Podle analytické společnosti IDC se v Číně loni prodalo 420,7 milionu smartphonů. V posledním loňském kvartálu to pak bylo 107,5 milionu smartphonů. Trh stále roste a většina výrobců se začala zaměřovat na prodej přes internet.
To je trend, který rozjela nová jednička čínského trhu Xiaomi. Tento výrobce nabízí cenově dostupné, přesto slušně vybavené smartphony a další spotřební elektroniku primárně právě jen přes internet. Xiaomi tak vystřídalo dlouhodobou jedničku čínského trhu Samsung, což je velké překvapení.
Xiaomi si připsalo enormní meziroční růst o 186,5 procenta a patří mu na trhu podíl 12,5 procenta za celý loňský rok. Samsung není o moc pozadu, ale jeho prodeje klesají. Samsung měl loni na čínském trhu se smartphony podíl 12,1 procenta, což znamená meziroční pokles skoro o čtvrtinu.
Apple dohnal Samsung, ostatní hrají jinou ligu |
Trojkou čínského trhu bylo loni Lenovo s růstem 13,7 procenta a podílem 11,2 procenta. Lenovo se tak dotahuje na Samsung. Čtvrtý byl Huawei s podílem 9,8 procenta a na páté pozici skončil pro Evropany málo známý Coolpad s podílem 6,4 procenta.
Že pro Samsung může být ještě hůř, ukázaly výsledky z předvánočního trhu za 4. čtvrtletí loňského roku. To opanovalo opět Xiaomi s meziročním růstem 150 procent. Druhý byl Apple s růstem 99,7 procenta, třetí Huawei s nárůstem prodejů o 28,3 procenta a čtvrté Lenovo si pohoršilo o 14,3 procenta. Samsung skončil až pátý s propadem prodejů o téměř 50 procent.