Zatímco na vnějším designu se generační skok neprojevil žádnými futuristickými výkřiky od rýsovacích prken a uvnitř zůstalo toto auto stále příjemně uživatelsky vstřícné, hodně dokázala automobilka zapracovat na jízdních vlastnostech.
Nová Cordoba velmi pěkně sedí, i když vnímavý šofér je zprvu trochu ostražitý vůči mírně vyššímu těžišti. K tomuto pocitu dost napomáhá i relativně vyšší úroveň sedáků předních sedadel.
Po městě za téměř devět litrů
Dobře působí přesné řazení. Naopak příliš snaživý posilovač řízení hrozí snadnějším vyvedením auta z dráhy i při dost malé řidičské chybě. Motor vozu, který měla redakce v testu k dispozici, byl šestnáctiventilový 1,4 s výkonem 55 kW.
Může se hoditNové i ojeté automobily Seat Cordoba můžete koupit na www.automodul.cz |
Nepodařilo se sice s tímto agregátem dostatečně vyplnit reklamní slogan "Auto emoción", ale na běžný městský nebo příměstský provoz stačila čtrnáctistovka dostatečně.
Při živé jízdě mezi semafory si bez uzardění řekla o téměř devět litrů, zatímco při dálniční neuspěchané jízdě v rámci předpisů se naopak spokojila s necelými šesti.
Bylo přitom jasné, že sveřepé tisknutí plynového pedálu k podlaze nevyvolá žádnou prudkou reakci, jedině tak zvýší spotřebu.
Auto pro běžné použití
Vnitřní komfort Cordoby je poznamenán sympatickým vědomím, že se výrobce nepokouší levnými materiály imitovat luxus a spíš se zaměřil na jednoduchost užívání.
Čiší to z jednoduché přístrojové desky, logicky uspořádaných ovladačů na středovém panelu i z dostatku odkládacích kapes a přihrádek. Zatímco v úrovni ramen a kolem hlavy má dost místa i řidič vzrostlejší postavy, na kolena už tolik prostoru není. Zvlášť na pravé straně.
Samostatnou kapitolou je zavazadlový prostor. Kufr je podle výrobce o celých 30 litrů obsáhlejší. Víko a vstup pro nakládání zavazadel není z největších. Co je ovšem na zádi plně v duchu pokroku, jsou koncová světla - pěkně do kruhu a pod čirou optikou.
Nový Seat Cordoba má pro nejběžnější používání všech pět P. A kdo navíc nebude trvat na sportovně laděném dieselu a spokojí se se slabším, ale do města dostatečným benzinovým motorem, setká se i s přijatelnou cenou vůči nabídnuté užitné kvalitě.
***
Základní technické údaje
Zdvihový objem (cm3) |
1390 |
Výkon motoru (kW/koní) |
55/75 |
Max. točivý moment (Nm) |
126 |
Max. rychlost (km/h) |
176 |
Zrychlení 0-100km/h (s) |
13,6 |
Spotřeba (l) 1) |
8,8/5,2/6,4 |
Rozvor (mm) |
2460 |
Celková hmotnost (kg) |
1585 |
Objem zavazadlového prostoru (l) |
485 |
Cena: základní/testovaná verze (Kč) |
373 900/441 950 |
Poznámka: 1) město/mimo město/kombinace
Hodnocení MF DNES
VÝHODY |
NEVÝHODY |
+ přijatelná cena | - slabší motor v základní verzi |
+ dobré jízdní vlastnosti | - hodně citlivé řízení |
+ odhlučnění | - horší přístup do zavaz. prostoru |
+ větší zavazadlový prostor |
... a kolik za ojeté? Seat Cordoba 1.4 16V Signo 412 900 Kč Amortizací se přiblíží modelu Polo a Fabia, můžeme tedy očekávat stabilní ceny a spolehlivou poptávku po tomto atraktivním automobilu, jehož hodnota po pěti letech klesne zhruba na 185 000 Kč. (Tomáš Majer, Eurotax Czech, s. r. o.)
Nová Cordoba působí dospělejším dojmem než předchůdce a přináší oživení do třídy kompaktních sedanů za relativně příznivou pořizovací cenu. Na trhu ojetých vozidel bude v letošním roce nedostatkovým zbožím.