- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Úplně se děsím toho, jakou daň na nás vytáhnou, kdyby se nedej bože rozmohla elektro auta a klesly příjmy rozpočtu ze spotřební daně z pohonných hmot. To by tu spotřební daň ještě výrazně zvýšili, aby 90% chudších přispívalo bohatým na elektro.
Další cesta do pekla. Kolik jich stát a vláda ještě najde?
Není nad to, když o věcech rozhodují lobbisti a zákonodárci namísto odborníků. Stejně jako lidi ze záliby netopí uhlím, tak z rozmaru nejezdí starými auty. Důvod je v obou případech stejný, na nic lepšího nejsou prachy.
P.S.: Peníze z ekovýpalného nejdou na kotlíkové dotace, ty jsou placeny z EU.
No nevim. Ja jsem u ojetiny nikdy tlumice nemenil. Menim jen to, co mi brani v jizde....
Což zrovna tlumiče jsou. Pokud si totiž kupujete auto a máte na něj 60 tisíc, neznamená to, že si můžete koupit další, až vás vytlučené tlumiče pošlou v první zatáčce do škarpy, stromu či protijedoucího auta. Takže je to jedna z věcí, kterou necháte udělat. Dneska není problém koupit za 40 tisíc auto ve velmi slušném stavu a za dalších 10-15 tisíc ho po technické stránce vyšperkovat (=brzdy, tlumiče, olej, rozvody, filtry) tak, aby vám ještě dlouhé roky vydrželo.
Nechci dělat proroka, ale časem zvítězí CNG. Zatím je ho dostatek na 50 let dopředu jako vedlejší produkt těžby ropy. Elektropohon je sice euforie nyní, ale baterie jsou vysoce neekologické, lithia nedostatek, Infrastruktura nepřipravená. Ujme se to tak v elektrokolech. Vodík zatím nejsme schopni uchovat(atom vodíku je nejmenší atom ze všech prvků). Vázaný vodík ve sloučeninách jako např. H5N12 se zatím nepodařilo uskutečnít. Jako jedna ze schůdných metod se jeví výroba syntetického metanu(CNG) právě z vodíku , vyráběného z přebytků el. energie. Infrastruktura existuje. Dost podstatná část RD topí CNG. Budˇ si budou plnit sami nádrže CNG doma kompresorem, nebo to budou čerpat na pumpách. Elektrárny to budou moci pouštět rovnou do plynovodů.
Čistit silnice od starých křápů má systém technických kontrol a ne další daňové absurdum. Že STK i přes neuvěřitelnou státní prudu nefungují, je vina ...... státu.
STK je kapitola sama pro sebe.
Mne minulý týden vyrazily s přívěsným vozíkem s odůvodněním, že na blatníkách chybí zástěrky..... (při minulé STK to bylo OK).
Emisní šílenství se mělo zastavit u Euro4 a byl by klid. Auta, která najezdí i 100.000 km se mění po 4-5 letech max. a auta starší naopak jezdí jen sporadicky.
Hodne lidi si neuvedomuje, ze tenhle poplatek, tedy dan, snizi hodnotu i mladsich vozidel na trhu s ojetymi auty. Kdyz budete chctit prodat 9 let stare auto, tak dostanete mene o temer cely tento poplatek, protoze je jasne, ze novy majitel ho bude muset zaplatit. O neco se snizi hodnata i 8 let stareho auta, 7 let stareho, atd. Lidi to proste budou muset zaplatit driv nebo pozdeji u kazdeho auta. Je to podobne jako vysoka dan z nabyti nemovitosti. V podstate je jedno, jestli ji ma platit prodavajici nebo kupujici, protoze si to proste do te transakce promitnou. A zaverem z toho plyne, ze ta dan nepomuze nijak ekologii, protoze lide jen budou mit o to min penez a mnozi proto budou nuceni si koupit starsi auto, nez kdyby ta dan nebyla.