Nejslavnější skútr v novém: městský suverén Vespa Sprint

aktualizováno 
Kde jinde než v ulicích Říma může probíhat první redakční test pečlivě utajené novinky od legendární italské značky Vespa. Sprint se vyráběl od roku 1966 a výrobce teď opět sáhl do archivu a nový model založil na jeho historii. Ve všech směrech je to však moderní skútr.

Nová vespa nahrazuje v nabídce sportovně laděný model S řady LX. 

Sprint zaujme na první pohled především zvláštním světlem a nápadnými koly. Zatímco palubní deska a tvary světla jsou převzaté z původního Sprintu, tak kola jsou novinkou, a to doslova revoluční. Žádná Vespa s motorem 125 ccm totiž dosud neměla 12" kola a kdo jiný by měl být průkopníkem než sportovní model.

Vespa Sprint

Jako základ skútru slouží samonosná plechová karoserie, stejná jako u primavery, která loni nahradila model LX. Vespa se totiž snaží používat minimum plastu, a tak co jde, to je vyrobeno z plechu. V dnešní době se až nestačíme divit.

Skútr má nový komfortnější podvozek a hlavně se zlepšila ovladatelnost na nekvalitním povrchu, která u Vespy stála vždy trochu stranou. Skútr má také nové ovladače, jednoduchý palubní počítač a kromě hlavního světlometu všude LED diody. Zajímavě vypadají i pásky denního svícení, i když u vespy bych si je asi raději odpustil.

O pohon se stará nejnovější agregát od Piaggia. Má tři ventily na válec a vyniká především hladkým průběhem a silným zátahem. I když 11,6 koně nevypadá na papíře nijak oslnivě, věřte, že na svižný pohyb po městě to bohatě stačí. Spolu s inovovaným podvozkem sprintu je to velmi zajímavá kombinace.

Vespa Sprint

Okamžité souznění

Do ulic Říma vyrážíme za deště, což je v kombinaci s neuvěřitelným chaosem v ulicích a silnicemi, proti kterým je Jižní spojka závodní okruh, doslova vražedné. Ale skútr okamžitě padne jezdci do ruky a ten nad řízením nemusí moc přemýšlet. Podvozek pracuje perfektně a hlavně předvídatelně. Když jsem trefil první vyvrácenou dlažební kostku, měl jsem trochu nahnáno, ale vespa si jen poskočila a jelo se dál.

Čím déle jsme kličkovali Římem, tím lepší pocit jsem z řízení měl. Po krátkém čase jsem už dokázal držet krok i s místními. Pomáhal k tomu nejen výborný motor, který v krizových situacích dokázal skútr vystřelit dopředu, ale i brzdy, na kterých Piaggio pořádně zapracovalo.

Fotogalerie

Na předním kole je nový brzdič, který se nejen lépe dávkuje, ale má daleko vyšší účinnost. Zadní kolo brzdí klasický buben a na lehký skútr bohatě stačí. Vyzkoušet jsme mohli i maximálku, která se pohybuje okolo 110 km/hod, takže se nemusíte bát ani městského okruhu, kde nebudete zpomalovat provoz.

Praktická zábava

Záměrem Vespy bylo postavit skútr, který promění každodenní rutinu v zábavu. A po testovací jízdě, která nás provedla snad po celém centru Říma, můžu v klidu říct, že se to povedlo na výbornou.

Sprint je v rámci své kategorie opravdu zábavný a kromě praktického využití nabízí i hodně stylové svezení. A navíc si můžete být jisti, že vzbudí pozornost stejnou jako většina velkých motorek. Cena zatím není stanovena, ale s ohledem na cenu modelu Primavera můžeme očekávat nejméně částku kolem 100 tisíc korun u modelu 125ccm.

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Na Šestidenní sbírali Češi tituly s jawami, dnes mají zahraniční stroje

Byla ro nejnáročnější Šestidenní, kterou jsem jel, řekl v cíli Jaromír Romančík

Od roku 1913, do dnešních dnů se technika na Motocyklové šestidenní proměnila stejně výrazně, jak šel během posledního...

Češi pomáhají ladit čínské čtyřkolky. Projeli jsme prototyp Gladiatora

V terénu se osvědčily i ozubené kovové stupačky na plastových plotnách, které...

Český trh pracovních čtyřkolek má jednu specialitu, kterou je neobvykle silná pozice čínské značky CF Moto. Zdejší...

Najdete na iDNES.cz