Už v roce 2020 má být veřejná doprava zdarma pro lidi mladší 25 let a starší 64 let. Kabinet zároveň slibuje, že v příštích pěti letech zvýší o 30 procent počet autobusů. Některé z nich chce pohánět elektřinou. Politici chystají i rozšíření linky metra číslo tři, což pomůže obyvatelům severní části Bruselu.
Od roku 2021 má v celém regionu platit maximální povolená rychlost 30 kilometrů v hodině. S výjimkou se počítá jen pro několik nejvýznamnějších automobilových tepen.
Cílem je zvýšit bezpečnost silnic a podpořit alternativní způsoby dopravy, napsal list The Brussels Times. V současnosti je 30 kilometrová rychlost nařízena jen v centru Bruselu.
Od roku 2030 byl stanoven zákaz pro auta s naftovým motorem. Vláda ohlásila, že každý rok přidá dvě nové stanice měřící kvalitu ovzduší.
Zavázala se i k podpoře „trvalých nebo dočasných projektů koupališť pod širým nebem“. Podle serveru Politico tak reaguje na stížnosti, že v parných létech není v Bruselu dostatek míst, kde se smočit.
Vládní prohlášení hovoří i o tom, že do roku 2023 má být povinností oddělené třídění potravinového odpadu.
Po květnových místních volbách vytvořila v bruselském regionu tento týden novou vládu koalice šesti stran z tábora socialistů, liberálů a Zelených. Řádné funkční období jí skončí v roce 2024.
Brusel je rejdiště špionů. Kromě čínských a ruských i těch z USA a Maroka |
Odcházející ministryně infrastruktury Bianca Debaetsová tvrdí, že nová vláda jen převzala některé z plánů svých předchůdců.
Brusel tvoří s dalšími 18 městy a obcemi bruselský region, v němž žije přes 1,2 milionu lidí. Bruselský region je jednou ze tří částí Belgie – spolu s regionem vlámským a valonským.
Brusel není jen hlavním městem Belgie, ale i mezinárodním uzlem se spoustou diplomatů a zahraničních pracovníků. Ve městě totiž sídlí hlavní instituce Evropské unie i centrála NATO.
S veřejnou dopravou zdarma experimentují i v Německu a Estonsku. V kampani před loňskými komunálními volbami v Praze slibovala MHD zdarma ČSSD.