AUTOSERVIS

Poradna

Na otázky odpovídá

Porouchalo se vám auto? Nerozumíte svému automechanikovi? S čím spěchat k mechanikovi? Ptejte se v našem AUTOSERVISU odborníků z A.T.U.
Poznámka: Nejde o on-line rozhovor, odpovědi proto očekávejte v následujících dnech.

Nejvíce se ptáte

| všechny dotazy

Poraďte se také

Poraďte se také


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

autoservis
Dobrý den, uvažuji o nákupu Nissan Note, nebo Ford Focus..můžete prosím říct, jaké jsou nejčastější poruchy u těchto vozů. Děkuji P.Nový
Pavel
Předpokládáme, že se bude jednat o relativně nový automobil. Samozřejmě bude záležet kolik kilometrů a jakou historii má vozidlo za sebou. Nissan Note není zas tak běžným vozidlem a jeho návštěvy v servisu nebývají kromě pravidelných servisních prohlídek tak časté. Překontrolujte jen pro jistotu vůle v přední nápravě, stav jejího zavěšení a těsnost výfukového systému. Ford Focus je naopak dnes jedno z nejoblíbenějších vozidel. Určitě budete potřebovat vozit s sebou navíc náhradní plechovku s motorovým olejem. Ford vyžaduje svojí normu pro olej, kterou pro dolévání dodržte WSS-M2C913-A pro benzínové motory a WSS-M2C913-B pro dieselové motory. Jinak překontrolujte stav brzdové soustavy a funkčnost klimatizace.
autoservis
Dobrý den, chci se zeptat co pro mě bude znamenat kdyz se svym novým VW Golf V. nebudu navštěvovat značkový servis VW, ale například jiný autorizovaný servis pro jinou značku např. Škoda nebo Seat, který od VW autorizaci sice nemá ovšem je schopen garantovat servis jak odborně, tak materiálově. O co všechno příjdu a jak to bude s případným uplatněním zaruk na auto, karoserii, mobility a případné možnosti pozáruční kulance v autorizovaném servisu VW. Může mi vůbec v takovém případě potvrdit servis autorizovaný pro jinou značku servisní knížku, mobilitu atp. Děkuji
Petr
Tento problém řeší tzv. Bloková vyjímka, která vešla v platnost po vstupu do Evropské unie. Pro Vás to znamená, že pro uznání záruky na vozidlo nemusíte navštěvovat pouze značkový servis s autorizací pro danou značku. Podmínkou ovšem je, aby daný servis dokázal poskytnou servisní úkony a rozsah prací přesně korespondoval s úkony, které na dané vozidlo požaduje jeho výrobce. Znamená to, že Vámi vybraný autoservis musí mít ve své databázi hlavně přesný soupis úkonů pro pravidelné servisní prohlídky a tyto úkony vždy všechny dodržovat a používat při servisních pracích pouze originální náhradní díly nebo díly v kvalitě originálu, které jsou pro daný typ vozidla schváleny. Po prohlídce by Vám také měli předat protokol o servisní prohlídce s úkony, které se při ní dělaly. Takto vybavený autoservis Vám může potvrdit servisní knížku. Záruka mobility od prodejce Vám samozřejmě při využívání služeb neznačkového servisu většinou padá. Ovšem kvalitní autoservis, který nabízí svým klientům servisní prohlídky bez ztráty záruky výrobce vozů, Vám většinou poskytne svojí záruku mobility, tak jako značkový servis (např.Auto-Technik–Unger Vám ji nabídne zdarma ke každé servisní prohlídce).
autoservis
peugeot 306-při jízdě se mě někdy rozsvítí kontrolka "diagnostika"auto škubne a zhasne motor.po nastartování jevše v pořádku.to se však nepravidelně opakuje.V servisu nikdo žádnou závadu neobjeví.
venca
Určitě doporučujeme ještě jednou do servisu. Pokusit se dostat vozidlo do režimu, kdy se kontrolka rozsvítí a připojit na vhodný diagnostický přístroj. Napíšete o jaký se jedná motor, ale předpokládáme, že se jedná o benzínový. Prověřit by se měla uložená chybová hlášení uložená v řídící jednotce motoru. Také by měla proběhnout kontrola svíček zapalování, provést základní nastavení a prověřit lambda sonda. Tedy viz předchozí otázka
autoservis
Hezký den, mám Peugeot 206 benzín a stává se mi, že někdy "sám přidá plyn". Stává se to potom, když dojíždím na volnoběh ( třeba k semaforu ) a je jedno, zda je zahřátý motor či ne. Někdy mi sám přidá, když stojím s nastartovaným motorem. Dříve to nebylo. Co to je ? Děkuji.
Lenka H.
Určitě doporučujeme ještě jednou do servisu. Pokusit se dostat vozidlo do režimu, kdy se kontrolka rozsvítí a připojit na vhodný diagnostický přístroj. Napíšete o jaký se jedná motor, ale předpokládáme, že se jedná o benzínový. Prověřit by se měla uložená chybová hlášení uložená v řídící jednotce motoru. Také by měla proběhnout kontrola svíček zapalování, provést základní nastavení a prověřit lambda sonda.
autoservis
Dobrý den, mám podezření, že se zhoršila funkce turba na mém Audi A3 1.9TDi 66kW r.v.1997 (AGR). Jaký by měl být správný tlak turba u tohoto motoru? Popřípadě jaké další hodnoty je třeba zkontrolovat?
Petr K.
Určitě doporučujeme návštěvu kvalitního autoservisu. Je nutné použít kvalitní diagnostiku, aby jste mohl dostat zaručenou informaci o stavu Vašeho turba. Plnící tlak u většiny běžných turbodmychadel se pohybuje okolo 0,8 barů. Určitě změříme také hodnoty sání před turbem a hodnoty dotlakového senzoru. Doporučujeme také změřit tlak mazání turba u Vašeho vozidla. Na základě vyhodnocení daných údajů by jste měl dostat odpověď, jestli je výkon turba Vašeho vozu dostatečný. U motoru AGR 1.9 Tdi určitě doporučujeme prověřit také správnou funkci váhy vzduchu.
autoservis
Již delší dobu mám problém u Fabie 2,0i - motor se velmi špatně ohřívá a jen velmi neochotně udržuje teplotu.Věe začalo po překročení 100 000 Km.Po asi 10 různých testech byly odhaleny vadné lambda sondy,částečně též pomohla výměna 2 a 3 dílu výfuku.Podle dalšího pokusu to vypadá,že by problém neměl být v katalyzátoru(vyzkoušen jiný-bez změny).Motor stále má tendenci jít nepravidelně(zahlcen palivem ?? )Má někdo zkušenost,co by to ještě mohlo ovlivňovat ??
Vladimír Opočenský
Pokud začneme problémem s ohříváním motoru, určitě otestujeme těsnost chladící soustavy, správné množství a stav chladící kapaliny, prověříme správnou funkci termostratu motoru a proměříme čidla teploty, jestli odpovídají správným tepelným hodnotám (pomocí vhodného diagnostického přístroje). Na nepravidelný chod motoru bychom mohli zkusit provést základní nastavení volnoběžných otáček, prověřit stav zapalovacích svíček a znova provést načtení chybových kodů motoru. Určitě bychom měli pro jistotu překontrolovat i stav rozvodového řemene. Důležité může být, jestli byl v předepsaném intervalu vyměněn. Motor 2.0 Fabia v 90 000 km a nebo po 4 letech a pak každých 30 000 km kontrolovat nebo vyměnit. I to by mohlo hrát roli.
autoservis
Dobrý den, ve firmě používáme SMARTA Fortwo 0,6l 37KW benzin problémem je že při studeném startu je cítit na plyne při 1 rychlostním stupni mírné chvění, škubnuti je ho citit i když se auto vic zatřese při přechode nerovnosti. Motor ma pravidelnej chod. Může být problém s převodovkou?
Vlado
S vozy Smart určitě spousta servisů moc zkušeností nemá. Nepíšete, jestli se problém objevil najednou nebo jestli to dělá od doby, co s ním jezdíte. Tento Smart má 3 válcový motor a ty mají obecně méně kultivovaný chod než 4 válcové motory. Určitě ale lze na těchto vozech provést připojení na vhodný diagnostický přístroj a prověřit, zda se zaznamenala nějaká závada, která by mohla s popsaným problémem souviset. Nepíšete, kolik má auto najeto a tak doporučíme i kontrolu zapalovacích svíček. Určitě by měla proběhnout i zkušební jízda s odborným technikem, aby se při ní zjistilo, v jakém provozním režimu se závada projevuje nejvíce a nebo jestli může závadu způsobovat i něco jiného (např. Vámi zmíněná převodovka – nepíšete, jestli máte manuální řazení nebo automat).
autoservis
Dobrý den, mám VW Passat 1,9TDI a poslední dobou mi tam začalo něco drnčet, jako když malá vrtulka při otáčení naráží do dřívka, které potom vybruje. Zvuk lehce změní svou výšku, když řadím a intenzita "drnčení" se mění s rychlostí jízdy. Občas mi také jde hůře zařadit jednička. Děkuji za odpověď.
Michal D.
Tak to se takhle bude určovat velice těžko. Určitě doporučujeme navštívit autoservis, kde se pokusí zkušební jízdou odhalit, z jaké části vozu se zvuk ozývá. Pokud to má souvislost s otáčkami motoru, může být problém na mnoha místech (motor, kola, poloosy, brzdy, převodovka, spojka – může být spojeno s problémem řazení). Nedoporučujeme každopádně takovouto závadu brát na lehkou váhu a navštívit co možná nejdříve autoservis.
autoservis
Mám problém se spojkou u Peugeot 306 1,4 benzín, spojka jde dost těžko a v tom největším záběru mi prakticky vyrazí nohu, nejde pouštět plynule v určitém bodě klade velkou sílu, v čem může být problém
Jiří N.
: Jako první překontrolujeme správnou a bezproblémovou funkci spojkového pedálu a spojkového lanka. Pokud nebude zjištěna žádná závada, jedná se zřejmě o problémy se spojkovou sadou. V takovém případě doporučujeme návštěvu servisu, kde je nutné provést demontáž převodovky a zjistit v jakém stavu se nalézá spojková sada (ložisko, štít spojky, spojková lamela). Zřejmě bude zjištěno poškození jedné nebo více uvedených částí spojky a Vás bude čekat investice do výměny spojkové sady.
autoservis
Mám felicii combi 1,3i, r.v. 1995, najeto 170 000km. Od té doby, co ji mám (2005, 100 000 km) má řadící páka dost značnou vůli - což, jak jsem zjistil, je u felicií docela normální. Posledních 10 000km ale páka při určitých otáčkách dost nesnesitelně cvrliká, což lze utlumit buď přidržením páky nebo jejím přitlačením k řadicí šabloně. Vycházím z toho, že páka crvliká, protože se vůle ještě zvětšila. Co způsobuje tak velkou vůli a jak ji odstranit? Díky za odpověď.
Koulars
Tak toto je skutečně velmi častá závada u vozidel Škoda Felicia. Vůli způsobuje nejčastěji poškození a opotřebení pouzder řadící páky. Horší možností je vůle na předloze řadící páky uvnitř převodové skříně. Vůli způsobenou opotřebením pouzder řadící páky lze jejich výměnou poměrně lehce odstranit a vůle řadící páky značně vylepšit. Pokud by takováto oprava nezabrala, museli bychom vyměnit celé táhlo řazení. Poslední, ale zároveň nejméně běžnou variantou, je provést repasi předlohové hřídele převodové skříně. Dvě první možnosti ale obvykle vedou k vyřešení problému s volnou řadící pákou.
autoservis
Dobry den,mam felicii z roku 1997.Kdyz ji nastartuji a nekdy i v prubehu jizdy,kdyz zastavim, tak se mi drzi otacky velmi vysoko aniz bych slapala na plyn.Je mozne rici,cim to muze byt?Dekuji.
Tereza
Nepíšete bohužel, jestli máte motor se vstřikováním paliva MPI nebo ještě starší typ vstřikování paliva. Určitě doporučíme překontrolovat správný chod plynového pedálu a plynového lanka, aby jsme vyloučili možnou mechanickou závadu. Pokud by bylo vše v pořádku, tak jako další krok doporučujeme nechat seřít volnoběžný chod motoru nebo nechat vyčistit a seřídit škrtící klapku. Současně s tím doporučujeme nechat provést kompletní seřízení motoru Vašeho vozidla.
autoservis
Dobry den, mam Lagunu, 9 mesicu v provozu, najeto necelych 27 tis km. Posledni dobou pri brzdeni z vyssich rychlosti (80 kmh a vic) mi zacne hodne vibrovat volant. Auto je vybaveno systemem EBD, pokles brzdne sily jsem ale nepozoroval. Presto mam podezreni na kotouce, ale zase to auto je skoro nove. Motor 1.9 DCI 110 koni.
xrup
Pokud se vibrace projevují pouze při dobržďování z vyšších rychlostí, skutečně by to vypadalo na problémy s brzdovými kotouči. Jako první určitě doporučujeme provést test brzdové soustavy, kde by se měla případná házivost kotoučů zaznamenat na křivce průběhu testu brzd. Určitě doporučíme provést preventivně také kontrolu stavu přední osy a správné vyvážení předních kol. U naftových motorů větších výkonů se občas problém s brzdovými kotouči objeví. Možnost sjednání nápravy je buď jejich výměnnou nebo pokud je to možné, tzn. že kotouč ještě má rozměry, které nejsou pod jeho předepsanou minimální hranicí, můžeme nechat brzdové kotouče nechat srovnat pomocí speciálního zařízení.
autoservis
dobry den, mam VW passat 3a2 35i 1996 1.9 tdi a potrebuji vedet, kolik budu potrebovat prevodoveho oleje pro vymenu.2-3 litry? Diky
PAja
VW Passat typ.35i 1.9 TDi , r.v.1996 má náplň převodového oleje pro manuální převodovku 2 litry a doporučuje se použít plně syntetický převodový olej 75W/90.
autoservis
Dobry den, jsem majitelem Fordu Focus, r.v.03, 1.8 TDCi, najeto 60 tis.km - pri ostrejsim zataceni doprava se od leveho kola ozyva pravidelne bouchani - je moje podezreni na spatny homokineticky kloub spravne? je tato oprava urgentni? muze zapricinit neco vic? diky za odpoved
globe
Takto se skutečně může projevovat vadný kloub poloosy. Spíš než bouchání by se nám to mělo projevovat cvakáním nebo klapáním (počítáním). Doporučuji nachat provést kontrolu přední osy včetně kontroly manžet kloubů. Pokud bude manžeta poloosy poškozena, je skutečně velká pravděpodobnost, že došlo k poškození kloubu. Určitě si nechte prověřit i stav kompletní přední osy, jestli bouchání nezpůsobuje uvolněný čep nebo vadný silentblok, popř.tlumič pérování nebo ložisko předního kola. Případnou opravu bych v žádném případě neodkládal. Určitě by se Vám to mohlo v krajním případě nečekaně vymstít někde na silnici.
autoservis
Dobrý den, mám Fabii 1,9 sdi (rv 2001), koupena cca před měsícem jako ojetina, najeto 95tis km. Při řazení dvojky se mi stává, že otáčky stoupnout nahoru a náhle zase spadnou o něco níže. Spojka zabírá až nahoře. Bude lepší spojku vyměnit hned nebo můžu s výměnou ještě počkat a vyměnit raději rozvody??? Moc děkuji za odpověď
Ondřej
Příznaky, tak jak je popisujete, by skutečně odpovídaly opotřebované motorové spojce. S její výměnou by jsme určitě naváhali, nebot příznaky by se mohly začít zhoršovat a v konečné fázy by se mohlo stát, že Vás auto někde nechá s nefunkční spojkou. Pokud jste zmiňoval výměnu rozvodového řemene, určitě bych i tuto opravu zvažoval, neboť motor 1.9 Sdi má výměnný interval rozvodového řemene skutečně 90 000 Km pokud je výroba vozu do 04/01. Pokud je Vaše vozidlo vyrobeno mezi 05/01 a 04/02, je výměnný interval 120 000 Km. Pokud ale nemáte servisní knížku od vozidla a nejste si jistý kolik má Vaše vozidlo skutečně najeto, doporučuji určitě provést i kontrolu a případnou výměnu rozvodového řemene.
autoservis
Začalo se mi za studena ozývat z oblasti motoru výrazné pískání, při otáčení kol na místě se mění přímo v kvičení. Je to špatný klínový řemen nebo porucha serva? Alfa 156 2.5V6, u všech řemenů je automatické napínání.
Karel
Doporučíme nechat překontrolovat stav a napnutí klínového řemene a v případě nutnosti nechat provést jeho výměnu. Součástí kontroly bude samozřejmě i kontrola všech napínacích elementů, aby se vyloučila další možná příčina závady. Pokud se zvyšuje intenzita kvičení při plném rejdu, určitě doporučujeme překontrolovat stav servočerpadla a množství kapaliny v servořízení.
autoservis
Mam z bazaru Hyundai Getz 1.5 CRDI r.v. 2003 ma najeto 76000km. V servisu mi rekli ze to nevypada na pretocene a ze bych mel vymenit rozvody pri 80000km a ze by to stalo aspon 7000kc. Kdyz sem po tom patral na netu tak nekde pisou menit rozvody uz pri 70000km jinde az 120000. Kde je pravda? Neni 7000kc moc?
maxpower
Hyundai Getz z roku 2003 má výrobcem předepsaný interval pro výměnu rozvodového řemene každých 120 000 km nebo 8 let. Cena při použití kvalitních náhradních dílů je tak, jak uvádíte, určitě reálná v případě, že spolu s řemenem rozvodů vymění i napínací kladky popř. vodní čerpadlo, které je poháněno právě rozvodovým řemenem. Pokud znáte historii vozidla a máte k němu případně servisní knížku, můžete rozvodový řemen měnit až ujedete předepsaný interval. Pokud ale chcete mít jistotu a nejste úplně přesvědčený o skutečně najetých kilometrech, doporučujeme investici do výměny rozvodů. Jejich případné poškození Vám může nadělat velké starosti a částka za takovouto opravu je mnohem vyšší, než za výměnu rozvodového řemene.
autoservis
PEUGEOT 306-PŘI JÍZDĚ SE ČASTO ROZSVÍTÍ KONTROLKA"AUTODIAGNOSTIKA"MOTOR ŠKUBNE A VYPNE.V SERVISU PŘI NAPOJENÍ NA POČÍTAČ NENÍ ZJIŠTĚNA ZÁVADA.PROSÍM O RADU.
Václav Bulín
U takovéto závady není jednoduché přesně odpovědět. Nepíšete, o jaký se jedná motor a jaký rok výroby vozidla máte. Předpokládám, že Vaše auto je minimálně 10 let staré. U těchto vozidel je občas problém s diagnostikou, neboť s vozy tohoto stáří diagnostika ne vždy vhodně komunikuje. Může se jednat o problém s lambda sondou, čidlem teploty….Může být problém také v palivové soustavě, vstřikování, může být zanesená škrtící klapka, vadné svíčky (pokud se jedná o benzínový motor). Každopádně i Vám doporučujeme navštívit dobrý autoservis pro důkladnou diagnostiku a kontrolu všech dílů, které by mohly s danou závadou souviset.
autoservis
Mám escorta z roku 97 v kombi verzi. Výborné auto, ale je zde jedna vada na kráse. Pri nastartování studený motor neudrži otáčky a asi po 10 s zhasne. Dokud se motor pořádně nezahřeje, tak při volnoběhu otáčky klesnou skoro až na nulu, ale motor to "vyhrabe" nahoru. Pokud je plně zahřátý, není v volnoběhem žádný problém. Čím to může být? Někdy to může být i nebezpečné hlavně při řazení, protože při zhasnutí motoru umře posilovač řízení a brzd.
Petr Králík
Nepíšete, jestli se jedná o benzín nebo diesel. Předpokládám, že se jedná o benzínovou verzi. Tam bývá častěji problém s volnoběhem. Určitě se bude jednat o problém režimu studeného motoru. Záleží, o jakém typu motoru se bavíme, o jaký typ vstřikování paliva se jedná a jak je řešen systém sytiče. Může se také jednat o zanesenou nebo vadnou škrtící klapku motoru, kdy při studeném motoru uložené nečistoty brání její správné funkci. Doporučujeme provést načtení chybové paměti vozidla a ověřit, jestli tam není uložená zpráva, která by nás dovedla k další možné závadě na Vašem voze.
autoservis
Dobrý den. Vlastním auto VW polo 1,9 SDi. Po startu asi sa 30 sec. začne blikat kontrolka žhavení. Co to způsobuje, jeto vážná porucha ? Auto normálně jede.
Jaroslav M.
Dobrý den. Tuto závadu u naftových motorů může způsobovat mimo jiné vadný brzdový spínač. Je nutné jako první zkontrolovat jeho správnou funkci a to nejlépe kontrolou funkčnosti zadních brzdových světel (sešlápnout brzdový pedál). Často to spolu souvisí. Pokud by byl spínač brzdových světel v pořádku, je nutné prověřit správnou funkci žhavení včetně přeměření svíček žhavení.