Klíčové bude, kdy se začne s výstavbou terminálu. Reálný je konec roku 2019 nebo rok 2020.
„Vše musí být provázané, takže budoucnost Monaka je závislá na tom, kdy se začne s dopravním terminálem,“ potvrdil Martin Jarolím, ředitel společnosti Cream, která budovu, v níž je Monako, vlastní.
Monako je jeden z mála podniků ve Zlíně bez zavírací doby. I s ohledem na to, že je u vlakového a autobusového nádraží, však nepatří k těm luxusnějším. Na jeho místě měla původně stát nová výpravní budova, firma Cream na ni má i územní rozhodnutí.
Ta ale nakonec vznikne blíž nadjezdu na Jižní Svahy a bude ji stavět holding podnikatele Zdeňka Zemka, který ji pak pronajme.
Nicméně Jarolím se chce držet územního rozhodnutí. „Přesné plány ještě nejsou. Máme ale schválenu pětipodlažní budovu, v níž by byly obchody a služby. V horní části parkovací dům,“ nastínil Jarolím.
Nový objekt by měl držet linii sousedních budov 14 a 15 v baťovském areálu. Pro Cream to nebude jediná investice v této oblasti. Plánuje také výstavbu velkého komerčního centra Fabrika, které bude stát na místě dnešního parkoviště, kde bývaly budovy 24, 25 a 26.
Projekt za zhruba miliardu korun má územní rozhodnutí a investor se dohodl s městem na dopravním řešení lokality. Začít se má v roce 2020 či 2021.
Součástí Fabriky budou kancelářské prostory, tři kilometry obchodních pasáží, zábavní část pro rodiny s dětmi, relaxační zóny a prostory pro vzdělávací instituce.
„V okolí vznikne nová piazzeta s vodními plochami, zvelebí se chodníky a příjezdové komunikace,“ naznačil Jarolím.
Společně s plánovaným dopravním terminálem výrazně promění tuto část krajského města. Nová výpravní budova by lidem mohla sloužit od roku 2021, pak půjde k zemi staré nádraží, na jehož místě bude kolejiště.