Tým Ferrari měnil převodovku ve voze Kimiho Räikkönena až den v závodu a Fin se musel kvůli novému dílu vzdát hned pěti míst na roštu. Spadl z třetí příčky až na osmou. Daniel Ricciardo si díky tomu polepšil z pátého místa po sobotě na čtvrté. Pravá strana dráhy je na cílové rovince však mimo jízdní stopu, asfalt byl navíc po dešti mokrý.
„Když dnes ráno přišel trest pro Kimiho, možná to vypadalo jako velká věc. Ale bylo to jinak. Když jsem viděl pravou polovinu trati, tak jsem si přál, abych žádnou penalizaci nezískal,“ popisoval Ricciardo.
Už to by možná byl problém, ale to nebylo vše. Australan se navíc dostal těsně za Lewise Hamiltona, kterému start hrubě nevyšel. A Ricciardo zůstal na roštu viset s ním. „Lewis měl hrozný odpich, musel jsem ho objet. Kvůli tomu se přede mě dostal Pérez. Potom jsem byl hodně dlouho za pomalejšími jezdci, přišel jsem odhadem o více než patnáct vteřin.“
Zatímco se Max Verstappen s druhým vozem Red Bull posunul díky penalizacím pro Ferrari na třetí místo na startu a pohodlně se v cíli vešel na stupně vítězů, Ricciardo se po problémech na startu neúspěšně v závodě pral s Hamiltonem i oběma jezdci Ferrari a musel se spokojit se šestou příčkou v cíli.
Výsledky závodu najdete ZDE |
Sympatický australský pilot nebyl plně spokojen ani se svým vozem. Je si jistý, že jeho motor nemá takový výkon, jaký by měl mít. Údajně kvůli tomu nestačil v kvalifikaci na druhý vůz Red Bullu, a právě kvůli tomu se kolem něj po startu v zatáčce 130R tak snadno prohnal Sebastian Vettel.
„Musíme se na to pořádně podívat, ale na rovinkách jakoby mi chyběl výkon. Právě proto jsem si nedokázal v prvním úseku závodu poradit s Pérezem, který mě předjel na startu,“ vysvětloval Ricciardo, který dokončil Velkou cenu se ztrátou téměř půl minuty na týmového kolegu Maxe Verstappena. I proto musel všem nahlas vysvětlit, že výsledek závodu ovlivnily i jiné faktory, než jeho výkon.