180 koní), ve spojení s elektromotorem pak maximální výkon dosáhne 225 koní (165 kW). Dojezd čistě na elektřinu slibuje automobilka v rozmezí 40-50 kilometrů. Nákladový prostor by se neměl zmenšovat, protože baterie budou kompletně umístěny pod zadními sedadly.

Zatím neznámá je cena, protože auto se v Česku začne prodávat až v druhém pololetí příštího roku. Vzhledem k tomu, že fastback se prodává od 730 000 korun, dá se odhadnout, že kombi bude zhruba o 30 000 dražší, v těch nejvyšších výbavách bude atakovat milionovou hranici. To je už cena hodná prémiových konkurentů. Ceník třeba „céčkového“ Mercedesu C začíná v Česku na 814 000 Kč, takže bude jen o málo dražší. Ten sympatický Peugeot by si ovšem úspěch zasloužil.

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

VIDEOTEST: Nouzové sněžné pásy se neosvědčily, zimou zkřehly

Test jednorázových vyprošťovacích pásů

Sněhová nadílka prověřila řidičské umění a připravenost vozu. Občas někdo skončil pod kluzkým kopcem. Do hor je proto...

Při balení na lyže dbejte na bezpečnost. Ideální je kombík s okýnkem

Zkoušeli jsme, do kterého auta nejlépe naložíme bagáž na lyžovačku.

Čtvery lyže, k nim přezkáče, helmy, výbava a další lyžařské propriety. Trocha proviantu a oblečení na prodloužený...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Najdete na iDNES.cz