Když cestující nahlásili hlodavce na palubě, byl let s téměř 200 pasažéry už více než hodinu od Dillí. Jakmile se však na palubě rozkřikla zpráva o hlodavci, pasažéři se vyděsili a pilot otočil letadlo zpátky. Kolem 17:00 (13:30 SELČ) letadlo v Dillí opět přistálo.
„Let z Dillí do Milána se ve čtvrtek vrátil kvůli podezření, že je na palubě krysa. Ačkoliv se přítomnost hlodavce nepotvrdila, s ohledem na bezpečnost pasažérů byl letoun poslán zpět,“ uvedl webu Times of India mluvčí společnosti Air India. Zároveň dodal, že se celý incident vyšetřuje a letadlo bylo preventivně deratizováno.
Cestujícím byl přistaven náhradní let. Do Milána se tak dostali se skoro pětihodinovým zpožděním, uvedl web The Aviation Herald.
Incident nebyl pro společnost Air India prvním svého druhu. V květnu letošního roku musel jeden jejich letoun nouzově přistát ve městě Leh ve svazovém státě Džammú a Kašmír na severu Indie. Cestující tehdy ohlásili několik hlodavců v kabině.
Nouzové přistání je podle Times of India v takových případech běžné. Pokud má posádka podezření, že je na palubě krysa, musí letadlo co nejrychleji projít preventivní deratizací. Hlodavci by mohli na palubě překousat dráty a ohrozit bezpečnost letu. Na palubu letadel se údajně nejčastěji dostanou z cateringových dodávek, kam je naláká jídlo.