V reakci na pořad kauzy Česká televize podle svého vyjádření uvádí na pravou míru "ty největší omyly" Jaromíra Soukupa: "V pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa zazněla částka 135 korun za televizní poplatek celkem šestnáctkrát, částka 7 miliard korun v souvislosti s ročním rozpočtem ČT pak jednadvacetkrát. Vedle toho pak také celkem devatenáct zavádějících a manipulativních tvrzení a osmnáct nepravdivých výroků."
Nepravdivé jsou podle České televize například výroky, že každý občan platí koncesionářský poplatek 135 měsíčně, že hospodaření české televize není nijak kontrolováno, že nepanuje shoda v tom, jaké Česká televize může vysílat reklamy - nebo že v roce 2017 utržila půl miliardy za reklamu.
„Takže Česká televize si zatím v klidu reklamu vysílá a zároveň od vás inkasuje peníze na vysílání. No, ona tedy říká, že moc nevysílá, protože zákon jí to reguluje ale půl miliarda. No, půl miliarda z reklamy asi pro českou televizi nejsou peníze, uznává," prohlásil Jaromír Soukup v pořadu Kauzy. Podle České televize ovšem Česká televize utržila za reklamu, kterou smí vysílat pouze na kanálech ČT2 A ČT Sport, 117 miliónů korun, a ze zisku pak odvádí 34 miliónů korun do Státního fondu kultury.
Jaromír Soukup také přišel s myšlenkou, že kdyby oněch sedm miliard, se kterými Česká televize podle něj hospodaří, rozdělil mezi důchodce, zvedlo by to jejich důchody o 4000 korun ročně. Podle údajů Českého statistického úřadu je v České republice 2,9 milionů důchodců, takže Soukup nezvládl ani základní dělení. „Částka sedm miliard rozdělená mezi ně činí necelé tři tisíce korun ročně. Nikoliv tedy čtyři tisíce. Pokud by navíc základem pro tento výpočet byla na poplatcích reálně vybraná suma, pak by to činilo jen necelých 2 tisíce korun,“ uvádí veřejnoprávní televize, přičemž celková suma, kterou skutečně vybere na koncesionářských poplatcích činí přibližně 5,56 miliardy korun ročně.
Celé vyjádření České televize si můžete přečíst zde.