Na to, aby Apple či jiná maloobchodní prodejna získala ochrannou známku, však musí firmy splnit konkrétní podmínku. Registrace je totiž podle soudu možná jen v případě, že design prodejen umožňuje odlišit zboží nebo služby jednoho podniku od zboží či služeb jiných podniků.
Microsoft a Apple. Jak prodávajíJak se liší prodejny Applu od obchodů Microsoftu? Na srovnání se podívejte zde |
Společnost Apple si nechala v roce 2010 zapsat u amerického patentového úřadu trojrozměrnou ochrannou známku tvořenou znázorněním jejích reprezentačních prodejen. Firma následně chtěla svůj patent rozšířit ve světě dál. Narazila však v Německu, kdy místní patentový úřad její registraci zakázal.
Apple podal proti tomuto rozhodnutí žalobu k německému patentovému soudu, který pak požádal o vyjádření Evropský soudní dvůr. Ten uvedl, že registrace je v případě jednoznačně definovatelného odlišení designu prodejny možné získat.