- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vše krásné už bylo dávno vyrobené...
takove šlapaci autičko :) ja nevim... proste tomu asi nikdy neprijdu na chut.... ja na tom nic nevidim.
Dnes Vám to tak připadá, ale koncem 50. let byla situace úplně jiná. Lepších aut se moc nevyrábělo.
Byl to nějak plodný rok v "socialistických zemích", když vezmeme v úvahu, že na jaře téhož roku v Lipsku východní Němci představili Wartburg 313 Sport - https://i.wheelsage.org/pictures/w/wartburg/313-1_sport/wartburg_313-1_sport.jpeg - nebo https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/40/c0/0a/40c00ab591ed463f8cebae4bf874187e.jpg.
Tohle mě dostalo: "...cestující oceňovali suverénní jízdní vlastnosti roadsteru i na špatných cestách...”. Kdo jste (ještě?) stihnul pojezdit s Feldou? Taky jste tak krásně smykovali zadkem (aniž by to šlověkl chtěl)? DFéšť a mokré dlažky - to byl fakt zážitek na výmkěnu prádla :-)
No, v 50. letech ještě nebylo nezávislé zavěšení všech kol moc běžné. Československo v této věci patřilo k průkopníkům už od 20. let (Tatra 11), Škoda 450 1957 pak měla skoro stejný podvozek s modelem Škoda Rapid 1934 nebo Škoda Popular 1938.
Hezké auto, následující MB byly zrovna opak. Chybu ale ta Felicia i Spartak měly- svislé čepy se vpředu musely mazat tekalemitkou každých 1000 km. Na západě tehdy už měly všechny vozy hermeticky uzavřené čepy, nemusely se mazat.
V důsledku toho si zahraniční zákazníci čepů nevšímali, byly velmi rychle vytlučené. Pětiletých Spartaků bylo třeba v Německu plné šrotoviště. Tam se to auto ale jmenovalo Popular.
Ta Felicia bylo to nejkrasnejsi auto ktere kdy v Ceskoslovensku vzniklo. Na evropskych setkani veteranu je vzdy obklopena hroznem zvedavcu.