Peugeot 301 | foto: Peugeot

Francouzská dvojčata uspokojí klidné jezdce. Nekazí se, nereznou

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Úspěch Dacie Logan na evropském trhu přiměl další automobilky uvažovat nad ekonomickými levnými modely. Peugeot a Citroën v roce 2012 přišly s modely 301 či C-Elysse, což jsou technicky prakticky shodná auta.

U nás se však musely utkat nejen se zavedeným a levnějším loganem, který svého času stál pod 170 tisíc korun, ale také s právě představenou Škodou Rapid, takže se velkého rozšíření nedočkaly. Přesto na trhu vydržely francouzské modely přes osm let, nyní už je v cenících nenajdeme.

Většímu rozšíření zabránilo určitě také provedení sedan, které u nás moc oblíbené není. Rapid nabízel praktičtější karoserii typu liftback, a kdo měl na auto omezený rozpočet, ten obvykle bral logana jako kompromis, hlavně když je to levné. Na druhou stranu na jiných trzích jsou sedany žádané a dále na východ se peugeot s citroënem prodávaly dobře.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se