Vítěz předchozího závodu v Číně vybojoval v kvalifikaci třetí pozici, na startovním roštu se odpíchl ve správný moment, jenže v prvních dvou zatáčkách se kolem něj kromě Buttona nečekaně přehnal i Lewis Hamilton.
"Po startu jsem se podíval do zpětných zrcátek a viděl jsem Lewise. Poté jsem tam koukl znovu a byl pryč. Asi zmáčkl svoje tlačítko (KERS)," popisoval Vettel.
Jezdec Red Bullu projížděl zatáčku vnitřkem a Hamilton se kolem něj prohnal vnějškem. Vettel jel až do 15. kola v závěsu a s postupujícím časem mohl na šanci k předjetí zapomenout.
"Jak jsem za ním jel, pneumatiky byly stále v horším a horším stavu. Na předjetí nebylo ani pomyšlení."
Po úvodním dotankování se Vettel sice vrátil před Hamiltonem, ale Button v čele si mezitím vyjel desetivteřinový náskok. Navíc Vettel nemohl využít nezpochybnitelné rychlosti svého monopostu Red Bull ve spojení s měkkými pneumatikami, protože uvízl za dalším soupeřem, Jarnem Trullim.
"Tady se skoro nedá předjíždět," přiznal. "Ačkoli jsem měl rychlejší pneumatiky než Trulli, nemohl jsem nic dělat. Po druhé zastávce v boxech už bylo rozhodnuto a soustředil jsem se jen na udržení druhé příčky."
Auto s KERS nepředjedete, říká Webber
Mark Webber s druhým Red Bullem nezískal ani bod. Po osmnácté příčce v kvalifikaci z počátku postupoval vpřed, ale pak se zarazil za Piquetem s Renaultem.
"Start se mi povedl, první kola jsem si dost polepšil, jenže pak jsem se zarazil za Piquetem. Je velmi těžké předjet auto s KERS, na rovince to vždy zmáčkl a neměl jsem šanci," popisoval Webber, kterému nepomohla ani změna strategie.
"Přešli jsme na taktiku dvou zastávek, ale dopředu mi to nepomohlo. Vůbec jsem nebyl spokojen s přilnavostí pneumatik," dodal Australan, který po druhém místě v Šanghaji vyšel nečekaně naprázdno.
Výsledky závodu najdete ZDE