Nové Audi A4 z masa a kostí je tady. Větší a uhlazenější

  11:00aktualizováno  11:00
S napětím očekávaná nová generace Audi A4, dlouhodobě nejprodávanějšího modelu z bavorského Ingolstadtu, je na scéně. Novináři celého světa měli možnost vůz vyzkoušet v hornaté Sardinii a to se všemi pěti motorovými jednotkami. Zde jsou naše první postřehy i fotografie z akce.

Audi A4 3.2 quattro | foto: Petr Pravda, iDNES.cz

Na první zběžný pohled vypadá kompletně nové Audi A4 jakoby prošlo jen velmi důrazným faceliftem. Jak se mnozí z nás shodli, nejvíce mu to sluší v zářivě bílém a jasně červeném provedení.

Ale velmi brzy zjistíte, že vůz doznal zásadních změn. Je nejenom uhlazenější, ale také větší, zejména uvnitř, má jiný interiér a dostal spoustu technických novinek.

Á čtyřka se nafoukla o 11 cm - na čtyři metry sedmdesát, přední náprava se posunula o 154 mm kupředu, rozvor se zvětšil na 2808 mm. Auto má tak lehčí předek, je dotáčivější a spolucestující na zadních sedadlech mají o 30 mm více prostoru pro nohy.

Největší změna oproti předchůdkyni spočívá v koncepci uspořádání vnitřního prostoru. Až dosud byla A4 fakticky pro dva dospělé vpředu a dvě děti vzadu. To se teď změnilo. Sedněte si dnes dozadu a uvidíte. Nová "čtyřka" nabízí komfort céčkového prostoru v béčkové třídě.

Navíc se spoustou vychytávek z vozů Audi vyšších tříd - například autotelefon bluetooth, parkovací systém s kamerou (Audi Parking System Advanced), špičkový Bang a Olufsen Sound System a tak dále.

Kromě toho si lze do nové A4 pořídit "dynamické řízení" (tzv. Audi Dynamic Steering) - neboli řízení s proměnlivým převodovým poměrem, které nabízí tři režimy - komfort, klasik a dynamik.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi A4 můžete koupit na www.automodul.cz

Vyzkoušeli jsme ho na uzavřené letištní ploše malého sardinského letiště a byli jsme nadšeni. S dynamickým režimem prostě nemusí řidič v ostrých zatáčkách točit jak šílený volantem. Při slalomu mezi kužely byla změna mezi vozem s dynamickým řízením a bez něj opravdu dramatická. Stejně tak se výhoda projevila i při ostré jízdě v sardinských serpentinách.

Kromě toho se nabízí i propracovaný systém "Audi Drive Select", kterým lze koordinovat odezvu od motoru, automatickou převodovku, řízení a tvrdost odpružení.

Zdokonalené ESP jsme vyzkoušeli při ostrém brzdění, kdy jedna strana vozu jela po mokru a druhá po suchu. Opět v porovnání se starší technologií se nový vůz choval klidněji a bezpečněji.

Systém "Audi Lane Assist" zase hlídá jízdu v pruzích. Při vybočení "probudí" řidiče vibracemi do volantu.

Nová A4 se bude při uvedení na trh prodávat s pěti motorovými jednotkami
1.8 TFSI - 160 koní, točící moment 250 Nm kombinovaná spotřeba 7.1 l
3.2 FSI (motor V6) - 265 koní, 330 Nm spotřeba 9.2 l
2.0 TDI Common-rail - 143 koní, 320 Nm spotřeba 5.5 l
2.7 TDI (s osmistupňovou automatickou převodovkou multitronic) - 190 koní, 400 Nm spotřeba 6.6 l 
3.0 TDI - 240 koní, 500 Nm spotřeba 6.9 l

My jsme vyzkoušeli zejména 2.0 TDI, který se určitě stane u nás nejprodávanější verzí, a také 2.7 TDI. Oba vozy seděly i při ostré jízdě v zatáčkách jako přikované a poskytly vysoký komfort odpružení. Kdo vyžaduje ostřejší limuzínu, musí být spokojen s 2.7 TDI, které dává naprostý luxus rychlého a bezpečného předjíždění.

Nové A4 bude u nás možné objednávat už od začátku listopadu a jeho cena bude začínat na 862 400 Kč.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Při balení na lyže dbejte na bezpečnost. Ideální je kombík s okýnkem

Zkoušeli jsme, do kterého auta nejlépe naložíme bagáž na lyžovačku.

Čtvery lyže, k nim přezkáče, helmy, výbava a další lyžařské propriety. Trocha proviantu a oblečení na prodloužený...

První svezení s Teslou Model 3: hi-tech prémiovka v laciném provedení

Tesla Model 3

Jeden z nejpopulárnějších a nejdiskutovanějších elektromobilů současnosti, Tesla Model 3, se dostal Prahy. První jízdní...

Najdete na iDNES.cz