Oblečení
Motocyklového oblečení je v současné době obrovský výběr a celá řada výrobců má v nabídce i speciální řady pro jízdu v zimě. Ale zpravidla stačí klasická bunda, ve které jezdíte v létě, s vepnutou zimní vložkou.
I v zimě byste měli dbát na bezpečnost a nosit oblečení alespoň se základními chrániči. V chladu a většinou i špatném počasí je totiž daleko větší pravděpodobnost nehody, než v létě.
Vyhřívané oblečení
Samostatnou kapitolou je pak vyhřívané oblečení. V nabídce výrobců jsou různé prvky od vyhřívaných rukavic přes vložky do bot až po vesty, které si vezmete pod moto oblečení. U vyhřívaného oblečení jsou dvě možnosti napájení. Buď můžete mít výbavu napájenou z baterií, nebo přímo z motorky.
U napájení z motorky sice odpadá péče o baterie, ale je s tím spojeno nepohodlí s připojováním kabelů, které omezují pohyb. Cenově se ceny vyhřívaného oblečení pohybují v řádech tisíců korun podle kvality a provedení.
Vyhřívané rukojeti
Daleko rozšířenější a praktičtější je vyhřívání rukojetí. Cena sady se pohybuje od zhruba pěti set až po pět tisíc korun v závislosti na značce a provedení. Montáž je snadná a zručný motorkář ji zvládne sám. Rukojeti jsou napájeny přímo z baterie motorky a jejich výhřevnost se reguluje ovladačem na řídítkách. V chladném počasí nebo třeba v dešti jde o neocenitelného pomocníka.
Sloní uši
Pokud chcete mít ruce opravdu v teple, je ideální vyhřívané rukojeti doplnit o speciální kapsy, které brání prochladnutí rukou zvnějšku. Jejich montáž je velice jednoduchá a nezabere ani minutu.
V kapsách se schovají všechny ovladače, a vás tak neomezují v řízení. Jejich cena se v závislosti na provedení pohybuje od pár stovek po zhruba dva tisíce korun.
Psí dečka
Hlavně na skútr se hodí doplněk, který chrání nohy. Jde o pevnou nepromokavou plachtu, která je navíc zateplená. Může být připevněná jen k pasu jezdce nebo i ke skútru. To je praktičtější při zastavování.
Plachta chrání před nepřízní počasí a udržuje spodní část těla v teple. Cena je zhruba od 500 do 5 000 korun.
Zimní pneumatiky
Novinkou posledních let jsou zimní pneumatiky pro motorky a skútry. Ty jsou v některých zemích dokonce v zimním období povinné. Jde o gumy s podobným vzorkem a směsí, jako mají automobilové zimáky. Mají mnohem lepší trakci na chladné vozovce a poradí si i s popraškem sněhu nebo mokrou vozovkou, ale rozhodně nenahradí suchou a teplou silnici v létě.
Jak jezdit v zimě
Jízda v chladném počasí je na motorce podobná jako v autě. Vše je třeba dělat především plynule. Ať už akcelerujete, brzdíte, nebo zatáčíte, musíte být velmi opatrní a vše dělat pomalu a bez zbrklostí. Při jízdě si nechávejte delší rozestupy, na mokré a chladné silnici máte delší brzdnou dráhu. V zatáčkách buďte opatrní při dávkování plynu. Počítejte také, že auta mají stejné podmínky jako vy a s motorkou na silnicích už moc nepočítají.