„Těžko se to popisuje, ale můžu říct, že jsem pocítil největší nával emocí ve své kariéře,“ netajil se dojatý Ogier, který prodlužuje francouzskou nadvládu v šampionátu. Předtím devětkrát za sebou slavil Sébastien Loeb.
Staronový šampion letos musel svést nejtěžší bitvu. V předchozích čtyřech letech dominoval díky spolupráci s Volkswagenem, jehož převaha nad zbytkem pole byla očividná. Jenže na konci loňského roku německý tým náhle skončil a Ogier zůstal bez angažmá.
I přes vábení Citroënu, kde začínal, si vybral britskou stáj M-Sport, která závodí s vozy Ford Fiesta WRC. Nejde o klasický tovární tým těžící z finanční i materiálové podpory mateřské značky, podporu mají spíše symbolickou.
„Byl to risk a výzva zároveň,“ upozornil Ogier. „Teď se ukázalo, že šlo o dobrý krok.“
Tím si však na začátku roku nemohl být jistý. M-Sport v předchozích pěti sezonách ani jednou nevyhrál, jen občas posbíral stupně vítězů. S nástupem Ogiera se vše změnilo.
„Je neuvěřitelně zaměřený na každý detail, což přinesl i k nám. Díky němu každý v týmu přidal ke své práci dalších pět procent,“ pochvaloval si šéf M-Sportu Malcolm Wilson.
Společně mohli těžit i z nových pravidel pro rok 2017, která přinesla větší vyrovnanost. Díky nim ve WRC chyběl suverén. Třináct odjetých podniků nabídlo sedm různých vítězů!
Ogier slavil jen dvakrát, zato nabídl největší stabilitu výkonů a v klíčové fázi sezony se vyhnul chybám. Ty naopak zastavily jeho hlavního rivala Thierryho Neuvilla z Hyundaie.
Po Finské rallye na tom byli bodově stejně. Jenže zatímco Belgičan pak dvakrát havaroval a jednou dojel druhý, šampion pokaždé vystoupil na stupně. Tím si vytvořil rozhodující náskok.
Zatím není jasné, jestli bude o šestý titul znovu usilovat s fordem. Wilson jej chce udržet, ovšem spekuluje se o velkém zájmu Citroënu. „Rodina chce, abych zůstal doma. Musím o tom přemýšlet,“ uvedl Ogier.