Iniciativa Auto*Mat, která podporuje cyklistickou, pěší a veřejnou dopravu v Praze, předložila magistrátní komisi balíček s celkem třemi návrhy na zlepšení podmínek pro cyklodopravu (více čtěte zde).
Návrhy iniciativy Auto*MatOmezit automobilovou dopravu na Smetanově nábřeží. V historickém centru snížit maximální povolenou rychlost na 30 km/h. Umístit před všechny veřejné pražské budovy stojany pro kola. |
Kromě zmíněného omezení na Smetanově nábřeží by chtěla zavést v historickém centru metropole maximální povolenou rychlost 30 km/h, takzvané Tempo 30, které funguje už dlouhá léta ve vyhlášených cyklistických městech Evropy. Třetím požadavkem je umístění stojanů pro kola před všechny veřejné pražské budovy.
Komise se návrhy zabývala v úterý odpoledne a rozhodla se všechny tři jednomyslně podpořit. "Omezit rychlost v centru Prahy by nejspíš bylo možné, bude ale nutné přesně vytipovat místa či jednotlivé ulice," řekla iDNES.cz předsedkyně komise pro cyklistickou dopravu Monika Krobová Hášová.
Musí se to nejdřív vyzkoušet, říká předsedkyně komise
Nápad zklidnit automobilovou dopravu na Smetanově nábřeží jí zpočátku připadal jako zcela nereálný. Po jednání komise, ve které zasedají mimo jiné dopravní experti, ale prý jistou šanci vidí.
"Rozhodně i tento návrh předložíme radě města ke zvážení. Bude ale asi nejdřív nutné vyzkoušet, jaký vliv by zavřené nábřeží mělo na provoz v metropoli," dodala předsedkyně.
Radě chce proto navrhnout, aby se na Smetanově nábřeží udělala na zkoušku uzavírka, která situaci prověří.
"Počkat by se s ní ale mělo až na září, protože během prázdninových měsíců je doprava v Praze klidnější, aut tu jezdí daleko míň. My musíme zjistit, jak to bude fungovat v běžném provozu," upřesnila Krobová Hášová.
Zástupci iniciativy Auto*Mat podporu magistrátní komise vítají, přestože zatím není nic rozhodnuto. "Jsem rád, že se o tom bude dále jednat. Je tu zas o něco větší pravděpodobnost, že se něco změní," řekl iDNES.cz Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.