Nové Audi A4 z masa a kostí je tady. Větší a uhlazenější

  11:00aktualizováno  11:00
S napětím očekávaná nová generace Audi A4, dlouhodobě nejprodávanějšího modelu z bavorského Ingolstadtu, je na scéně. Novináři celého světa měli možnost vůz vyzkoušet v hornaté Sardinii a to se všemi pěti motorovými jednotkami. Zde jsou naše první postřehy i fotografie z akce.

Audi A4 3.2 quattro | foto: Petr Pravda, iDNES.cz

Na první zběžný pohled vypadá kompletně nové Audi A4 jakoby prošlo jen velmi důrazným faceliftem. Jak se mnozí z nás shodli, nejvíce mu to sluší v zářivě bílém a jasně červeném provedení.

Ale velmi brzy zjistíte, že vůz doznal zásadních změn. Je nejenom uhlazenější, ale také větší, zejména uvnitř, má jiný interiér a dostal spoustu technických novinek.

Á čtyřka se nafoukla o 11 cm - na čtyři metry sedmdesát, přední náprava se posunula o 154 mm kupředu, rozvor se zvětšil na 2808 mm. Auto má tak lehčí předek, je dotáčivější a spolucestující na zadních sedadlech mají o 30 mm více prostoru pro nohy.

Největší změna oproti předchůdkyni spočívá v koncepci uspořádání vnitřního prostoru. Až dosud byla A4 fakticky pro dva dospělé vpředu a dvě děti vzadu. To se teď změnilo. Sedněte si dnes dozadu a uvidíte. Nová "čtyřka" nabízí komfort céčkového prostoru v béčkové třídě.

Navíc se spoustou vychytávek z vozů Audi vyšších tříd - například autotelefon bluetooth, parkovací systém s kamerou (Audi Parking System Advanced), špičkový Bang a Olufsen Sound System a tak dále.

Kromě toho si lze do nové A4 pořídit "dynamické řízení" (tzv. Audi Dynamic Steering) - neboli řízení s proměnlivým převodovým poměrem, které nabízí tři režimy - komfort, klasik a dynamik.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi A4 můžete koupit na www.automodul.cz

Vyzkoušeli jsme ho na uzavřené letištní ploše malého sardinského letiště a byli jsme nadšeni. S dynamickým režimem prostě nemusí řidič v ostrých zatáčkách točit jak šílený volantem. Při slalomu mezi kužely byla změna mezi vozem s dynamickým řízením a bez něj opravdu dramatická. Stejně tak se výhoda projevila i při ostré jízdě v sardinských serpentinách.

Kromě toho se nabízí i propracovaný systém "Audi Drive Select", kterým lze koordinovat odezvu od motoru, automatickou převodovku, řízení a tvrdost odpružení.

Zdokonalené ESP jsme vyzkoušeli při ostrém brzdění, kdy jedna strana vozu jela po mokru a druhá po suchu. Opět v porovnání se starší technologií se nový vůz choval klidněji a bezpečněji.

Systém "Audi Lane Assist" zase hlídá jízdu v pruzích. Při vybočení "probudí" řidiče vibracemi do volantu.

Nová A4 se bude při uvedení na trh prodávat s pěti motorovými jednotkami
1.8 TFSI - 160 koní, točící moment 250 Nm kombinovaná spotřeba 7.1 l
3.2 FSI (motor V6) - 265 koní, 330 Nm spotřeba 9.2 l
2.0 TDI Common-rail - 143 koní, 320 Nm spotřeba 5.5 l
2.7 TDI (s osmistupňovou automatickou převodovkou multitronic) - 190 koní, 400 Nm spotřeba 6.6 l 
3.0 TDI - 240 koní, 500 Nm spotřeba 6.9 l

My jsme vyzkoušeli zejména 2.0 TDI, který se určitě stane u nás nejprodávanější verzí, a také 2.7 TDI. Oba vozy seděly i při ostré jízdě v zatáčkách jako přikované a poskytly vysoký komfort odpružení. Kdo vyžaduje ostřejší limuzínu, musí být spokojen s 2.7 TDI, které dává naprostý luxus rychlého a bezpečného předjíždění.

Nové A4 bude u nás možné objednávat už od začátku listopadu a jeho cena bude začínat na 862 400 Kč.

Autor:

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

První jízda v Cayenne Coupé. Takové mělo být SUV od Porsche od začátku

Porsche Cayenne Coupé

Ačkoli je vlastně označení sportovní SUV absurdní hned z několika důvodů, jsou auta tohoto typu čím dál populárnější. A...

Doba elektrická začíná. Prolezli jsme VW ID.3 skrz naskrz před premiérou

Volkswagen ID.3

ID.3 slaví právě dnes světovou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. My jsme ji exkluzivně prošmejdili v předstihu:...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

Auto pro každou postavu. Jak nesáhnout při výběru vozu vedle?

Čemu byste měli věnovat pozornost při výběru auta, pokud jste nadprůměrně...

Jaké prvky auta nejvíce ovlivňují jeho vhodnost pro lidi s různou výškou? S pomocí dvou řidičů, kteří měří 155 a 200...

Najdete na iDNES.cz