- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Rodiče ho už mají léte kdy ho ještě pořizovali jako ojeté z áček a rozhodně na něj nedají dopustit. Já věřím, že jim ještě pár let poslouží.
Tohohle prcka jsem podědil, když jsem dodělal papíry :D Jezdilo v pohodě, ale to řazení občas fakt drhlo jako blázen. Je fajn, že se vydávají články ve spolupráci se zastupiteli Áček, kteří poukazují na reálné závady !!
Přesně tohle punto měla přítelkyně kdysi. Auto je to pěkné, ale lambda sonda opravdu dost blbla. Musím pochválit p.Topola z AAA, že se k těmto článkům vyjadřuje a upozorňuje na nedostatky. Dobrá práce.
Velmi podceňované auto, škoda. Nicméně patrně nejčastější závada nebyla zmíněna, jedná se o jinak výborný elektrický posilovač řízení, kde se kazí snímač polohy volantu (řádově po okolo 100-150.000 ujetých km) Pokud vám majitel nepředloží doklad od nedávné výměny, určitě doporučuji test jízdou po rozbité komunikaci, kde se závada nejspíše projeví. Od roku 2005 na stejné podvozkové plošině jezdí také Opel Corsa, později také Opel Meriva, takže stejný problém i tam. V ČR je pár firem, které tento problém řeší za cca 5000Kč.
Pozor na 1,3 turbodiesel...tohle a podobně u široké většiny ojetin platí, pozor na diesly. Nechápu, že někdo se dívá u ojetiny jen na spotřebu a ne na rizika drahých nákladných oprav (turba, vstřikování, EGR ventil, problémy s DPF, spojka), zatímco u atmosférických benzínů vyměňujete jen svíčky a olej (když máte trošku horší kus, pokazí se Vám třeba cívky a zapalování, ale to jsou pořád levnější opravy oproti výše uvedenému u dieslu). Vůbec po aféře s dieselgate se divím, že ještě někdo kupuje diesly. Pokud někdo jezdí dlouhé trasy po dálnicích apod, OK, k tomu byly diesly vyvinuty. Bohužel problémem posledních 10-15 let je masové rozšíření turbodieslů ve městském provozu a to je velká chyba. Snad už se blýská na lepší časy.
Obecně malé auta s benzínovými motory (bez turba a dalších nesmyslů) se nekazí, jezdí spolehlivě a narozdíl od turbodieslů mají tichý kultivovaný chod (obzvlášť těch starých, to jsou strašné chrchtající sazomety :-)))
Já osobně bych si koupil nějakou Felicii z limitované edice. Rozhodně nebude dražší a má větší potenciál, že z ní bude veterán.
Škoda má výhodu v solidnějším provedení brzd a řízení. Fiaty použíívaly alespoň v minulosti mizerná ložiska, i klouby řízení nestály za moc. Také sice nebyly drahé jako díly, ale práce je dnes už drahá.
Návrh na další článek ojetina za jeden plat: deset felicií
Radsi koupit Corsu nebo Agilu z roku 2003 a novejsi. Ty auta nalitaj bez obtizi 250 tisic a dily na to auto dnes jiz nic nestoji. Jsou to take jednoducha auta, ale narozdil od fiatu reznou o dost mene a hlavne na mistech, ktera nejsou "nosne" casti automobilu, takze se auto "nerozpuli" pri prvnim vetsim tukanci