Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jednoduchá jízda do města. Na tříkolovou motorku stačí řidičák na auto

Skútry jsou čím dál populárnější a rozšířenější, ale mnoho lidí se bojí bezpečnosti a nestability jednostopého vozidla. Nejen pro ně je tu segment tříkolek, které poskytují trakci a bezpečnost podobnou autu. Nejnovějším přírůstkem do této třídy je Yamaha Tricity.

Yamaha se na rozdíl od konkurence pustila cestou maximální jednoduchosti. Projevuje se to hlavně na hmotnosti, díky které může skútr pohánět „jen“ jednoválcová stopětadvacítka o výkonu 8,3 kW.

To znamená, že novou Tricity můžete řídit s řidičským oprávněním skupiny B. Díky malému motoru nejsou třeba legislativní ústupky, jako je přidání nožní brzdy nebo aretace předních vahadel pro samostatné stání. Nejen to se podepsalo na skvělé hmotnosti 146 kg bez náplní.

Elegance Tricity rozhodně nechybí.

Yamaha se soustředila hlavně na jednoduchou ovladatelnost a agilitu. Té pomáhají relativně velká 14" přední kola, která jsou odpružená čtveřicí tlumičů. Na každém kole jsou dva, jeden je plnohodnotným tlumičem a ve druhém je pouze píst pro pevnější vedení kola.

Celý skútr je naprosto jednoduchý. Elegantní design se tu pojí s jednoduchými ovladači, přehlednou palubní deskou a příjemným posedem, který bude vyhovovat jak vysokým jezdcům, kteří tu mají dostatek místa pro nohy, tak menším postavám a ženám, které bez problému dosáhnou z nízkého sedla na zem.

Na dlažebních kostkách jede Yamaha komfortně.

Na skútru se sedí hodně vzpřímeně, nohy mají na rovné podlaze dost místa a velká kapotáž je dobře chrání. Pokud si pak dokoupíte velké plexisklo z doplňkové výbavy, nezaskočí vás ani chladné či deštivé počasí.

Yamaha je i praktická, pod sedlem je dost místa na otevřenou přilbu nebo menší nákup. Naopak bychom ocenili schránku na doklady v kapotáži před nohama jezdce.

V cyklistické džungli

Jako první z Česka jsme dostali možnost Tricity otestovat v ulicích a okolí Amsterodamu. Celé Nizozemsko je plné cyklistů a pohybovat se mezi nimi není žádná legrace. Předpisy pro ně tak nějak neplatí a vám nezbývá, než mít oči všude a být připraven na všechno.

Ale s Tricity je to nakonec celkem legrace. Díky dvojici kol vepředu se nemusíte bát prudkých změn směru v jakékoliv rychlosti a na jakémkoliv povrchu. Dvě kola vepředu snesou velký náklon a na limit vás dostane až škrtnutí hlavním stojanem o zem.

Palubní deska není velká, ale ukazuje přehledně vše potřebné.

Pod sedlo se vejde otevřená přilba.

Stejnou jistotu budete mít i při brzdění. Přední kola brzdíte stiskem pravé páčky, ta levá pak brzdí společně přední i zadní kolo. Tím se stává brzdění stabilní a ABS téměř není třeba. Celý ABS systém přece jen něco váží a u malého skútru je to zatraceně znát.

Nejvýstižněji lze označit jízdu na Tricity jako „samozřejmou“. Ovládání je jednoduché, skútr se dobře překlápí a kličkování mezi auty je stejně snadné, jako na klasickém skútru.

Není problém ani mít jedno kolo na obrubníku, druhé na silnici a projíždět hustým provozem. Podvozek je na tříkolový skútr také překvapivě komfortní. Přes příčné prahy se yamaha jen přehoupne a dlažební kostky nebo kanály téměř nepocítíte.

Yamaha se ovšem neztratí ani za městem, kde určitě nebudete za brzdu, i když na nějaké dálniční přesuny raději rovnou zapomeňte. Stopětadvacítka totiž dokáže tříkolku rozjet na 90 km/hod.

Z kopce pak uhání i 110, ale to už je opravdu hodně. Na okreskách si můžete být jistí stabilním podvozkem, který dobře funguje v zatáčkách i na rovinkách, a je celkem jedno, zda máte zrovna pod koly hladký asfaltový koberec, nebo rozbitou silnici plnou děr.

Pod sto tisíc

Test zakončíme tou nejzajímavější zprávou, která konkurenci udělá hodně vrásek. Yamaze se podařilo stlačit cenu na českém trhu pod 100 tisíc korun, což je oproti ostatním velká úspora.

Na výběr jsou čtyři barvy: bílá, černá a šedá metalíza a matná červená.

Na úkor ceny tu samozřejmě chybí některé vymoženosti, jako jsou zámek vahadla nebo ABS. Ale jak jsme se mohli přesvědčit, nic z toho k životu se skútrem nepotřebujete.

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec
Objem: 125 ccm
Výkon: 8,1 kW při 9 000 ot.
Hmotnost (vč. provozních kapalin): 152 kg
Objem nádrže: 6,6 l

Autoři:
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Čínská odveta v automobilové obchodní válce. Expert navrhuje zvýšit cla

23. května 2024

Čína by kvůli obchodní politice Evropské unie a Spojených států měla zvýšit clo na dovoz velkých...

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh

22. května 2024

Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...