Sestava Buggyry pro rok 2022: vlevo Adam Lacko, vpravo Téo Calvet.

Sestava Buggyry pro rok 2022: vlevo Adam Lacko, vpravo Téo Calvet. | foto: Ondřej BičištěMAFRA

Šok v motorsportu. Buggyra opouští evropský šampionát tahačů, návrat nevylučuje

  • 9
Legenda končí. Česká závodní stáj Buggyra šokovala oznámením, že po třiceti sezonách opouští evropský šampionátu tahačů, v němž oslavila osm titulů mezi jednotlivci. Jeden z neúspěšnějších týmů historie mistrovství Evropy, který vzešel z bývalých roudnických strojíren, se soustředí na jiné projekty.

„Přišel čas posunout se dále. Dění v truckovém šampionátu budeme dál sledovat a v budoucnosti není vyloučen náš návrat. Příští rok ale určitě startovat nebudeme,“ uvedl v tiskové zprávě Martin Koloc, šéf Buggyry.

Buggyra v číslech

Sezony: 30 (1993 – 2022)

Tituly mezi jezdci: 8 (Martin Koloc 1995 a 1996, Gerd Körber 2002 a 2003, Markus Bösiger 2007, David Vršecký 2008 a 2009, Adam Lacko 2017)

Tituly mezi týmy: 5 (2007 - 2009, 2015 a 2017)

Počet pilotů: 23 - Martin Koloc, David Vršecký, Daniel Landa, Chris Tucker (GB), Lenka Vlachová, Gerd Körber (D), Antonio Albacete (E), Ludovic Faure (F), Adam Lacko, Markus Bösiger (CH), Uwe Nittel (D), Chris Levett (GB), Jurij Jegorov (RUS), Michail „Mike“ Konovalov (RUS), Michal Matějovský, Ellen Lohr (D), Jiří Forman, Alen Draganovič (SLO), Enes Draganovič (SLO), Oliver Janes (GB), Mika Mäkinen (FIN), Téo Calvet (F) a Aliyyah Kolocová.

Celkem závodních víkendů: 270

Celkem bodovaných jízd v závodech: 985

Vítězné jízdy: 326, to je 33,1 % absolvovaných bodovaných jízd

Počet umístění na stupních vítězů: 812, to je 82,44 % absolvovaných bodovaných jízd

Celkem získaných bodů: 13 052, to je 13,25 bodu na jednu odjetou bodovanou jízdu

Tým věnuje hlavní pozornost vytrvalostním závodům s výhledem startu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a dálkovým soutěžím včetně Rallye Dakar. „Proto budeme zeštíhlovat závodní program, abychom se mohli lépe připravit na tyto výzvy. S truckracingem úplně nekončíme, budeme dál podporovat naše piloty v rámci Buggyra Academy France a ve francouzském šampionátu.“

Elitní pilot Adam Lacko v Buggyře zůstává, bude jezdit závody GT. „Chtěli bychom se dostat na 24 hodin Le Mans. Možná se k tahačům vrátíme. Rád bych, jsou to pěkné závody a mám je rád. Už delší dobu jsme ale řešili, že skončíme. Přáli bychom si, aby závody byly zajímavější,“ prohlásil Lacko.

Buggyra vstoupila do evropského seriálu v roce 1993, po dvou titulech získali Martin Koloc, Gerd Körber a David Vršecký, jednou slavili Markus Bösiger a Adam Lacko.

„Za tu dobu jsme zažili opravdu hodně. Statistiky, kterým osobně moc neholduji, mluví dost jasně. To, že jsme z téměř tisícovky jízd každou třetí vyhráli, je bilance, kterou se jen tak někdo pochlubit nemůže. V týmu se vystřídal dal nespočet kvalitních pilotů, několik z nich jsme dovedli až k zisku titulu. Jsem moc rád za každý rok, který jsme tu společně strávili, a chtěl za to všem poděkovat,“ vzkázal Koloc, jehož stáj získala i pět celkových prvenství mezi týmy.

Jeden ze závodů mistrovství Evropy pořádá na začátku sezony i mostecký autodrom, odstoupení Buggyry podnik neohrozí. „Czech Truck Prix je naším tradičním závodem a určitě s ním počítáme i pro příští sezonu. Rozhodnutí týmu Buggyra ZM Racing respektujeme a naší primární snahou nyní je, aby pro fanoušky ve startovním poli byl český jezdec i nadále,“ tlumočil stanovisko okruhu jeho tiskový mluvčí Radek Laube.

Letošní šampionát vyvrcholil o víkendu ve španělské Jaramě, což byla i tečka za érou týmu Buggyra ZM Racing. Adam Lacko skončil čtvrtý, Téo Calvet ovládl Promoter’s Cup pro mladé piloty. „Je super završit sezonu titulem. Celý rok jsme na tom tvrdě pracovali, museli jsme se potýkat s velkým množstvím problémů. Proto jsem neskutečně šťastný. Bojovali jsme až do samotného konce a chtěl bych týmu poděkovat za skvělou práci, kterou celý rok předváděl,“ uvedl jednadvacetiletý Francouz.

Lacko na závěr obsadil i třetí a druhé místo a tvrdil: „Nebojovali jsme jen sami za sebe, ale i za celý tým. S Téem jsme získali krásné třetí místo. Vůbec to nebylo jednoduché, ale nakonec se nám to podařilo. Moje čtvrtá příčka v celkovém hodnocení je také slušný výsledek. Letos jsem sice poprvé od roku 2015 chyběl v top 3, ale vůbec jsme se na závodní trati neztratili a výsledky z Jaramy ukázaly, že pořád patříme mezi špičku.“

Od příští sezony už ale Buggyra bude mluvit v minulém čase.

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž