Youtube volí stále více lidí v očekávání snadného, časově flexibilního a vysokého výdělku. Je pravdou, že mimořádně úspěšní youtubeři vydělávají velké peníze – měsíčně jim na účtu z reklam, partnerství, sponzoringu a dalších podpor různých subjektů přistávají i sedmimístné částky. Avšak tato profese není pro každého správnou volbou.
Youtube odstartoval v roce 2005 s cílem umožnit komukoli zveřejnit a sdílet vlastní videoobsah. Podle Statista.com má denně asi 50 miliard zhlédnutí. Vzhledem k tomu, že obsah do platformy vkládají desítky milionů uživatelů, existuje spousta možností, jak toto počínání zpeněžit, a může to potenciálně zkusit každý obyvatel na planetě. Není tedy žádným překvapením, že stále větší počet uživatelů (a nejen těch mladých) zvažuje vydělávat peníze na Youtubu jako přivýdělek nebo i na plný úvazek.
Zatímco ještě před deseti lety bylo v módě dívat se na youtubery jako na uživatele, kteří ztrácejí čas natáčením videí, dnes je to úplně jiný příběh. Youtube se stal domovem bezpočtu tvůrců různého obsahu po celém světě, a i když se tomu někteří lidé stále vysmívají jako profesi, přesto je to jedna z možností, jak vybudovat kariéru, stát se vlivným influencerem a získat poměrně zajímavý příjem. Pojďme se podívat na klady a zápory toho, proč se stát youtuberem.
Žebříček deseti aktuálně nejúspěšnějších (podle počtu zhlédnutí) českých Youtube kanálů podle Socialblade.com