Ostrovačické serpentiny patřily k nejatraktivnějším a zároveň divácky nejnavštěvovanějším úsekům nového okruhu. | foto: Archiv Zdeňka Zavřela

Tak si tu dráhu postavte. První závod v Brně se měřil kalendářem

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
V těchto dnech před 90 lety dokončovalo několik set dělníků kolem Brna silnici, která se měla brzy zapsat do historie. Do startu prvního závodu na Masarykově okruhu zbývalo šibeničních osm týdnů. Na svatého Václava roku 1930 jím odstartovala tradice, jež trvá dodnes.

Je to druhý Nürburgring, zelené peklo. Tato slova se nesla depem poté, co si první závodníci při tréninku vyzkoušeli okruh, který je provedl tehdy okrajovými částmi města Brna a jeho okolím. 29 kilometrů a 194 metrů klikatých silnic. 128 zatáček, které bylo takřka nemožné si zapamatovat. Několik různých povrchů: od asfaltu přes beton až po nebezpečné dlažební kostky.

Organizátoři a stavitelé brněnské trati mohli být hrdí, respekt jejich práci totiž nevyjadřovali lokální závodníci, ale tehdejší špičky evropské závodní scény, která byla zároveň světovou. Ty se podařilo dostat hned na první ročník. Jak?

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Seriál 90 let Masarykova okruhu v Brně