- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nová Octavia RS a Golf GTI osmé generace | foto: Martin Sznapka, Měsíčník Speed
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Když dva dělají totéž, nemusí být výsledek pokaždé stejný. Volkswagen poskytl všem koncernovým značkám čtyřválcový motor EA888, který najdete v mnoha autech od Golfu GTI přes Octavii RS a Cupru Leon až po Audi S3. V nejvýkonnějších specifikacích jeho výkon přesahuje 300 koní, pracuje s přímo řazenou i dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol i čtyřkolkou s mezinápravovou spojkou Haldex.
Svým projevem bez nadsázky patří k nejlepším dvoulitrovým turbomotorům na trhu. Má příkladně lineární průběh výkonu a neztrácí nadšení ani těsně před zásahem omezovače. Máte z něj pocit, že má mnohem lehčí pohyblivé komponenty než konkurenční dvoulitry. Jeho točivý charakter dokonce příliš nepokazil ani filtr pevných částic.
Přešlap u těchto sportovnějších aut je vypnutí kontroly stability. U Octavie nejde vypnout vůbec, u Golfu k ní potřebujete víc kroků než k odpálení balistické střely.
Připojte se ještě dnes a získejte: