Nová Octavia RS a Golf GTI osmé generace | foto: Martin Sznapka, Měsíčník Speed

Svižný kompromis na dva způsoby. Octavia nabídne prostor, Golf zážitek

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Auta z koncernu Volkswagen jsou skvělý příklad toho, co vše ovlivní odlišné naladění a tvar karoserie. Nová Octavia RS a Golf GTI osmé generace používají prakticky identickou techniku. Na silnici i přes velice podobnou hmotnost ovšem působí dost odlišně. Co přesně tvoří jejich specifický charakter?

Když dva dělají totéž, nemusí být výsledek pokaždé stejný. Volkswagen poskytl všem koncernovým značkám čtyřválcový motor EA888, který najdete v mnoha autech od Golfu GTI přes Octavii RS a Cupru Leon až po Audi S3. V nejvýkonnějších specifikacích jeho výkon přesahuje 300 koní, pracuje s přímo řazenou i dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol i čtyřkolkou s mezinápravovou spojkou Haldex.

Svým projevem bez nadsázky patří k nejlepším dvoulitrovým turbomotorům na trhu. Má příkladně lineární průběh výkonu a neztrácí nadšení ani těsně před zásahem omezovače. Máte z něj pocit, že má mnohem lehčí pohyblivé komponenty než konkurenční dvoulitry. Jeho točivý charakter dokonce příliš nepokazil ani filtr pevných částic. 

Přešlap u těchto sportovnějších aut je vypnutí kontroly stability. U Octavie nejde vypnout vůbec, u Golfu k ní potřebujete víc kroků než k odpálení balistické střely.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se