FAKTA O NEHODĚ A FOTOGRAFIE ZDE
Lidé, kteří se přišli na vlastní oči přesvědčit, co se vlastně stalo, přišli z obce Říčky po polní cestě, která v místě nehody vede těsně vedle dálnice.
Viděli pomačkaná auta, pomáhající policisty, hasiče a lékaře. A také kolony aut, jejichž řidiči byli odsouzeni k několikahodinovému čekání.
Někteří se ohřívali v autech, jiní čekali na teplý čaj od hasičů. Bylo chladno, hustě pršelo a na dálnici ležela vrstva rozbředlého sněhu.
Havarovaná auta byla rozeseta mezi 173. a 176. kilometrem dálnice D1 ve směru na Brno. V jednom seděl fotbalový trenér Dan Matuška z Olomouce.
Jeho vůz skončil vmáčknutý mezi kamionem a svodidly. "Musel jsem z něj vylézt oknem. Teď už je to dobré. Jsem rád, že žiju," přiznal hodinu po havárii.
Podle dalšího řidiče Tomáše Horského z Teplic může za nehodu stav vozovky. "Hodně to klouzalo. Dálnice je špatně udržovaná. Často jezdím po Německu a to se nedá srovnat," zlobil se.
Předek osobního Tomáše Balého se při nehodě namáčkl pod zadní část kamionu. Muž vyvázl jen s poraněnou hlavou. Lékaři mu ji obvázali, ale do nemocnice řidič odmítl.
"Bylo náledí a mlha. Jel jsem a přede mnou najednou stál val aut. Snažil jsem brzdit, ale auto si dělalo, co chtělo. Zastavit už jsem nedokázal," popsal nehodu Tomáš Balý, zatímco čekal na policisty, aby s nimi sepsal protokol.
"Šéf bude naštvaný. Auto bylo nabourané nedávno, sotva jsem ho odvezl z opravny," poznamenal Balý, který pochválil práci hasičů i záchranářů. "Jenom mě se ptalo asi pět lékařů, jestli jsem v pořádku. Byli perfektní."
Někteří řidiči ovšem práci hasičů ztěžovali. "Neukáznění motoristé nerespektovali pravidlo, že odstavný pruh musí zůstat volný pro průjezd vozidel integrovaného záchranného systému," zlobil se mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.
Zhruba po třech hodinách mohla místo havárie opustit první provozu schopná auta. Řidiči ovšem nejdřív museli prokličkovat mezi havarovanými vozy.