Diskuze

Náhradní díly aut: kdy raději koupit originál?

U některých náhradních dílů jsou zvláště důležité rozměry a životnost. Tyto parametry zaručují pouze originální díly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

Já jsem u Octavie Scout měnil 2x brzdy za originální díly. Ty první vydržely cca 25 tisíc, druhé byly opět na odpis za cca 22 tisíc a pak jsem se naštval, koupil neoriginální Brembo za nižší cenu než originály a ty po cca 40 tisících km vypadají stále pěkně a stále dobře fungují. Takže originál může být šunt a značkový neoriginál o třídu lepší.

0 0
možnosti
PM

P51e49t39r 82M77i94c53h35a57l

19. 5. 2020 10:43

Já mám na O II najeto skoro 120 tisíc a brzdy mám pořád originální. Jestli ono to nebude rukama (či spíš v tomto případě nohama).

A jinak Brembo je pochopitelně kvalitní značka.

0 0
možnosti
LB

Článek vizuálně pěkně zpracovaný ale je tam docela dost technických nepřesností :/

1 0
možnosti
PL

A na staré auto (Škoda/VW) už nejsou některé díly vůbec, protože originální už jsou zlikvidované a alternativní buď ani neexistovaly nebo jsou nepoužitelné (vlastní zkušenost).

1 0
možnosti

Bohužel, výrobce má zákonou povinnost držet díly jen 15let od konce produkce, a vzhledem k tomu jak v posledních letech rostla modelová paleta většiny značek tak rost i počet nových dílů které bylo třeba primárně naskladnit, takže toho hodn šlo ven.

V tomhle je velká vyjímka mercedes - ten drží díly 50let zpátky.

1 0
možnosti
MF

Onehdy cca před 15 lety jsme u jednoho zn. dealera Škoda otevírali dealerství VW. Postupně jsme budovali dle předepsaného konceptu a došlo na akt zprovoznění sw pro nákup origo nd od VW. Když se skladník přihlásil, tak zkušebně zadal pár položek a nestačili jsme se divit. Např. origo sada rozvodů od Škody vyšla v nákupu přes 10 tis. bez DPH a ta samá sada v nákupu od VW stála bez daně 6800.

0 0
možnosti

Jakože dle etky rozdílná cena u identického čísla dílu? Pravděpodobně špatné přihlášení u toho nového uživatele - neměl načtené slevy.

1 0
možnosti

Na tohle neexistuje univerzální odpověď. Spousta dílů v kvalitě srovnatelné s prvovýrobou aftermarket vůbec nenabízí (výrobci jej buď nesmí dodávat nebo se jim to nevyplatí), jiné naopak umí aftermarket nabídnout i v odolnější či inovované variantě (a nechá si to zaplatit), no a pak je ta nekonečná sorta druhovýrobních kvalit lišících se jak kvalitou samotnou tak poměrem cena/kvalita. A tam záleží na preferencích uživatele a druhu komponentu.

3 0
možnosti
MJ

Je pravdou, že spousta lidí kupuje jen podle ceny a to díly kvalitou bláta, tedy xté výroby čínské produkce. Nicméně kvalitní druhovýroba se originálu vyrovná, nebo jej i předčí. Originál pouze v případě, že není ve kvalitní druhovýrobě, nebo se nedá nahradit dílem z vrakáče (mechanicky namáhané díly, těsnění a jiné pryžové součásti). Taky platí, že každý výrobce i v druhovýrobě nemusí mít v celé své široké nabídce vše nejlepší. Nicméně pokud chce někdo kvalitní tlumiče za rozumnou cenu, tak třeba se značkou KYB nešlápne vedle. Pokud třeba čepy, stabilizátory a jiné mechanicky namáhané součásti, tak Lemforder, který často ve kvalitě převyšuje originál. V brzdách jsou stálice např. TRW, Brembo. Ve spojkových sadách zase Luk, nebo Sachs. Každá značka prostě vyniká v něčem jiném. Pak jsou značky, které se zaměřují čistě třeba na francouzské vozy a laik je může mít za šunt, protože je nezná a opak je pravdou, nebo dokonce dělají origo díly pro automobilky. Další je to, že jedna fabrika třeba vyrábí součásti pod vícero značkami. Nicméně, kdo tohle zná, ušetří značné množství peněz za opravy, ať již svépomocí, nebo v servisech ;-) Stejná písnička je to pak třeba u filtrů.

2 0
možnosti

Ono je to složitější - výrobci pro prvovýrobu i aftermarket jsou do značné míry stejní, ale výrobky nikoliv. Lemforder je dodavatel dílů podvozků pro celý koncern vw. Přesto kvalitavně srovnatelný díl s prvovýrobou na aftermarket nedodá. To samé ATE u brzd. Nicméně i tak platí že díky knowhow bude aftermarket díl lemforederu vždy velmi kvalitní a pravděpodobně nejblíže tomu prvovýrobnímu. Takže s tím šetřením peněz to není zas tak snadné, sleva zadarmo se nedává.

4 0
možnosti
VV

auto je v mé zemi věc denní potřeby. Bez něho je těžko. Velmi, ba není bez něho snadný každodenní život. Pravda v Čechách jako Nšmecku je auto symbolem "bohatství" ty předražené luxusní německé značky jsou za mořem takřja neprodejné. Snad krom Audi.... pár jich tu jezdí. Američan co má prachy na luxus přece nekoupá nijak spolehlivé auto z Evropy ale z dražších Lexusů. Na ty nemá ani Mercedes. BMW tu nejezdí vůbec,VW tu vyrábí dva modely ale nejdou na odbyt. Ten nejohyzdnější býval Touareg.

V autoprůmyslu dochází k velkým změnám. Také celní tarify se budou měnit na spravedlivější. A najít spolehlivé a nadčasové auto? V tabulce nejprodávvanějších na americkém trhu do 30.místa není ani jedno evropské. Ani jedna značka.

0 0
možnosti
VP

V89i20t 65P92o32c40h94m17a29n

18. 5. 2020 17:39

V tabulce nejprodavanejsich na evropskem trhu do 30. mista nebude nejspis ani jedno americke. Mozna ani v prvni stovce.

4 0
možnosti
VV

Nové nejeté, kvalitní auto kvalitní značky NEPOTŘEBUJE ŽÁDNÉ DÍLY. Proto je také a zísadně kupuji. Pravda teď v důchodu sotva jednou za 5 let. Za pracovního života jednou za 3 roky a ty staré jsem dával ptoyiúčtem vesmšs za 500 dolrů. Měly sakra najeto.

Nikdy jsem v servisu za celou doby života nebyk s ničím jiným než na výměnu oleje, nebo pneumatik po 50,000mil najetých. Oprava auta do 150,000 mil svědčí o nespolehlivosti auta, značky, výrobce.

To je snad jasné. S ojetým utem lidi kupují i resty bývalého řidiče a protoře jsem pracující člověk, nemohu přece koupit ojeté auto. Nakonec co by tomu řekli i sousedi?

I kdyby to bylo Lambo nebo Lotus,,, Moje auta byla vyrobena PRO MNĚ.

1 0
možnosti
MJ

"Pravda v Čechách jako Německu je auto symbolem "bohatství"

"...nemohu přece koupit ojeté auto. Nakonec co by tomu řekli i sousedi?"

Nějak se si sám protiřečíte ;-D

To víte, že jo, kvalitní auta nepotřebují ani nové brzdy, čepy, filtry. Pobavilo jako vždy příspěvek od Čechoemeriken :-P;-D

6 0
možnosti
MK

Kecy. Dělám pro modrý ovál a vím, kolik je skutečná cena součástky vs kolik je přirážka za krabici. Jestli někdo kupuje "originál" součástky, tak je blázen.

2 1
možnosti

Dejme tomu. Rozdíl origoš a ten samý díl z té samé linky bude nula.

Ale v porovnání s polskou či čínskou třetivýrobou, to už není ani druhovýroba to rozdíl je. Viděl jsem plechařinu od nich. Co člověk ušetří na dílu, tak si připlatí v servisu, protože dopasovat aby to vypadalo je dlouhá práce. To snad lisují po 10 najednou... takový nepřesnosti co to má.

3 0
možnosti

Originál, resp. značku u klíčových věcí od motoru po brzdy atd.

Neznačkový šmejd klidně věci na parádu - čalounění, výplně dveří, stahovačky oken atd. Prostě nic, co by zhoršovalo bezpečnost.

1 0
možnosti